RobertH Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 En liten advarsel: Jeg lagde et nytt winrar arkiv [passordbeskyttelse, ingen kompresjon, slette orginalfilene etter at de er lagt til i rar arkivet]. Jeg satt ca. 2GB med filer til arkivering og dro på jobb. Da jeg kom hjem fikk jeg feilmelding etter feilmelding med eneste valg "ok". Vel, alt i alt kan jeg si at partisjonen på hardisken ble totalt ødelagt og filene på hele hardisken (30gb) var søkk vekk. I dag bråker hardisken som FY og den blir ikke funnet under oppstart. Dette er en relativt ny harddisk. Så sånn var det med den saken, vær forsiktig med å bruke WinRar til større operasjoner om du vil ha HD intakt. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Det var synd å høre at harddisken og filene dine ble ødelagt, men jeg tviler på at WinRAR har den direkte skylden. Antaglig har harddisken gått varm (på grunn av dårlig kjøling og svært høy aktivitet) eller den har vært av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 De fleste bruker vel uansett komprimering til å få filer ned i e-postbar størrelse. Det er ikke ofte at folk komprimerer 2GB, støtter winrar dette overhode? Vel, uansett tviler også på at winrar forårsaket krasjet ditt. Send inn HD der du kjøpte den dersom du fortsatt har garanti eller liknende på den, for meg høres dette ut som en garanti/reklamasjonssak. Lenke til kommentar
RobertH Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Vel, det var WinRar sine meldinger som først fortalte meg at (i dette tilfellet X:filer. var blitt slettet, da var det en mulighet og det var "ok", da poppet det opp en ny melding om at X. var blitt slettet...) Kan være enig om det med dårlig kjøling, det stemmer, men jeg tror det var slik at WinRar satte harddisken i arbeid og at WinRar "hang seg opp" i en prosess som igjen fører til at den ble korrupt, men like så var det jo feilmeldingene fra winrar om at programmet hadde slettet filene.... Robert Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg kan ikke skjønne at WinRar skal ha skylden, det eneste WinRar er og gjør er å lese filer, den leser kun filene den skal komprimere, den er ikke så mye som å forandre noe som helt på filene. Du sier at du slettet filene etter at de var lagt til arkivet, skjønner ikke helt hva du mente med det, du kan jo ikke slette mens WinRar jobber med filene...anyway. Jeg tror det er det som ble nevnt tidligere enten dårlig kjøling og/eller dårlig disk. du kan jo prøve å formatere disken før du sender den tilbake, det er ikke sikkert det er noe clusters som er ødelagt på disken!?!? Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 14:05, skrev kindings:Det er ikke ofte at folk komprimerer 2GB, støtter winrar dette overhode? Skal ikke være noe problem for WinRAR å komprimere 2GB. Jeg komprimerte 6GB i WinACE på max komprimering, og dette gikk helt fint, tok bare litt lang tid (1 t og 45 min). Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 tror det var hdd din som ikke orka og døde...kjører selv winrar mye! hver dag og til store filer funker fint...det er jo belastende for hdd men den skal tåle det Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Dessuten er det ikke WinRAR som tar seg av lesing/skrivinga ... det er det man har OS til å gjøre. :wink: Det er nok mest sannsynlig at disken har død enten av naturlige årsaker(dårlig kvalitet) eller at den har gått for varm pga. dårlig kjøing og høy aktivitet. Lenke til kommentar
RobertH Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Vel harddisken det er snakk om er enIBM Deskstar 30.7 GB Model: DTLA-30703 ATA/IDE Den er under et år gammel (fra butikken, komplett.no) og har ikke vært kjørt varm. Den står som en flyttbar harddisk. Utifra feilmeldingene winrar kom med og det faktum at winrar kan få orginalfilene slettet/fjernet når en filflytting er ferdig, får det meg til å tro at WinRar kombinert med dårlig kjøling forårsaket krasjen. WinRar slettet alle filene pga. en feil i WinRar , harddisken krasjet og ble ødelagt pga. varmen. Likeledes var det feilmeldingene fra winrar som fortalte meg at "error" filene er slettet. trykk "ok". Her er en link til instillingene jeg satte winrar på før det gikk gæli. <link> http://www.aze.no/div/winrar.jpg </link> Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 JEg ser du har dårlig med diskplass, men jeg syntes rett og slett det er litt "amatør" å slette filene etter arkivering, seriøst, da har du akurat mdet problemet du har fått...Hvis det skulle skje noe galt så har du ingen ting å gå tilbake til, men gjort er gjort.... ...En annen ting du sier at disken er under 1år gammel, tør jeg spørre hvorfor i huleste kjøpte du en sånn liten disk dah? Jeg kjøpte min for 1,5-2år siden 60GB betalte kun 1500,- Frankie Kr.sand Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 19:53, skrev RobertH:Vel harddisken det er snakk om er enIBM Deskstar 30.7 GB Model: DTLA-30703 ATA/IDE Hvis du ikke har gjort det allerede, vil jeg anbefale deg å hente ned disksjekkeverktøy fra IBM og teste disken. Er den fuxxored før du vel RMA med en gang. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 høres ut som du har sletta filene den skulle zippe mens eller før du starta og zippe siden den sa de var sletta pluss du sa du sletta og lot den jobbe mens du var borte da har du vel sletta de før den var ferdig ellerno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå