Gå til innhold

Skal handle liten 2-kanaler, billigst mulig

Anbefalte innlegg

I flere år har jeg brukt et "ferdiganlegg" fra Aiwa som forsterker til mine gamle Pioneer 70w, med PCen som lydkilde. Aiwaen har stort sett bare lyd i ene kanalen for tiden, så det er jo på høy tid å hive dritet. Forteller dette for å illustrere at jeg ikke trenger all verden. Aiwa-anlegget hadde høyttalere på 37w eller noe, så Pioneerene har faktisk mer å stille opp med enn jeg har opplevd..

Hvilken billig 2-kanaler kan drive 2 x gamle Pioneer på 70w (sikkert max, RMS står ikke nevnt) og 8 ohm? Noe mer vet jeg ikke om høyttalerene, men det er vel uvesentlig.. Forsterkeren bør også ha utgang for headset, da jeg bruker dette ofte og det er stress å bytte kabel med headset bakpå PCen.

Tok et raskt søk på Kelkoo, dette er den billigste 2-kanaleren de har:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=159226

http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=11270

Vil denne holde? Syns å huske at forsterkeren ikke trenger like "mange" watt som høyttalerene.

Oppsummering av krav:

-2 kanaler til 2 x 70w 8 ohm

-Utgang for headset (regner med at den store typen plugg fortsatt er standard, ikke 3,5mm)

-Enkle justeringsmuligheter, regner med dette er standard?

-Billig, dvs ikke mye over 1 000 kr, gjerne mye mindre:whistle:

Føler jeg må nevne at jeg skal handle skikkelig anlegg innen ett års tid, så derfor er det ikke nødvendig med noe voldsomme greier til PCen. Men det bør gå an å ha litt musikk på til vorspiel hvis det blir nødvendig i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp denne. Mer får du ikke for pengene og den banker livskiten ut av det andre skrotet du linker til med begeg kanalene på ryggen :thumbup:

Og ikke heng deg opp i wattangivelsene, de Eltaxwattene er ikke verdt papiret de er skrevet på, dessuten er det strømforsyninga som teler. NAD er skikkelige saker som holder det de over :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Er samd med "Jalla", 400 kroner for den var ikkje gale.

Har lillebroren til forsterkar Jalla linka til, ein gammal god slitar. Dei 20 watta den er oppgitt til å yte, er dei kraftigaste 20 watta eg har høyrt.

Drit i Eltax, ein NAD frå nittitalet vil spele ringar rundt den.

Lenke til kommentar

Jaja, da kjøpte jeg NADen.. Får se hvordan det blir =)

Merker at jeg ble giret på bedre lyd av å lese på forumet her, hehe.. Vurderer plutselig å handle sourroundanlegg og ny TV snart og, har en del kroner som brenner hull i lommeboken

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jaja, da kjøpte jeg NADen.. Får se hvordan det blir =)

Merker at jeg ble giret på bedre lyd av å lese på forumet her, hehe.. Vurderer plutselig å handle sourroundanlegg og ny TV snart og, har en del kroner som brenner hull i lommeboken

6609274[/snapback]

Ja, man blir gira på lyd når man ser igjennom de store dyre annleggene. :D

Sjekk denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=tbZyMY3X78s...peakers%20audio

Fikk du lyst på bilstereo? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...