Gå til innhold

Oppgradere A8N SLI Deluxe


Hebbe

Anbefalte innlegg

Jeg har et A8N-SLI Deluxe med oppgradert bios 1016. Fant ut at denne da støtter AMD X2 cpu. I dag kjører jeg på 3200+ med et X800 kort og 1gig minne.

Ønsker å oppgradere til X2 4600 og 3 gig minne. Har det noe for seg å oppgradere til SLI eller bør jeg legge vekt på mer cpu og minne. Noen som har erfaringer med SLI og i så fall hvilket kort?

Endret av Hebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket skjermkort har du?

I mange tilfeller er det like greit å kjøpe ett nytt kraftig skjermkort i stede for ett til likt skjermkort.

3 gig minne er ikke helt å anbefale, men det går. -Da må du ta 1500MB i hver kanal. -Om du tar to like 1gig brikker i hver kanal i stede er det godt mulig du vil få bedre ytelse enn om du bruker alle minne slottene. -Det er også mulig at du får problemer med å bruke alle minnesporene, og at hovedkortet ikke booter. -Anbefaler 2 eller 4 gig minne.

 

EDIT: Ser du har X800 skjermkort, det er bare nvidia kort som støtter SLI. Men tror du kan kjøre crossfire om du har to Ati kort (er ikke sikker).

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Jeg har et Sapphire ATI X800 XT 256mb kort. Dette klarer ikke SLI, men ser at det blir anbefalt et krafftig i stedet for to i sli som sansynligvis blir "billig kort" hvis det blir aktuelt. Jeg har 4 spor for minne og har i dag brukt 2x512mb og ønsker å legge til 2x1024mb. Vet ikke om det blir en bra løsning. Jeg har ikke noen erfaring med 4 brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...