RRhoads Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 De har jo mulighet til å rendre et helt land om de vil med utrolig bra detaljnivå. 6610739[/snapback] Vatikanstaten i såfall. Jeg har en følelse av du er litt godtroende i favør PS3. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 De har jo mulighet til å rendre et helt land om de vil med utrolig bra detaljnivå. 6610739[/snapback] Vatikanstaten i såfall. Jeg har en følelse av du er litt godtroende i favør PS3. 6611115[/snapback] På følelsen? Hvor har du vært de siste månedene? Prosesseringskraften er det ja. Egentlig er det ukjent da Cell klarer det meste, ihvertfall når det kommer til spill. Er spent på hvordan GTA 4 blir på PS3 gitt. De har jo mulighet til å rendre et helt land om de vil med utrolig bra detaljnivå. 6610739[/snapback] "Ukjent" og "da Cell klarer det meste".. 1. Var det ikke det som var "Ukjent"? 2. Hvordan i helsikke vet du det? Åh.. Det glemte jeg jo, du jobber jo for SONY og Snakker med sjefsfyren hver dag At jeg kunne glemme noe sånt.. bare blyray spillerene alene koster 7000kr.. 6610229[/snapback] Og det er med en helt annen kvalitet enn med PS3 sin spiller.. Slik har det alltid vært. Standalone > Integrert i noe.. Og sist men ikke minst dere: PS3 knuser all motstand. Og lets face it dere, 360 vs. PS3 blir jo som David mot Goliat. Hvem vant igjen? Var ikke det David? Jo, det var det sannelig Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) men da er konklusjonene at det vil se bra ut på et vanlig tv også da eller? gta 4 kommer vel på pc også regner jeg med? vurderer å oppgradere pc'en istedenfor å kjøpe ny konsoll, men må tenke litt, jeg gidder ihvertfal ikke kjøpe ps3 når den er så dyr. får jeg bedre grafikk enn det jeg kan få med pc'en jeg har nå på ps3 tror dere? (sapphire radeon x800xl, amd athlon 3200+, 1gig ram.) står mellom å kjøpe ps3 når den blir rimligere, eller bruke litt mindre penger å kjøpe disse tingene til pc'en: sapphire radeon x1800gto, amd athlon 3800+. hva syns dere? Endret 4. august 2006 av marius90 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Ja du vil se god forskjell fra forrige generasjon, men bildet blir klart ein del skarpere på ein HDTV. Spillet på ein 28" Sony vanlig TV, og det funker bra det altså. EDIT: DEt du kan gjøre, er jo seff. å koble opp evt. 360/PS3 til den PC monitor for HD-Grafikk i mye mindre format) Funker fett på min 360 det også. Endret 4. august 2006 av Mala Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) å det funker å koble til pc skjerm, det er jo genialt. vil jeg få slik grafikk som vist på disse bildene på en vanlig tv? http://www.vgescape.com/screens/145/alan-wake http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/ar...1&slide=5#slide Endret 4. august 2006 av marius90 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Oooh, Alan Wake så helt utrolig vakkert ut. Er dette in-game? Det er oppløsningen som blir bedre ved HD-TV, altså er klarere og skarpere bilde. Du vil nok se forskjell på spillene på en vanlig TV og en HD-TV, men forskjellen er ikke så drastisk som mange tror. Tror du vil være fornøyd med en vanlig TV og PS3. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 men da er konklusjonene at det vil se bra ut på et vanlig tv også da eller?gta 4 kommer vel på pc også regner jeg med? vurderer å oppgradere pc'en istedenfor å kjøpe ny konsoll, men må tenke litt, jeg gidder ihvertfal ikke kjøpe ps3 når den er så dyr. får jeg bedre grafikk enn det jeg kan få med pc'en jeg har nå på ps3 tror dere? (sapphire radeon x800xl, amd athlon 3200+, 1gig ram.) står mellom å kjøpe ps3 når den blir rimligere, eller bruke litt mindre penger å kjøpe disse tingene til pc'en: sapphire radeon x1800gto, amd athlon 3800+. hva syns dere? 6611326[/snapback] Jeg tror ikke det oppsettet der vil kunne matche en PS3 desverre... muligens vil man ikke merke forskjell i starten, men jeg TROOR i alle fall at PS3 kommer seirende ut grafikk og ytelsesmessig av den kampen Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Det ser ikke noe spesielt bra ut på en