Gå til innhold

Min hjemmelagede kasse...

Anbefalte innlegg

Nå er endelig kassen min ferdig, ja 99% da, litt småting gjenstår men men.

Den er støydempet med Biltema-matter, og er laget av 2,5cm amuminium. Har sleng på et par vifter bak, en ut- og en inn-gående. Tempen på CPU er gått opp til 44 grader så det bør gå bra.

Endelig slutt på alt bråket, det som støyer mest nå er faktisk skjermen min.

Her er et par bilder av den.

http://home.no/abbdata/kassen.jpg

Hva synes dere da? Den er vel litt kul ?

nyggen

edit: trykkleif

[ Denne Melding var redigert av: nyggen på 2002-10-20 14:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den holder en CPU temp på ca 44grader og det er vel bra nok skulle jeg tro. (målt etter 3 timer med døren igjen)

Har jo to vifter bak, begge regulerende så jeg kan jo skru dem opp et par hakk.

Angående det som ikke er ferdig, så er det bare boning av kassen og utskifting av dør hengslene, hengslene ble litt svake synes jeg, og da er det lett for at døren blir skjev og ikke går helt igjen.

nyggen

Lenke til kommentar

Jada det er en Focus switchbox for skjerm, mus og tastatur.

Og du kan også se en UPS som holder strøm i pcen i noen minutter under strømbrudd o.l.

Grunnen til at jeg har to pcer er at den ene er spille pc og den andre er en filserver med ca 440GB med ting å tang på.

nyggen

Lenke til kommentar

hehe, tørr ikke tenke på målene til den der når du har plass til to chieftech tower i den :grin:

Hvorfor har du ikke like godt droppa tower'ne inni foresten? blir litt smør på flesk liksom. kunne spart mye plass og vekt hvis du bygde en egen rack løsning invendig, samt at det hadde sett mektig tøft ut når du åpna burken :grin:

men uansett, meget pent arbeid, la merke til noen kanter som trengte pussing, men det er jo en del av den ene %'n som var igjen...

alltid noe smått å fikse på-.....-..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 16:10, skrev SirAnderz:

Hvor mye betalte du for di platene ? Og har du noe sånn at du kan låse igjen den døra sånn at ingen folk kan ta den opp viss den er låst ? Jeg og skal lage meg min egen case , men det blir nesten fra bunnen tror jeg .. Sveisa du sammen platene eller ?

mvh SirAnderz

Pris = hemmlig

Har ikke lås på den, men det er enkelt å lage,

Platene er klem isammen, aluminiumsprofilene er laget som han og hun, så det er bare å klemme dem sammen og poppe sammen vinklene.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 18:33, skrev oceana:

hehe, tørr ikke tenke på målene til den der når du har plass til to chieftech tower i den
:grin:

Hvorfor har du ikke like godt droppa tower'ne inni foresten? blir litt smør på flesk liksom. kunne spart mye plass og vekt hvis du bygde en egen rack løsning invendig, samt at det hadde sett mektig tøft ut når du åpna burken
:grin:

men uansett, meget pent arbeid, la merke til noen kanter som trengte pussing, men det er jo en del av den ene %'n som var igjen...

alltid noe smått å fikse på-.....-..

helt enig, hadde vært litt fetere med en aldri så liten ein slikleis ein rack-løsning der jau... :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...