khon Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 jeg har netopp kjøpt nye deler til pc.. men etter jeg har hatt den på i 3 timer så kommer det blåskjer opp og det står "MACHINE_CHECK_EXCEPTION" Hva er feilen og hvordan fikser jeg det? PLZZ Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 http://msdn.microsoft.com/library/default....2kmsgs/1252.asp Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 MEN JEG HAR XP 6599893[/snapback] Det samme går for deg. Btw: Kjør memtest86 og se om minnet ditt er føkket. Lenke til kommentar
khon Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 hmmm... dette kjønte jeg ikke mye av Kan noen si det litt enklere? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Feilmeldingen din skyldes trøbbel med en eller flere av de nye delene du har satt i maskinen. Du må bare fjerne disse delene en etter en helt til du finner synderen. Hvis du har satt i mer minne, så prøv å ta ut minnebrikken(e) du nylig satte i, evt. kjør memtest86 Lenke til kommentar
khon Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 må det være ramen eller kan det være andre deler? Hadde ett trålaust kort som driveren ikke var insatllert, kan det være den? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Det kan det være, det kan være ganske mye rart. Tv-Korte mitt bluescreene pcen fordi driveren til korte ikke støttet at SLI var aktivert. Installer alt av drivere, siste versjon. Samt last ned og kjør memtest86 (@google), da kan vi allefall få utelukket minne. Lenke til kommentar
khon Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Må det være noe med delene eller kan det være noen ledninger som er feil satt? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Må det være noe med delene eller kan det være noen ledninger som er feil satt? 6611009[/snapback] Dataen hadde ikke startet hvis noen ledninger var satt i feil. Blåskjerm kan komme av utroooolig mye rart, men som oftest er det grunnet minnet. Minnet har muligens fått en skade, hvis du ikke har kjørt memtest86 enda så blir jeg crancky azz? Eventuelt kan du ligge inn windows på nytt, men vær kresen på driverne. Bare siste versjon av alt, viktig! Du kan også gå over kabler og sjekke at de sitter fast der de skal, ikke noen løse kabler. Så vil jeg anbefale deg å bruke en jordet stikkontakt. En BIOS oppdatering til HK er heller ikke til for å hates. Jeg byttet minnet i dataen en gang grunnet til bluescreen, har hatt bluescreen siden men da har det faktisk ikke vært minne relatert heller dårlig skrevne drivere relatert. Lenke til kommentar
khon Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Her er hvertfall delene, er det rett ram? HK: https://www.mamoz.no/produkt/GA%2DK8N51PVMT...rt,_Socket.html Minne: https://www.mamoz.no/produkt/1024MBPC3200X2/ CPU: https://www.mamoz.no/produkt/ADA4200BVBOX/ skjermkort: https://www.mamoz.no/produkt/GV%2DNX76T256DB%2DRH/ Er det noen deler som ikke psser i HK`et? Lenke til kommentar
khon Skrevet 7. august 2006 Forfatter Del Skrevet 7. august 2006 Er hovedkort "chipset" på engelsk? Lenke til kommentar
minitiss Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 I hvilken sammenheng? Hovedkort på engelsk er vel motherboard da, men hvis du skal installere driverene til hovedkortet så heter dem som oftes chipset-drivere Lenke til kommentar
khon Skrevet 26. august 2006 Forfatter Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Jeg har fortsatt ikke fått til dette problemet! Men det har kommet en ny ting: Det stopper opp helt (akkurat som "Lagg") lyden dirrer noe sinnsykt som kommer det tilbake til det vanlige) Og dette begynner å gå meg på nervene.. så er det noen som her som har noen tips om hva jeg kan gjøre så hadde det vært kjempe greit^^ Endret 27. august 2006 av khon Lenke til kommentar
khon Skrevet 27. august 2006 Forfatter Del Skrevet 27. august 2006 plz. kan noen hjelpe meg-? trenger serr, hjelp. Begynner å bli lei nå Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Last ned og kjør Memtest86. Hvis Memtest registrerer feil på minnet, eller maskinen henger seg under testen, så er det enten feil med en/flere av minnebrikkene, eller minnebrikken(e) går ikke overens med hovedkortet. Ikke send inn minnebrikken(e) med en gang i såfall, prøv først å oppdatere BIOSen på hovedkortet til nyeste versjon. Jeg gjorde det på hovedkortet mitt da det ikke gikk overens med minnet, og det løste alle problemer. Du finner BIOS, program for å flashe (oppdatere) samt instruksjoner på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
khon Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 okay. jeg gjorde som du sa, men det fullførte ikke, maskinen klikket før det ble ferdig. Men hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
khon Skrevet 30. september 2006 Forfatter Del Skrevet 30. september 2006 (endret) blåskjermen kommer stadig mindre opp, men det er en annen ting som kommer når jeg spiller, det lagger på en måte. Bilde fryser og lyden dirrer noe sinnsykt, men som kommer det tilbake etter ca 30-40 sec. Noen som har hatt samme prob? Endret 30. september 2006 av khon Lenke til kommentar
khon Skrevet 1. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2006 noen? Trenger hjelp til dette.... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Så du har oppdatert BIOS? Prøv andre minneslots, forskjellige brikker hvis du har flere enn en. Hvis det er utprøvd så anbefaler jeg deg å sende minne tilbake, det er sikker de det er feil på. Når memtest kjører hva ser? Klikker selve programmet? Registerer programmet noen feil før det eventuelt klikker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå