Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Liten bulk. Pris for å sparkle å lakkere?

wolf5

Anbefalte innlegg

Fikk i dag vite at sønnen min hadde kastet stein på en bil som da har fått et hakk i bagasjerom-lokket på flaten på oversiden.

Størrelsen på hakket var ca 1 - 1.5 cm i diameter.

Noen som vet hva det koster å få dette sparklet og overlakkert (antar man lakkerer hele bagasjerom lokket?)?

500?

1000?

1500?

2000?

3000?

5000?

Pokkers irriterende. Akkurat i en litt trang periode økonomisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Beregn lakkering av hele flata dersom det gjelder en bil av nyere dato. Flekk-lakkering midt på blir aldri seende bra ut (selv om det er profesjonelt gjort).

Jeg vil estimere et sted mellom 2 og 3000 kr avhengig av lakktype og størrelse på koffertlokket.

6598935[/snapback]

og ikke minst hvem lakkeringsverksted du bruker!!

hør litt om i nærmiljøet før du gjør noe som helst i hvertfall, du merker nok en del forskjell i pris bare på en liten ringerunde;)

Lenke til kommentar
Hvis ikke lakken er sprekt så kan den rettes.Parkeringsbulker og lignene kan rettes ut igjen uten og lakkere.

6601920[/snapback]

Det er vel mer teoretisk. Tipper eieren av bilen vil ha lokket perfekt, og da er det ikke noe tema å begynne å rette på skaden.

Til trådstarter: regn med 4000kr+

Blir det mindre er det selvsagt bare bra, men her på huset ville vi nok tatt ett sted mellom 2500 og 3500 +mva for jobben, prisen varierer etter størrelse og lakktype.

Lenke til kommentar
Hvis ikke lakken er sprekt så kan den rettes.Parkeringsbulker og lignene kan rettes ut igjen uten og lakkere.

6601920[/snapback]

Det er vel mer teoretisk. Tipper eieren av bilen vil ha lokket perfekt, og da er det ikke noe tema å begynne å rette på skade.

Det er ingen problem å rette bulker som lakken ikke har sprekt på.Har gjort det selv på to av mine biler og sette på ti talls biler.I dag kan du ta en kulehammer å slå en bulk i panser eller dør.Så kan man gå inn å rette bulken uten mulighet til å se hvor den var.Skal inn i september å ta en ny bulk på min bil som kom etter at noen har åpnet en dør rett inn i min på en ferge tur jeg var på.Det er et system som er brukt i mange år ,men først er kommet til Norge de siste årene.Forsikringselskapene har tatt det i mot med åpne armer og bilselgerene er overlykklige.Var selv på en demonstrasjon i fjor hvor de tok en ny Peugeot hvor de smalt en bulk i døra med hammer.Deretter rettet han bulken til usynelig uten å ta av dørtrekket.Spør alltid etter dette systemet før du lakker og risikerer fargeforskjell.

Legger in en link for tvilere.Helt fantastisk å se hvor ille bilene i mellomeuropa blir skadet av store haggelskurer.De retter gjerne 50 bulker på panser,tak og koffet uten at du kan se en ting etterpå.Og da snakker vi om store bulker.Bare se på flere bilder i linken.

http://www.hagelfix.de/de/beispiele.html

Endret av Peter_B
Lenke til kommentar
Det er vel mer teoretisk. Tipper eieren av bilen vil ha lokket perfekt, og da er det ikke noe tema å begynne å rette på skade.

Det er ingen problem å rette bulker som lakken ikke har sprekt på.Har gjort det selv på to av mine biler og sette på ti talls biler.I dag kan du ta en kulehammer å slå en bulk i panser eller dør.Så kan man gå inn å rette bulken uten mulighet til å se hvor den var.Skal inn i september å ta en ny bulk på min bil som kom etter at noen har åpnet en dør rett inn i min på en ferge tur jeg var på.Det er et system som er brukt i mange år ,men først er kommet til Norge de siste årene.Forsikringselskapene har tatt det i mot med åpne armer og bilselgerene er overlykklige.Var selv på en demonstrasjon i fjor hvor de tok en ny Peugeot hvor de smalt en bulk i døra med hammer.Deretter rettet han bulken til usynelig uten å ta av dørtrekket.Spør alltid etter dette systemet før du lakker og risikerer fargeforskjell.

