Gå til innhold

Hva kan jeg få for Toshiba S5002-902?

Anbefalte innlegg

Skal selge min trofaste traver av nesten 3 år nå. Dette er en laptop uten sidestykke og kan fortstsatt regnes med som ganske spesiell.

Det er en Toshiba Sattelite 5200-902.

72260.jpg

Orginal specs:

Pentium 4 M 2.4 ghz CPU

512 MB RAM

80 GB HD

15 tommer skjerm som kan vise 1600x1200 oppløsning

ClearView skjerm (ser ut som glass og gir meget god fargegjenngivelse)

Geforce FX 5600 GO skjermkort

Innebygget Harman Kardon høytalere med sub (overraskende god lyd)

Bluetooth

Fjernkontroll for å styre lyd og video

Diverse kabler

Ekstern Floppy drive via USB

DVD - ROM/CD-brenner.

All orginal software og lisens på WinXP home

Kjøpt ekstra:

512 MB RAM så systemet har totalt 1 GB

Ekstra harddisk plass (har mao plass til to HDer.)

3Com 54 mbit Wlan kort

Veske

4 porters USB hub

For en mnd siden ble lysrøret i LCD panelet byttet. Mao, det er splitter nytt!

Den har også vært inne på service engang for å bli renset for støv rundt kjøleellementene.

Ny pris rett før jul 2003 var 26 500 kr

Her kan er en review av modellen før. Min er mao litt bedre enn den de lovpriser da. http://www.dinside.no/php/art.php?id=33410

Maskinen er ideel for designer studenter. Skjermen er uten sidestykke og er den beste LCD skjermen jeg har sett på en laptop. Til og med min nye laptop kan ikke matche den. Den drar alt av multimedia software uten problem. Den ble også brukte en hel del til 3D studio MAX! Den har primært vært brukt i mitt firma og vært drasset rundt over hele Oslo og den har aldri klaget eller brutt sammen. Ett skikkelig stykke kvalitets hardware mao.

Mangler eller feil:

Mousepaden har aldri funket skikkelig. Den ser veldig kul ut med LCD skjerm i seg, men har aldri vært effektiv. Men jeg har aldri brukt den noe særlig heller da en slik er ubrukelig i jobb sammenheng.

Punktum tasten er slitt ut så man kan ikke se punktum tegnet. Men knappen funker.

Innebygget wlan kortet funker ikke, derfor følger det med ett nesten helt nytt 3Com 54 mbit wlan kort.

Hva tror dere noe slikt kan gå for på feks QXL?

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Må bare få føye til at det er en "hvit løgn" å skrive at maskinen har en Pentium M prosessor... Den har en Pentium 4-M prosessor og det er faktisk ganske vesentlig forskjell da en P-M prosessor har min. 50% bedre ytelse enn en P4 på samme klokke.. (En P4-M har i tillegg en smule dårligere ytelse enn en standard P4..)

Ellers, når det gjelder pris kan du nok få 5000 for den på QXL.... om den er verd det er en annen ting :cool:

Lenke til kommentar

Dette var interesant. Jeg er ikke helt enig med deg. Dette er nemlig ikke en Centrino platform. Og dette var CPUen som kom ut rett før den platformen. Det betyr at CPUen har mer til felles med en plain vanilla desktop CPU enn de som kom etter på hvor intel reklamerer med "yter som en XXXCPU". Yter under hva? Det var en markedsførings taktikk for å hause opp en lavere klokkefrekvens. Men det betyr jo ingenting om du kjører CPU intensive oppgaver som feks Photoshop, Flash, 3Dsmax..osv. Så i det øyemed er dette en kraftigere CPU enn feks en 1.7 ghz Pentium M på centrino platformen.

Så jeg ble litt usikker på hva du helt mener.

Pluss at det står i specs på den at den har en Pentium M CPU. Det stod ikke noe annet. Hva annet skulle det stått?

Dog kan jeg jo endre tech spec til å hete Pentium 4 M CPU. For det har du rett i. Jeg er bare ikke helt enig i ytelsen. Ihvertfall ikke når det gjerder Mhz for Mhz. CPU intensive oppgaver skalerer nøyaktig med hvor mye de har å jobbe med. Er det ikke hertz der.....så får du ytelses tap.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Da er vi stort sett enige, for var mest betegnelsen jeg tenkte på. Var ingenting som het bare Pentium M før Centrino kom, og den første generasjonen Pentium M (Banias) hadde maks klokke på 1,7 ghz..

Kan forsåvidt være enig med deg ang. ytelsen også, men da Pentium M ble lansert var det en liten "revolusjon" ang. ytelsen på bærbare maskiner. Effektforbruket gikk ned og de fleste ytelsestester viste at Pentium M jevnt over ytelsesmessig kunne måle seg med en Pentium 4 med ~50% høyere klokkefrekvens.. (Banias vs. Northwood da for å være mer eksakt..)

De siste årene har jo absolutt vist at ikke klokkehastigheten på prosessoren har alt å si..

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

He he...ser ut til at jeg har blitt kontaktet av en av disse Nigeria svindlerne på mitt QXL bud.

Hi seller, I am happy to come accross this your item when i am searching for a similar type which i want to buy for my son who is on Educational excursion in Africa.I will pay you $2,000USD including shipping cost to West Africa where my son is. let me have your Full Name and so that i can make the payment via PayTrustORBankTransfer ASAP. if you not satisfy with the price kindly inform me your intending price to see if i can afford it moreso due to the urgency need of this item by my son,reply as soon as possible. This My Email Address:[email protected] wait to read from you. Thanks in Advance [email protected]

Så jeg svarte:

No, I want to sell my laptop and not be scamed. Your metods are exposed to all of norway through the media.

Han var jo så lur å la ut mailen sin da.

[email protected]

Har noen noe lure ting man kan gjøre med en sånn mail? Vurdere å sitte å melde han på all verdens mailing lister og sånt...hmmm..noen som har noen gode ideer?

Dette er kanskje liiiitt på siden av hva denne tråden handler om, men det er jo rellatert til laptopen og salget av den....hmmm?

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...