haalo Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (Jeg skriver med et utrolig dprlig laptop-tastatur, så unnskyld skrivefeilene mine .) Maskinvare: (*tenke seg hardt om*) Prosessor: Intel Pentium 4 2.4 GHz Hovedkort: Aopen-greier greier fra 2001 eller 2002 (tror 2001), hadde noe "tube sound"-opplegg tror jeg. RAM: 512 MB, treg. Husker ikke mer enn det . Grafikkort: Nvidia Geforce 4 TI4200 64 MB Nettverkskort: Husker ikke. Tror det var 3com. Harddisk: Western Digital 120 GB Etter en natt med MGS1 og PS2-kontroll-til-USB-adapteren min akkurat når jeg skulle til å save at jeg hadde unlocket både bandana og stealth-camo, skrudde PCen min seg av. Yay! Når jeg prøvde å skru den på igjen gikk den på, tilsynelatende fungerende, i tre sekunder. Neste gang jeg prøvde å skru den på skrudde den seg av etter 2 sekunder. Gangen etter det blinket bare lyset på diskolysviften min (fikk den med et billig kabinett ) og ingenting mer skjedde. Så dro jeg til Ålesund i en uke, og når jeg kom tilbake hadde jo ikke PCen min på et magisk vis fikset seg selv . Broren min opplevde samme problemet for en stund siden; i hans tilfelle var det PSUen som var gåen. Så jeg skrudde ut strømforsyningen min og kortsluttet pin 14 og 15; den skrudde seg på og gikk normalt helt til jeg skrudde den av. Hadde ikke noen måte å måle strømmen på så jeg vet ikke om den leverte det den skulle, men det så ikke ut som det var noe galt med den. Har ikke skrudd den sammen enda, men skal få gjort det imorgen. Er det noen som vet hva det kan være? Takker for alle svar . Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg holder en knapp på at PSUen holder på å dø. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Hva baserer du det på? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 For jeg hadde lignende problem med en Hattelco maskin som oppførte seg veldig likt din den hadde stått veldig lenge på å da skrudde den seg av og når jeg skrudde den på igjen så var den på i noen sek før den skrudde seg av igjen. så lot jeg den hvile over natta å da fungerte den en god stund helt til det startet å ryke av PSUen så kjøpte jeg ny strømforsyning og alt fungerte. Mvh EvilDuck91 Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Sjekk med HK om den har noen form for dignose verktøy, dvs f.eks led som sier hva som skjer under oppstarter (POST), veldig mange HK har også et eget lys led sånn ca midt på kortet et eller annen lurt sted... den vil vise om du hk i det hele tatt får strøm. For å sjekke om psu er død, er jo det jo bare å sjekke med et annet et, hvis man har.. (regner med alle har et ekstra liggende.. hehe) .. Går alle vifter? pc kan skru seg selv av vis ikke viftet går.. HK kan ha tatt kvelden? Veldig mye som kan forsake at maskine oppfører seg som den gjøre, hvis psu starter og ikke klarer å lever nok, så kan du jo prøve å røkke ut alt uten om det du absoult trenger strømt til.... mange som har for små psu til hva de har i maskinen... Gi litt mer info, så blir det lettere å løse ting. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Hei. Beklager for sene svar; har ikke uendelig tilgang til moren min sin jobb-laptop . For jeg hadde lignende problem med en Hattelco maskin som oppførte seg veldig likt din den hadde stått veldig lenge på å da skrudde den seg av og når jeg skrudde den på igjen så var den på i noen sek før den skrudde seg av igjen. så lot jeg den hvile over natta å da fungerte den en god stund helt til det startet å ryke av PSUen så kjøpte jeg ny strømforsyning og alt fungerte. Mvh EvilDuck91 6603105[/snapback] Jeg glemte faktiskt å nevne at denne maskinen, moren min sin gamle maskin, er en Hattelco-maskin. Jeg får prøve å få testet en annen PSU. Sjekk med HK om den har noen form for dignose verktøy, dvs f.eks led som sier hva som skjer under oppstarter (POST), veldig mange HK har også et eget lys led sånn ca midt på kortet et eller annen lurt sted... den vil vise om du hk i det hele tatt får strøm. Den har et led på hovedkortet som viser om det får strøm. Det lyser. For å sjekke om psu er død, er jo det jo bare å sjekke med et annet et, hvis man har.. (regner med alle har et ekstra liggende.. hehe) .. Jeg har ikke det. Går alle vifter? pc kan skru seg selv av vis ikke viftet går.. Les første innlegg, tredje avsnitt. HK kan ha tatt kvelden? Mulig. Veldig mye som kan forsake at maskine oppfører seg som den gjøre, hvis psu starter og ikke klarer å lever nok, så kan du jo prøve å røkke ut alt uten om det du absoult trenger strømt til.... mange som har for små psu til hva de har i maskinen... Når jeg fikk denne maskinen hadde den brukt en 320 watts strømforsyning i flere år. Nå kjører den en 400 watts strømforsyning. Strømforsyningen er kraftig nok. Gi litt mer info, så blir det lettere å løse ting. Ok, jeg skal prøve. Men jeg mener at jeg skrev et ganske utfyllende førsteinnlegg . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå