Gå til innhold

Kjøleribbe til VIA KT333 chipset?

Anbefalte innlegg

I min jakt på lydløs pc har jeg funnet ut at vifta på chipsettet bråker for mye. Tenkte å fjerne vifta og sette på en kjøleribbe istedet. Har en ekstra CPU-kjøler liggende, men er ikke sikker på hvordan jeg skal feste den (den som allerede er der er festa med to klemmeskruer, men den jeg har liggende er for stor til å bruke samme hull). Noen tips? Finnes det noe som ligner på Zalman ZMNB32J (for northbridge chipset) men som er beregnet på via kt333?

Og til slutt.. Hva skjer hvis chipsettet blir for varmt? Vil det ødelegges, eller blir systemet bare ustabilt fram til jeg fikser skikkelig kjøling igjen?

[ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-10-20 13:26 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, føler meg litt dum her nå... Så Northbridge er altså en del av de fleste chipsets. Jeg trodde det var et eget chipset :smile: . Da tror jeg at jeg satser på Zalman-ribba når jeg får litt spenn til overs. I mellomtida, vil det være skadelig å kjøre uten chipset-kjøling i det hele tatt (uten FSB-klokking foreløpig)? (Tenker på å bare nappe ut kabelen til vifta, dette vil vel føre til økt varme på chipsettet, men hva vil dette føre til?)

[ Denne Melding var redigert av: Jvla halvsame på 2002-10-21 18:50 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...