Legger in en link for tvilere.Helt fantastisk å se hvor ille bilene i mellomeuropa blir skadet av store haggelskurer.De retter gjerne 50 bulker på panser,tak og koffet uten at du kan se en ting etterpå.Og da snakker vi om store bulker.Bare se på flere bilder i linken.

http://www.hagelfix.de/de/beispiele.html

6603383[/snapback]

Hvordan i alle dager gjør de dette? sugekopp/magnet av noe slag?

Topic: siden det har gått hull på lakken og det er bulk, så ville jeg heller sett meg rundt etter et nytt brukt bagasjelokk i samme farge.. blir helt sikkert billigere enn og rett og lakke hele det som er bulket.

Endret av brusern
Lenke til kommentar

På nettsiden å du noen av stagene de bruker.Teknikken går ut på at en lyser på bulken med to lysrør som ligger paralellt ved siden av hverandre.ved hjelp av å se på hvordan speilbildet av lysrørene bøyer seg når en presser på baksiden kan man treffe det nøyaktige riktig sted å jobbe men bulken uten å presse for mye eller for lite.Har selv prøvd og det virker,men den siste bendingen går på erfaring.Det mest imponerende er at metallet som jeg trodde hadde strekt seg lar seg rette på plass igjen.

Lenke til kommentar

På nettsiden å du noen av stagene de bruker.Teknikken går ut på at en lyser på bulken med to lysrør som ligger paralellt ved siden av hverandre.ved hjelp av å se på hvordan speilbildet av lysrørene bøyer seg når en presser på baksiden kan man treffe det nøyaktige riktig sted å jobbe men bulken uten å presse for mye  eller for lite.Har selv prøvd og det virker,men den siste bendingen går på erfaring.Det mest imponerende er at metallet som jeg trodde hadde strekt seg lar seg rette på plass igjen.

6616302[/snapback]

hm, spennendes sak.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Bilpleie firmaer reklamerer ofte med annonser som f.eks : "Vi retter opp handlevognbulker og mindre skader på din bil, uten å lakkere".

Hva de bruker av utstyr er jeg ikke sikker på, men det blir som regel pent.

6617840[/snapback]

Men når lakken har flasset må det vel nesten lakkes uansett? :ohmy:

Lenke til kommentar

Sorry litt off topic da..

Men jeg har noen sånne små bulker etter folk har lent seg på panseret osv.. har prøvd de med trykkluft sugekopp og faktisk klart noen av bulkene.. men det er enda igjen noen, noen som veit om en plass der de utfører denna type retting av bulk?

Bilen er lakkert med camelon lakk og jeg har ikke lyst til og måtte pusse ned,sparkle og lakkere opp igjen disse bulkene

Lenke til kommentar
Bilpleie firmaer reklamerer ofte med annonser som f.eks : "Vi retter opp handlevognbulker og mindre skader på din bil, uten å lakkere".

Hva de bruker av utstyr er jeg ikke sikker på, men det blir som regel pent.

6617840[/snapback]

Men når lakken har flasset må det vel nesten lakkes uansett? :ohmy:

6617871[/snapback]

jepp, han må det.. er bare vi som er var litt off topic.. :blush:

Lenke til kommentar
Sorry litt off topic da..

Men jeg har noen sånne små bulker etter folk har lent seg på panseret osv.. har prøvd de med trykkluft sugekopp og faktisk klart noen av bulkene.. men det er enda igjen noen, noen som veit om en plass der de utfører denna type retting av bulk?

Bilen er lakkert med camelon lakk og jeg har ikke lyst til og måtte pusse ned,sparkle og lakkere opp igjen disse bulkene

6617878[/snapback]

De som retter på den måten med stag som nevnt over kan rette det siste.De kan rette bulker som både går innover og utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...