vaz Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hei Jeg skal sette opp en server for å ta med på lan ol. Vurderer du å kjøpe celeron pga av den er billig pr mhz og du får med kjøler. Det jeg lurer på er om celeron virkelig er så dårlig som enkelte vil ha det til? Hvordan e celeron i spill? Noen som har noen benchmark eller liknende? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Nye Celeron (Tualatin-kjerne) er bygd på 0.13 mikrons teknologi, og har 256 kb L2 cache. Den er overklokkingsvennlig og yter minst like mye pr mhz som gamle (Coppermine) P-III. Ingen dum sak den. Til sammenligning er gamle Celeron bygd på 0.18 mikrons teknologi, og har kun 128 kb L2. 1.4 ghz Celeron kan i kombinasjon med et HK som har gode overklokkingsmuligheter være et aldri så lite varp hvis man skal handle Intel. Kan vel få en del mer ytelse ved å gå for en av de rimeligste XP-prosessorene, men Celeronen har heatspreader som minsker faren for skade på kjernen ved litt knall og fall mellom LAN`ene. Husk i tilfelle shim hvis du velger å vrake Cellyen. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Celeron Tualatin er ikke så dårlig som alle vil ha det til. Nye Celeron som bygger på P4 plattformen derimot er direkte dårlig. Så om du vil ha et Celeron system bør du gå for Tualatin. En 3ghz celeron hadde ca samme ytelse som en 1,6ghz P4 Northwood. Celeron Tualatin er bedre mhz pr mhz enn gamle p3. Bedre enn xp prossesorene på samme hastighet (om begge kjører sd ram) Celeron Tualatin er også en god overklokker. Nesten alle Celeron 1200 kan kjøres på 1600mhz. Lenke til kommentar
shebban Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 jeg har en p3 cwlly 1300@1600. Den er raskere enn en p4 1,6! Får 2097mflops i sandra. 1,6 p4 får bare 1955mflops. Jeg får ca 9000 3dmarkes med denne cpuen og et aopenti4200. Men skal du bruke den som server er det jo ikke vits å ha så stor cpu da? holder plenty med en 600-1000 mhzm heller kjøp mere ram. I min server står det en duron 600, med 512 ram. bruker den som filserver,internettdeler,cs server osv.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 celeron er meget bra...kan overklokke noe sinnsykt :smile: stabile å gode..siste krasj jeg hadde var cd-rommen så hang seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå