Heisann123 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 hei, jeg har et asus m2n32 sli-deluxe hk. I dag fikk jeg pcen i retur fra nethsop for 3 gang, så jeg skulle installere lyden. da jeg kom inn på cden jeg skulle installere fra sto det ved siden: note before you install the HD audio driver, you need to install microsoft HD audio fix. Jeg vet ikke hva det var, så jeg installerte og anntok at det var med i xp. Under installeringen kom denne feilmeldingen opp: HD Audio-bussdriveren er nødvendig men ble ikke funnet. Har søkt med har ikke funnet den "bussdriveren". Er desperat etter hjelp, har ventet på at pcen skal virke siden juni : /// mvh. newhouse Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hei! Finn hovedkortet på produsentens nettside og last ned alle nye drivere. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Heisann123 Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Hei! Finn hovedkortet på produsentens nettside og last ned alle nye drivere. Hilsen, efikkan. 6598543[/snapback] Har lastet ned de nyeste driverne, men får samme feilmelding da og. mvh. newhouse Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg vet ikke om det vil hjelpe, men om du har noen av de nevnte utgavene av Windows så sjekk her. Ellers kan du søke litt i google etter løsninger. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
souljah Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 takk til efikkan for tipset, satt fast noen timer tidligere i dag hvor jeg ikke fikk lyd på m2n32 sli deluxe - etter en del prøving og feiling, så fant jeg et hint om hvor feilen lå (efikkan's link til microsoft sin hotfix for windows professional x64) så etter å ha 1. innstallert microsoft's hotfix , for så å 2. installe soundmax adi1988 audiodriveren tok jeg 3. og dykket inni selve cd'en via min datamaskin og åpnet driver mappen via explorer, åpnet så audio mappen, deretter 64bit mappen, så xp mappen, og der fant jeg det magiske lille soundmax setup ikonet som jeg dobbelklikket installerte soundmax programmet - og hokus pokus så ble det lyd i stua (beklager den svært så detaljerte beskrivelsen for alle erfarene her inne, men forhåpentligvis vil den hjelpe en amatør som går seg fast i samme problem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå