abene Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nettleseren Firefox fra Mozilla Foundation har nådd en ny milepæl - den er nå blitt lastet ned over 200 millioner ganger. Les mer Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er bra at mange prøver Firefox. Jeg vet at tidligere telte ikke de nedlastinger fra Firefox-nettleseren og ved oppdatéringer. Men dette er kanskje endret på nå for å få store tall? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nå har vel jeg lastet ned Firefox minst 4-5 ganger, men kan ikke si at jeg har brukt den noe særlig, så jeg klarer ikke helt å se hvilken betydning dette tallet har, dvs bortsett fra å være ett stort tall. Hadde Mozilla fått en krone pr nedlastning, så hadde det sef blitt penger av det. Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på, får de noe av google eller andre nettsøkemotorer, ser de er inkludert i leseren, mener det var dette som gjorde at Opera ble gratis? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Automatiske oppdateringer gjennom Firefox regnes ikke med i denne beregningen. Forøvrig har jeg kun en ting å si: <3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Nå har vel jeg lastet ned Firefox minst 4-5 ganger, men kan ikke si at jeg har brukt den noe særlig, så jeg klarer ikke helt å se hvilken betydning dette tallet har, dvs bortsett fra å være ett stort tall. Hadde Mozilla fått en krone pr nedlastning, så hadde det sef blitt penger av det. Hva er det Mozilla Foundation tjener penger på, får de noe av google eller andre nettsøkemotorer, ser de er inkludert i leseren, mener det var dette som gjorde at Opera ble gratis? 6600045[/snapback] Ja, har selv lastet det ned noen ganger, er alltid noen FF-venner som prøver å overbevise meg om at den nye versjonen er suveren, men jeg hopper alltidd tilbake til min faste browser (opera), men tallet kan jo allikevel gi et visst inntrykk, iogmed at slikt sikkert hender alle produsenter, selv om ikke 200 mill bruker programmet, så er det ikker flere som bruker programmet om det hentes ned 200 millioner ganger, enn om det ble hentet ned 100 millioner ganger. AtW Lenke til kommentar
Svimen Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Firefox Heilt siden VG og Dagbladet stod helt stille ( les:flash block ) har Firefox vært mitt hjertebarn. Pusher dette på venner og kjente i stor stil. Fest er ein utmerket mulighet til å installere ny web browser hos dei som måtte 'trenge' det Firefox ftw ps: aldri skjønt heilt dette med for the wind. hørre det heila tiå i WoW og. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Pusher dette på venner og kjente i stor stil. Fest er ein utmerket mulighet til å installere ny web browser hos dei som måtte 'trenge' det Arg, så du er en av de svina som tar seg tilrette og innstallerer en haug med svineri på andres maskiner ved anledning.. Må si jeg foretrekker dem som drikker seg dritings og knuser dassen, dvs så lenge det ikke er min da Hadde vært morsomt å se hvor mange som bruker Firefox, tipper Mozilla har en oversikt i.o.m at browseren med jevne mellomrom sjekker for oppdateringer og disse har man sikkert en "counter" på? Lenke til kommentar
ZnOoty Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg for min del synes Firefox rox. I LOVE IT Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hadde vært morsomt å se hvor mange som bruker Firefox, tipper Mozilla har en oversikt i.o.m at browseren med jevne mellomrom sjekker for oppdateringer og disse har man sikkert en "counter" på?6600191[/snapback] Om ikke annet kan vi prøve å se hvordan andelene fordeler seg her i forumet: Undersøkelse: Hvilken nettleser bruker du mest? (2006) Er det forresten noen som vet når Firefox 2.0 skal ut av betastadiet? Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Firefox funker greit, bedre enn IE, men lenge leve Opera! Endret 7. september 2006 av MrBlue Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Lenge leve Opera! 6600335[/snapback] Hva faen har det med saken å gjøre? kan vi ikke for en gangs skyld nevne firefox uten at opera-fanboys skal komme og lage kvalm? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Så lenge de ikke never IE, så burde vel alle være fornøyd. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Hurra! Har selv meget gode erfaringer med Firefox. Adblock og andre extensions har vært til stor glede for nettopplevelsen. Jeg har prøvd den nyeste Opera et par uker, men den hadde for meg tilsynelatende dårligere respons og pakket med en del funksjoner jeg slett ikke hadde bruk for. Stå på Firefox! Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 ps: aldri skjønt heilt dette med for the wind. hørre det heila tiå i WoW og. 6600138[/snapback] "FTW" står for "For The Win" ikke "For The Wind". Altså "for seier" eller "for å vinne". Forøvrig må jeg bare gratulere Firefox, men jeg kommer nok ikke til å forlate favorittnettleseren min, Opera, uansett hvor mange nedlastinger Firefox får. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det at Firefox roper høyt om nedlastningstallene er vel egentlig bare pga. masse gratis markedsføring ved f.eks. at det skrives masse nyhetsartikkler om det. Og siden det kan føre til at flere tar skrittet over fra IE, syns jeg ikke det er noe galt med det. Men det hadde vært morsomt om Opera også la ut sine tall. Det kunne jo sikkert kommet opp i en del, siden Opera har holdt på lenge. (Selv om de sikkert ikke kommer til å slå Firefox) Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 blitt fast tilhenger av firefox /cheer Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er i slike tilfeller jeg glaner på signaturen min, og sukker... Jaja, så lenge flere folk går over til nettlesere som faktisk støtter standardene, er jeg, som webutvikler, fornøyd. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det er i slike tilfeller jeg glaner på signaturen min, og sukker... Jaja, så lenge flere folk går over til nettlesere som faktisk støtter standardene, er jeg, som webutvikler, fornøyd. 6601037[/snapback] QFT Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 blitt fast tilhenger av firefox jeg er også en fast tilhenger av firefox, vil ikke gå ovcer til noe annet Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 blitt fast tilhenger av firefox jeg er også en fast tilhenger av firefox, vil ikke gå ovcer til noe annet 6601287[/snapback] Så dersom IE7 eller Opera 9.0 viser seg å være bedre, så nekter du å skifte? Må si jeg er relativt åpen, men Firefox har enda ikke klart å imponere meg. Dog må du jo på ett eller annet tidspunkt ha vært villig til å prøve noe nytt, dvs siden du bruker Firefox, med mindre du er rimelig fersk PC bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå