Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er nyinflyttet i en eldre bolig, og har prøvd å skaffe meg bredbånd, men fikk tilbakesvar fra leverandør om at det er linjetekniske problemer som hindrer dette Trenger kort og godt litt hjelp på om det er teknisk mulig å få bredbånd (tar til takke med noenlunde det meste, er litt desperat) til min bolig? Er det omkoblinger som jeg kan forespøre om, selv om jeg må betale montør for dette, etc? All hjelp mottas med takk. Etter litt søk her har jeg funnet frem til Kapaks og har selv prøvd å forstå noe ut av informasjonen der, uten stort hell. når jeg gjør et enkelt søk på ADSL Basis, med adressesøk da jeg ikke har fasttelefon(uttak i veggen, men har ikke abbonement), kommer det opp følgende info: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Resultat av validering: (30) Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt. Det angitte produktet kan bestilles på den forespurte linjen, men linjetekniske forhold kan forhindre produktleveranse. Forhold: ADSL kan bestilles på den forespurte linjen, men det er usikkert om produktet kan leveres ettersom det er avdekket linjetekniske forhold, eller elektronikk på linjen. Merknader: Det er utstyr på linjen som om mulig må fjernes før produktet kan leveres. Linjen har produktet analog telefoni Mulig produktklasse: ADSL 14432/800 Adresseinformasjon Fylke: HEDMARK Kommune: ÅMOT Adresse: VINGÅRDSVEIEN 4 Postnr/sted: 2450 RENA FAR ID: 178488000 Produktinformasjon Produkt på abonnementet: PSTN Søkt produkt: ADSL-BASIS Høyeste produktklasse: ADSL 14432/800 Høyeste nedlastingshastighet pr trådpar: 14432 Høyeste opplastingshastighet pr trådpar: 800 Produktkode: 121 Mulig produktklasse: ADSL 160-864/128-256 Mulig produktklasse: ADSL 480/128 Mulig produktklasse: ADSL 864/192 Mulig produktklasse: ADSL 1248/256 Mulig produktklasse: ADSL 1856/384 Mulig produktklasse: ADSL 2464/384 Mulig produktklasse: ADSL 3616/448 Mulig produktklasse: ADSL 4864/512 Mulig produktklasse: ADSL 6080/512 Mulig produktklasse: ADSL 7232/640 Mulig produktklasse: ADSL 9600/704 Mulig produktklasse: ADSL 14432/800 Linjeinformasjon Telefonnummer: (Strøket av meg, tilhører forrige huseier som har tatt med seg nummeret videre) Linjenummer: 154657 Signatur for modersentral: EM7 Denne informasjonen sier egentlig meg veeeldig lite... Når jeg så forsøker å søke på isdn på samme adresse/gårdsnummer, så får jeg derimot opp at det er to linjer tilgjengelig, en ledig og en ubrukt. Har lest andre poster om at "kan man få isdn kan man få adsl", men ikke funnet noe som kan bekrefte dette. Er det reelt å kunne bestille isdn for så å da kunne få mulighet til adsl? Ved alle søk er avstanden til sentral 1034m, noe som skulle tilsi at de fleste hastigheter skulle være tilgjengelig viss alt annet ligger til rette. Gårdsnr: 8 Bruksnr: 145 all hjelp mottass med stor takk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Dette var jo en grei melding: "Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt". TA kontakt med den leverandøren du tenker på å få de til å sjekke. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 ut i fra linjelengde er det ingen problem med adsl..det som kan være problemet her er om det sitter noe "utstyr" på linja..sånn som digital2 kanal..eller en gammel Bf..eller f.eks en digital 11kanal..dette er ting som en montør MÅ ut for å få sjekket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Dette var jo en grei melding: "Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt". TA kontakt med den leverandøren du tenker på å få de til å sjekke. 6598071[/snapback] problemet er at jeg allerede har fått avslag på vanlig bestilling av adsl fra leverandør. Noe mer spesifikk info på hvorfor har jeg ikke fått. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Prøv hos en annen leverandør. Det er stor forskjell på servicenivå, spesielt på slike ting. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Dette var jo en grei melding: "Produkttilgjengelighet kan ikke avgjøres automatisk og må sjekkes manuelt". TA kontakt med den leverandøren du tenker på å få de til å sjekke. 6598071[/snapback] problemet er at jeg allerede har fått avslag på vanlig bestilling av adsl fra leverandør. Noe mer spesifikk info på hvorfor har jeg ikke fått. 6598090[/snapback] Er nok den kapaks-sjekken som er grunnen til avslaget. Hvis du virkelig vil ha adsl der, så tror jeg det er størst sjanse for å få det hvis du prøver å bestille gjennom Telenor. Er jo de som eier kobberkablene med "utstyr som må fjernes"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå