twarr Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei For 28 dager siden instalerte jeg Service Pack 1 til Windows XP (jeg har en lovlig, kjøpt verisjon). Når jeg instalerte Windows XP, så brukte jeg en crack for å kunne bruke Windows XP på fleire maskiner.. Det har funket perfekt UTEN Service Pack 1, men ikke med.. Altså det som skjedde var at det stod "du må aktivere produktet innen 2 dager", så jeg tenkte å gjøre det samme som jeg hadde gjort uten Service Pack 1, nemlig bruke den cracken som har funket 100 % før.. Jeg starta opp i sikkerhetsmodus, instalerte cracken, og restarta.. MEN når jeg starta opp, tok dei lang tid før maskina fann harddiskene! Det var forsåvidt ingen problem, men når jeg kom videre toil denne logoen av Windows XP, så restarte maskina, og det kom opp følgende melding: STOP: c000021a {kritisk systemfeil} Systemprossesen Windows Logon Process avsluttet med uventet status (0x00000000 0x00000000). Systemet er avsluttet. Fy fae*n tenkte jeg! Når maskinen hadde restartet, så prøvde jeg å starte opp i sikkerhetmodus igjen! Det gikk ikke, det skjedde akkurat det samme! Så prøvde jeg med "siste gode konfigrasjon" eller.no, det skjedde det samme der, kom til XP logo'en, så restarta den og denne feilmeldingen over stod der.. Har jeg virkelig nødt til å reinstalere alt?? Det var også litt merkelig at det tok ei stund før maskina fann harddiskane! En annen ting var at hele tiden når maskina stod på, var det en pipelyd, en laaang pipelyd.. Visst noen hvet hva jeg kan gjøre så hadde det vært til stooooor hjelp :smile: Hardware: MSI KT3 ULTRA-ARU Athlon XP 2000+ m/silent viking Asus Geforce 2 pro 2 x 512 mb twinmos pc2700 3com nettverkskort isdn kort Pioneer dvd 106s Plextor 24x Chieftec bigtower Lenke til kommentar
twarr Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Ingen som hvet?? Jeg trenger virkelig hjelp! Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 nå har du virkelig gjort det! Aldri stol på microsoft, selv betalende kunder får svi. Jeg kommer aldri til å instalere SP 1. Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 føler foresten litt med deg... Jæævla kjipt med PC-problemer Lenke til kommentar
twarr Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg får vel begynne å instalere på nytt imorgen! Service Pack 1: brenn i ******* :evil: :evil: Lenke til kommentar
twarr Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 ...Men det jeg syntest var så rart, var at det tok tid før maskina fann harddiskene!! Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 21:56, skrev Papirpose:Windows 2000 Mer stabil ja men takler bare ikke designet... XP kan være litt glorete men det er ihvertfall bedre enn gammelt windows design som har vært nesten uforandret siden win 95 Desutten har XP mange ting innebygd Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Men for å komme med noe konstruktivt: Det er jo ganske dumt at de som betaler får svi mer enn de som piratkopierer, og jeg føler med deg. MEN, og jeg sier ikke at jeg er enig med Microsoft, lisensavtalene presiserer at man kun har lov å bruke en lisens på èn PC (helt på trynet, jeg vet).. det er jo også noe av det MS prøver å hindre med denne aktiveringen sin. Så slik sett er det jo ikke rart at å legge inn SP1 ikke funker spesielt bra. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 finn bott diseker til xp på nettet....skal bestå av ca 5-6 disketter...start opp med dem og inn i recovery console...gå inn gå inn på c: og kjør chkdsk, etter at den har kjørt skriver du exit :smile: Lenke til kommentar
twarr Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 22:12, skrev ueland85:finn bott diseker til xp på nettet....skal bestå av ca 5-6 disketter...start opp med dem og inn i recovery console...gå inn gå inn på c: og kjør chkdsk, etter at den har kjørt skriver du exit :smile: Hei! Jeg har orginal cd jeg vet du, så jeg har bootable :smile: , men nå har jeg instalert xp på nytt, og MASSEVIS av dokument gikk til h*elvete... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 hvis du kjørte recovery console så hadde du nok ikke mistet noe.., men hvis du ikke har formatert så kan du gå inn på c:documents and settings så ligger alle brukerene der, også de gamle, så finner du kanskje dokumentene dine igjen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå