Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert soundmax audio driver

Anbefalte innlegg

hei, jeg har et asus m2n32 sli-deluxe hk. I dag fikk jeg pcen i retur fra nethsop for 3 gang, så jeg skulle installere lyden. da jeg kom inn på cden jeg skulle installere fra sto det ved siden: note before you install the HD audio driver, you need to install microsoft HD audio fix. Jeg vet ikke hva det var, så jeg installerte og anntok at det var med i xp. Under installeringen kom denne feilmeldingen opp: HD Audio-bussdriveren er nødvendig men ble ikke funnet. Har søkt med har ikke funnet den "bussdriveren".

Er desperat etter hjelp, har ventet på at pcen skal virke siden juni : ///

mvh. newhouse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

takk til efikkan for tipset, satt fast noen timer tidligere i dag hvor jeg ikke fikk lyd på m2n32 sli deluxe - etter en del prøving og feiling, så fant jeg et hint om hvor feilen lå (efikkan's link til microsoft sin hotfix for windows professional x64)

så etter å ha

1. innstallert microsoft's hotfix , for så å

2. installe soundmax adi1988 audiodriveren tok jeg

3. og dykket inni selve cd'en via min datamaskin og åpnet driver mappen via explorer, åpnet så audio mappen, deretter 64bit mappen, så xp mappen, og der :) fant jeg det magiske lille soundmax setup ikonet som jeg dobbelklikket installerte soundmax programmet - og hokus pokus så ble det lyd i stua

(beklager den svært så detaljerte beskrivelsen for alle erfarene her inne, men forhåpentligvis vil den hjelpe en amatør som går seg fast i samme problem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...