colorblue Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei. Jeg har et Abit Kt7-Raid hovedkort og en vanlig gjengs Soundblaster 128 PCI lydkort. Dette fungerte utmerket sammen med operativsystemet NT4.0 Ved overgang til Win2000 har dette gitt problemer, og ved kjøp av USB-scanner har jeg ingen vei tilbake, og slik jeg har jobbet med det, er det ikke muligheter tul å overstyre IRQ-adresser i 2000..? Sålangt har jeg bestemt meg for å kjøpe nytt lydkort, og er litt gira på Terratec Xfire1024.. med optisk utgang.... har noen erfaringer fra dette kortet..så ville jeg sette pris på et svar. Vennlig hilsen Colorblue Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei! Problemet som du har er faktisk ikke så uvanelig. For du må være veldig forsiktig med hvor du plaserer lysdkortet, altså hvilken PCI slot. for du må huske at Raid delen opptar ene PCI slotten. For å vite mere, kan du enten se i manualen somfulgte med hovetdkortet ditt eller se på Abit sine sider, http://www.abit.com.tw. :wink: Vennelig hilsen Morten Kiil Finsås AKA. Red Dog Lenke til kommentar
walestr Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei Problemet med IRQ adressene vil ikke løse seg med nytt kort(lydkort) det er systemet som ssetter IRQ ...dette må fixes i Bios. Jeg hadde samme problemet og måtte inn i Bios på power managment og disable ACPi (tror jeg det heter) Da var alle kort fint spred rundt. Lykke til Roger [email protected] Lenke til kommentar
_-inv|tro-_ Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hadde det samme problemet eg med eit SB 1024 å Abit Kt7-raid. Kjøpte meg nytt lydkort å har ikkje hatt problemer etter det... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 syntes dte var så lenge siden folk skrev no her.... derfor jeg skreiv noen få linjer , får og hjelpe han duden med abiten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå