Gå til innhold

ferie med tre personer,men litt forskjellige behov

Anbefalte innlegg

Muligens prosjektet er dødfødt, men prøver likevel.

Har en avtale med to god venniner om å ta en tur til et land i Sør Europa neste sommer.

Problemet er at jeg har vært der to ganger, mens de har neppe vært der så vidt jeg vet.

Jeg liker å kjøpe fine klær og kose meg, er ikke så veldig glad i å vandre mye i varmen osv.

Problemstillingen nå er at hun ene har endret meningen sin litt. Fra å gå fra et utgangspunkt som kunne kombineres, så virker det som hun er steil på at bare skal fotograferes, se på gamle bygninger og kanskje kjøpe seg noe kokebøker.

Smart som jeg er kommenterer jeg at "hvis det blir å bare se på gamle bygninger osv, så blir jeg gal" (for meg blir dette reprise av turen med foreldrene)

Som kommentar får jeg "assa, kanke bare kjøpe ting" og "ekke så rik som deg assa..."

Det siste traff litt hardt, men men.

Finnes det noe løsning på dette, eller er løpet kjørt?

Må da gå ann å finne en løsning på dette. Som et appropo; jenta har bedre betalt jobb enn jeg har, studerer ikke så vidt jeg vet og går vgs. Likevel så skal jeg få kjeft fordi jeg jobber hardt, bruker lite penger og setter av penger til denne ferien så jeg ikke kan syte over hvor lite jeg har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere trenger jo ikke gå sammen hele tiden. Hva vil nr 3 da?

6597422[/snapback]

det vet jeg ikke egentlig. Men siden hun står hun andre nærmere enn meg så forbedreder jeg meg for det værste.

Cream: nei, kanke det. hakke noe annen interesse i dem enn slik det er nå.

Lenke til kommentar
Ha deg med de da lol....

6597431[/snapback]

Ja du er jammen moden. Konstruktivt svar som belønnes med rapportering. :)

OT: Hva med å inngå et kompromiss? Enten så blir det en avtale alle kan leve med, eller ikkeno tur. Hvis hu har virkelig lyst til å dra, så godtar hu vel avtalen? :)

Lenke til kommentar
Dere trenger jo ikke gå sammen hele tiden. Hva vil nr 3 da?

6597422[/snapback]

det vet jeg ikke egentlig. Men siden hun står hun andre nærmere enn meg så forbedreder jeg meg for det værste.

Cream: nei, kanke det. hakke noe annen interesse i dem enn slik det er nå.

6597451[/snapback]

Det er det eneste hetro-file og gjøre!

Lenke til kommentar
Ha deg med de da lol....

6597431[/snapback]

Ja du er jammen moden. Konstruktivt svar som belønnes med rapportering. :)

OT: Hva med å inngå et kompromiss? Enten så blir det en avtale alle kan leve med, eller ikkeno tur. Hvis hu har virkelig lyst til å dra, så godtar hu vel avtalen? :)

6597454[/snapback]

var det jeg hadde lyst til, men kommentaren "ekke rik som deg assa" gav litt bismak. Var liksom ikke så interessert å bidra når hun tok den tonen mot meg.

En god ide er å spørre hva de ser for seg, og så finne en balanse mellom alle tre. Det betyr jo at enkelte må tåle at 24 timer av dagen ikke går med til å løpe rundt å fotografere (selv jeg som elsker det er en smule lei Italia når det kommer til det)

*overse Cream sine kommentarer*

Lenke til kommentar
var det jeg hadde lyst til, men kommentaren "ekke rik som deg assa" gav litt bismak. Var liksom ikke så interessert å bidra når hun tok den tonen mot meg.

En god ide er å spørre hva de ser for seg, og så finne en balanse mellom alle tre. Det betyr jo at enkelte må tåle at 24 timer av dagen ikke går med til å løpe rundt å fotografere (selv jeg som elsker det er en smule lei Italia når det kommer til det)

6597470[/snapback]

Kanskjed du burde revurdere å ta med hu ene? :hmm:

Hu høres litt kjei ut, for å si det rett ut.

Lenke til kommentar

6597470[/snapback]

Kanskjed du burde revurdere å ta med hu ene? :hmm:

Hu høres litt kjei ut, for å si det rett ut.

6597494[/snapback]

har ikke særlig lyst til det. Men den kommentaren minner om en viss jente jeg avsluttet bestevennskapet med basert delvis på slike holdninger mot meg.

Jeg må faktisk tåle kjeft enkelte for at jeg sparer og ikke svir av penger på alkohol og røyk.

Lenke til kommentar
har ikke særlig lyst til det. Men den kommentaren minner om en viss jente jeg avsluttet bestevennskapet med basert delvis på slike holdninger mot meg.

Jeg må faktisk tåle kjeft enkelte for at jeg sparer og ikke svir av penger på alkohol og røyk.

6597517[/snapback]

Sånt syns jeg egentlig er veldig teit. Å spare er jo en god ting, ikke din feil at hu ikke har grep om penga sine. Gi hun en på kjeften. ;P

Er det ingen andre som kan "steppe inn" for henne da?

Lenke til kommentar

6597517[/snapback]

Sånt syns jeg egentlig er veldig teit. Å spare er jo en god ting, ikke din feil at hu ikke har grep om penga sine. Gi hun en på kjeften. ;P

Er det ingen andre som kan "steppe inn" for henne da?

6597532[/snapback]

ikke som jeg vet om. Vurderer å kutte turen om stemmingen skal bli slik.

Lenke til kommentar
Jepp, og det er greit å inngå komprimisser med gode venner, men ikke når noen KREVER at slik og slik skal det være. Da blir det bare surt når man må valse rundt og gjøre noe man virkelig ikke har lyst til.

6597632[/snapback]

Huge second on that one.

Lenke til kommentar
Jepp, og det er greit å inngå komprimisser med gode venner, men ikke når noen KREVER at slik og slik skal det være. Da blir det bare surt når man må valse rundt og gjøre noe man virkelig ikke har lyst til.

6597632[/snapback]

jeg skal prøve å leke diplomat. Noe jeg er relativt god til. Et alternativ kan være å endre destinasjon til et annet land ingen! av oss har vært i.

Da blir det lik opplevelse for alle tre.

Skjevheten her er at jeg har mer italia erfaring enn dem, og jeg havner litt for godt ut i forhold til å ha opplevd x antall turer rundt i roma og firenze.

snakket med faren min om det, ettersom dette minner litt om oss. Jeg vil shoppe, de vil se på gamle ting.

tror det skal ordne seg, må bare få hun andre til å føre en dialog uten å likne en viss eks bestevennine.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Ettersom du sier at dere har forskjellige interesser av turen siden du har vært der før, mens de ikke har det, så synes jeg at dere skal bytte reisemål. Du har jo også gitt uttrykk for at dere vil nogenlunde forskjellige ting, de vil på sighseeing mens du har sett dette før og vil gjøre noe annet. Ingen ting er så kjedelig på ferie som å føle at en ikke får gjort det en egentlig vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...