Gå til innhold

Hjelp! Får ikke startet opp i Windows XP mer :=( Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

For 28 dager siden instalerte jeg Service Pack 1 til Windows XP (jeg har en lovlig, kjøpt verisjon). Når jeg instalerte Windows XP, så brukte jeg en crack for å kunne bruke Windows XP på fleire maskiner.. Det har funket perfekt UTEN Service Pack 1, men ikke med.. Altså det som skjedde var at det stod "du må aktivere produktet innen 2 dager", så jeg tenkte å gjøre det samme som jeg hadde gjort uten Service Pack 1, nemlig bruke den cracken som har funket 100 % før.. Jeg starta opp i sikkerhetsmodus, instalerte cracken, og restarta.. MEN når jeg starta opp, tok dei lang tid før maskina fann harddiskene! Det var forsåvidt ingen problem, men når jeg kom videre toil denne logoen av Windows XP, så restarte maskina, og det kom opp følgende melding:

STOP: c000021a {kritisk systemfeil}

Systemprossesen Windows Logon Process avsluttet med uventet status (0x00000000 0x00000000).

Systemet er avsluttet.

Fy fae*n tenkte jeg! Når maskinen hadde restartet, så prøvde jeg å starte opp i sikkerhetmodus igjen! Det gikk ikke, det skjedde akkurat det samme! Så prøvde jeg med "siste gode konfigrasjon" eller.no, det skjedde det samme der, kom til XP logo'en, så restarta den og denne feilmeldingen over stod der..

Har jeg virkelig nødt til å reinstalere alt??

Det var også litt merkelig at det tok ei stund før maskina fann harddiskane!

En annen ting var at hele tiden når maskina stod på, var det en pipelyd, en laaang pipelyd..

Visst noen hvet hva jeg kan gjøre så hadde det vært til stooooor hjelp :smile:

Hardware:

MSI KT3 ULTRA-ARU

Athlon XP 2000+ m/silent viking

Asus Geforce 2 pro

2 x 512 mb twinmos pc2700

3com nettverkskort

isdn kort

Pioneer dvd 106s

Plextor 24x

Chieftec bigtower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-20 21:56, skrev Papirpose:

Windows 2000
:grin:

Mer stabil ja men takler bare ikke designet...

XP kan være litt glorete men det er ihvertfall bedre enn gammelt windows design som har vært nesten uforandret siden win 95

Desutten har XP mange ting innebygd

Lenke til kommentar

Men for å komme med noe konstruktivt:

Det er jo ganske dumt at de som betaler får svi mer enn de som piratkopierer, og jeg føler med deg. MEN, og jeg sier ikke at jeg er enig med Microsoft, lisensavtalene presiserer at man kun har lov å bruke en lisens på èn PC (helt på trynet, jeg vet).. det er jo også noe av det MS prøver å hindre med denne aktiveringen sin. Så slik sett er det jo ikke rart at å legge inn SP1 ikke funker spesielt bra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 22:12, skrev ueland85:

finn bott diseker til xp på nettet....skal bestå av ca 5-6 disketter...start opp med dem og inn i recovery console...gå inn gå inn på c: og kjør chkdsk, etter at den har kjørt skriver du exit :smile:

Hei!

Jeg har orginal cd jeg vet du, så jeg har bootable :smile: , men nå har jeg instalert xp på nytt, og MASSEVIS av dokument gikk til h*elvete...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...