vanlig TV, nei... Da har du fremdeles grøtete bilde pga den lave oppløsningen, kornete og uskarpt, som på gamle PS2 og Xbox. HDTV er tingen, hadde aldri giddi å kjøpt next gen konsoll om jeg hadde old gen TV. Da får du heller spare penger til HDTV, så kjøpe deg konsoll senere. Det er oppløsningen som blir bedre ved HD-TV, altså er klarere og skarpere bilde. Du vil nok se forskjell på spillene på en vanlig TV og en HD-TV, men forskjellen er ikke så drastisk som mange tror. Jeg har en 40" HDTV og når jeg første gang slo på konsollen stod den på vanlig oppløsning, jeg switchet over til HDTV og forskjellen var som dag og natt. Tror jeg hadde blitt kvalm om jeg hadde brukt flere tusen kroner på noe som ser ut som Xbox 1. Og sist men ikke minst dere: PS3 knuser all motstand. Og lets face it dere, 360 vs. PS3 blir jo som David mot Goliat. Hvem vant igjen? Var ikke det David? Jo, det var det sannelig Øh, det er jo omvendt. Det er David (360) mot Goliat (PS3). Og ja, David vinner selvfølgelig denne gangen også. Eller, ikke vinner, har allerede vunnet. Sony burde bare sette i gang det som kalles stop-loss nå. Endret 4. august 2006 av BTK Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Og sist men ikke minst dere: PS3 knuser all motstand. Og lets face it dere, 360 vs. PS3 blir jo som David mot Goliat. Hvem vant igjen? Var ikke det David? Jo, det var det sannelig Øh, det er jo omvendt. Det er David (360) mot Goliat (PS3). Og ja, David vinner selvfølgelig denne gangen også. Eller, ikke vinner, har allerede vunnet. Sony burde bare sette i gang det som kalles stop-loss nå. 6611491[/snapback] Det er jeg da klar over? Var bare rettet litt mot Avean.. :!: Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Jeg har en 40" HDTV og når jeg første gang slo på konsollen stod den på vanlig oppløsning, jeg switchet over til HDTV og forskjellen var som dag og natt. Tror jeg hadde blitt kvalm om jeg hadde brukt flere tusen kroner på noe som ser ut som Xbox 1. 6611491[/snapback] Bare for å si en ting.. ikke-hd signaler ser mye verre ut på HDTV enn på en vanlig TV. Lenke til kommentar
maxell Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 tor tv'en min støtter på det høyeste 1024 x 768. det er ihvertfal det høyeste jeg kan ha når jeg kobler tv'n til pc'en, da regner jeg med at det samme gjelder ps3. så da vil det jo bli fin grafikk da, for det kan jo bli ganske pent med den oppløsningen også. Oppløsningen på TVn din er ikke 1024x768, såfremt du ikke har en lcd-tv da. I Norge bruker vi et PAL-system med 720x576, det er tvn som konverteer signalet du sender inn fra pcn. Du ser nok selv at bilder ikke er veldig pent når du sender inn 1024x768 fra pcn. Selv bruker jeg å legge meg ned på 800x600. Xbox360 støtter følgende oppløsninger: 640 x 480 Progressive and interlaced 848 x 480 1024 x 768 1280 x 720 Progressive and interlaced 1280 x 768 1280 x 1024 1360 x 768 1920 x 1080 Interlaced Hvor 1280x720-oppløsningene (720i/720p) samt 1920x1280 (1080i) er HD-oppløsningene. Så til poenget. DU vil med din nåværende TV ikke kunne benytte en oppløsning på 1024x768 fra en PS3. Men bare for å ha det sagt, grafikken på Xbox360 (og helt sikkert PS3) er IKKE dårlig på en vanlig TV! Selvsagt bedre i HD, men begge disse maskinen overgår tidligere versjoner av konsollene på en vanlig TV. Oppløsning er ikke alt som betyr noe når det kommer til grafikk. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) tor tv'en min støtter på det høyeste 1024 x 768. det er ihvertfal det høyeste jeg kan ha når jeg kobler tv'n til pc'en, da regner jeg med at det samme gjelder ps3. så da vil det jo bli fin grafikk da, for det kan jo bli ganske pent med den oppløsningen også. Oppløsningen på TVn din er ikke 1024x768, såfremt du ikke har en lcd-tv da. I Norge bruker vi et PAL-system med 720x576, det er tvn som konverteer signalet du sender inn fra pcn. Du ser nok selv at bilder ikke er veldig pent når du sender inn 1024x768 fra pcn. Selv bruker jeg å legge meg ned på 800x600. Xbox360 støtter følgende oppløsninger: 640 x 480 Progressive and interlaced 848 x 480 1024 x 768 1280 x 720 Progressive and interlaced 1280 x 768 1280 x 1024 1360 x 768 1920 x 1080 Interlaced Hvor 1280x720-oppløsningene (720i/720p) samt 1920x1280 (1080i) er HD-oppløsningene. Så til poenget. DU vil med din nåværende TV ikke kunne benytte en oppløsning på 1024x768 fra en PS3. Men bare for å ha det sagt, grafikken på Xbox360 (og helt sikkert PS3) er IKKE dårlig på en vanlig TV! Selvsagt bedre i HD, men begge disse maskinen overgår tidligere versjoner av konsollene på en vanlig TV. Oppløsning er ikke alt som betyr noe når det kommer til grafikk. 6612600[/snapback] men vil det bli bedre grafikk med ps3 enn med en pc med de oppgraderingene jeg nevnte over (sapphire radeon x1800gto, amd athlon 3800+) hvis vi sier at jeg spiller på 1280 x 1024 på pc. mot 800 x 600 (?) på ps3. men jeg la ut noen linker til noen spill litt lenger opp på siden, de bildene er vel med høyeste oppløsning på en hdtv det da? Endret 4. august 2006 av marius90 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Som sagt er det ingen fasit på kor bra hvert enkelt PS3 spill vil bli, noen vil ha flotte texturer og detaljerte geometrisk arkitektur på oppbygning av brett, mens andre kansje er litt meir fram med meg skarp og flott tekstur etc. Lenke til kommentar
mago Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Øh, det er jo omvendt. Det er David (360) mot Goliat (PS3). Og ja, David vinner selvfølgelig denne gangen også. Eller, ikke vinner, har allerede vunnet. Sony burde bare sette i gang det som kalles stop-loss nå. 6611491[/snapback] I følge denne lista, er det ps2 som er kongen på haugen http://www.videogamecharts.com/page3.html Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 har bestemt meg nå, skal spare alt jeg makter fram til jul, så skal jeg prøve å få tak i en ikke så altfor dyr 26" lcd tv, så skal jeg heller skaffe meg ps3 til bursdagen min i mars. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Så akkurat Elkjøp reklamerte for en 26 tommers flatskjerm HD-ready for 6995... Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Øh, det er jo omvendt. Det er David (360) mot Goliat (PS3). Og ja, David vinner selvfølgelig denne gangen også. Eller, ikke vinner, har allerede vunnet. Sony burde bare sette i gang det som kalles stop-loss nå. 6611491[/snapback] I følge denne lista, er det ps2 som er kongen på haugen http://www.videogamecharts.com/page3.html 6615784[/snapback] Jeg snakker om PS3. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 (endret) har bestemt meg nå, skal spare alt jeg makter fram til jul, så skal jeg prøve å få tak i en ikke så altfor dyr 26" lcd tv, så skal jeg heller skaffe meg ps3 til bursdagen min i mars. 6618024[/snapback] For meg virker det som om du er mest interessert i å få best mulig grafikk. Da tror jeg nok PC er tingen å gå for. Hvis du derimot vil ha en konsoll, så hadde jeg kjøpt konsollen før jeg kjøpte ny tv - så kan du se om du er fornøyd med den vanlige tv'en din eller ikke, evt bruke pc-monitoren din hvis du vil sjekke ut HDTV. Til sist: gå for den som har de spillene du vil ha. Vil du ha MGS så er du nødt til å kjøpe en ps3. Hvis du ikke må ha et ps3-ekslusivt spill (mgs/final fantasy), evt har lyst på Halo3, så synes jeg x360 er tingen. Og ikke hør på ekstremistene her (de som har veldig sterke meninger). Prøv deg fram så ser du fort hva som er best for deg (besøk en kompis ellerno). Endret 7. august 2006 av arnegn Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Til sist: gå for den som har de spillene du vil ha. Vil du ha MGS så er du nødt til å kjøpe en ps3. Hvis du ikke må ha et ps3-ekslusivt spill (mgs/final fantasy), evt har lyst på Halo3, så synes jeg x360 er tingen. Hurra, hurra! Endelig noen som har forstått det. Det er spillene som teller. Om jeg får C64 grafikk blir jeg litt skuffet, men jeg tror både ps3 og xbox360 leverer god nok grafikk. Det som teller er hvem som leverer fete spill. Selv har jeg stort sett spilt pc-spill. Det er jo de fete SPILLENE jeg husker ikke maskinvaren og grafikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå