Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Ja synes faktisk å ha sett det jeg også.. Da er det jo veldig billig, nesten halv pris. Men som det er nå vil det lønne seg mener jeg ingrediensmessig å kjøpe Pro-90(må ikke forbindes med 90+) eller Myoprotein.

 

Ja hvertfall til den prisen.

 

Jeg ser de har vanilje til 455,- da, det er jo fin pris

 

Jeg fikk nyhetsbrev av de nå, og prisen er faktisk 499,- for 2,5kg. http://www.x-life.no/shop/index.php?cPath=1

De har tatt inn myoprotein og nå ser jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smakte myoprotein sjokolade i dag, skal smake M-factor erteprotein sjokolade i morgen.

 

Vil bare nevne at myoproteinet med sjokoladesmak er totalt overlegent på smak, det smaker direkte godt, nesten på linje med en vanlig sjokolademilkshake, og for dem som må ha noe som smaker godt (og er veldig bra i kvalitet :)) vil jeg anbefale dette pulveret.

Lenke til kommentar

Både moccasjoko og jordbær av MyoProtein smaker veldig godt. For å si det sånn; ikke forvent for mye av M-Factor smaksmessig når du prøver det etter Myo...

Det er ok, men det eneste jeg bruker M-Factor til for tiden er å blande ut i cottage cheese...

 

Men jeg vil forøvrig påstå at ProZyme fra TN har minst like god smak som MyoProtein. Banansmaken er i alle fall helt konge! Har ikke prøvd vanilje enda, men jordbær og sjoko er gode.

Lenke til kommentar

Det pulveret synes ikke jeg var noe spesielt i smak. Kornete og smake nesten kjemikalier på en måte. Dersom du er ute etter et isolatprotein med fler-fase opptak så ville jeg prøvd myoprotein her denne helga, når det er gratis frakt: http://www.x-life.no/shop/product_info.php...products_id=205

 

Har ikke prøvd det pulveret selv ennå, men folk her snakker jo veldig varmt om smaken.

Lenke til kommentar

Nei aldri smakt det, men jeg ser litt på det nå, hvor mye man eventuelt kan spare på denne fraktordningen som er nå i helga.

 

EDIT: Det er sikkert et godt og bra protein, men det er synd å si det at man får mer protein i pf big mass (som er en gainer) for en mindre pris enn å kjøpe bare rent myoprotein fra x-life.

 

3 storhandel med big mass (12 bøtter) koster 3147 kr og kjøper man 12 kg av myoprotein så koster det 3190 kr. da får man tilsammen:

 

10512 gram proteiner fra myoprotein 12 kg

 

11808 gram proteiner fra big mass (36 kg)

+

29268 gram karbohydrater

og er tilsatt MCT i tillegg.

 

(gjelder egentlig bare for meg og de som har 25% ordningen)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det var jo en litt merkelig vending da, å sammenlikne en gainer med et rent proteinpulver. Jeg ville vel heller ha sammenliknet myoprotein mot tilsvarende andre proteinpulvere, og big mass gaineren mot andre gainere

 

Regnestykket ditt er dessuten feil:

 

36kg big mass gir:

 

9000 gram protein

24000 gram karbo

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar
Det var jo en litt merkelig vending da, å sammenlikne en gainer med et rent proteinpulver. Jeg ville vel heller ha sammenliknet myoprotein mot tilsvarende andre proteinpulvere, og big mass gaineren mot andre gainere

 

Regnestykket ditt er dessuten feil:

 

36kg big mass gir:

 

9000 gram protein

24000 gram karbo

Stemmer, jeg så ikke på per 100 gram. men på per 125 gram. per 100 gram blir det:

9468 gram proteiner og 23436. da er vi litt under, men at jeg valgte en gainer er fordi det er en næringsbombe som enklere gir overskudd, mens med protein må man supplementere med ekstra mye mat. men 10512 vs 9468 er jaggu ikke langt ifra og så er det som sagt en meget kaloririk. (Merk deg at sjokoladen har høyere proteininnhold enn jordbær så vi ikke krysser hverandre i regnestykket :) )

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Jeg lurte på å gi myoprotein en sjanse nå som jeg kan få 3kg fraktfritt :) Hvilken smak er best synes dere, mocca eller jordbær?

Har smakt begge, riktignok bare én shake med sjokolade, men dog. Jordbær er mer søtt på smak, min treningspartner greier knapt å få det ned. Jeg synes mocca er best, men begge to er gode valg.

 

Du virker noe mer nøytal ang. proteinprodukter enn visse andre her :)
Haha, takk for den :!: Jeg skjønner deg Freddy, og til mitt forsvar vil jeg si at jeg ofte og mer enn ofte lurer på om det er noen vits å i betale kanskje nesten dobbel pris for et pulver pga konsentrat/isolat eller et "dårlig" myse/kasein-forhold kontra et dårlig, eller bare protein/ikke protein.

 

I tillegg vil jeg gi meg selv kritikk for å i mange tilfeller stole blindt på hva War sier, men dette er rett og slett pga mannen ofte og mer enn ofte kommer med dokumentasjon, han virker som en real kar, han har trent lenge, testet ut mye (eller tar ting fra Børge Fagerli som har testet ut mye), og han er ikke på "tror jeg"-stadiet som mange andre.

 

 

3 storhandel med big mass (12 bøtter) koster 3147 kr og kjøper man 12 kg av myoprotein så koster det 3190 kr. da får man tilsammen:

 

10512 gram proteiner fra myoprotein 12 kg

 

ca. 9000 gram proteiner fra big mass (36 kg)

+

ca. 24000 gram karbohydrater

og er tilsatt MCT i tillegg.

 

(gjelder egentlig bare for meg og de som har 25% ordningen)

Disse tallene var jo nesten forstyrrende.. Men her må man jo stille spørsmål ved proteinkvaliteten. Er et konsentrat? Og hvordan er myse/kasein-forholdet?

 

Btw, du nevnte noe (som jeg klippet vekk litt for tidlig..) om at dette bare var gjeldene for helgen?

 

Og hva mener du med at "gjelder egentlig bare for meg og de som har 25% ordningen" ? De som får 25% av næringen fra fett? Isåfall gjelder det meg, jeg tenker 25% fra fett, 2g protein per kg, og resten karbo. Kanskje er denne gaineren "the SHIT" for meg? :innocent:

 

MEN: Om jeg har forstått det riktig, så er proteininnholdet samme for samme pris på begge produkter (gaineren kontra myoprotein) men man får da karbohydrat og fett i tillegg. Om dette er tilfellet, og det viser seg at proteinet i myoprotein er av en h øyere kvalitet (høyst sannsynlig) vil jeg nevne at at karbohydrat er ekstremt billig, her snakker vi 200kr per 3KG elns, og fett er jo også veldig billig (rapsolje/tran). :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg lurte på å gi myoprotein en sjanse nå som jeg kan få 3kg fraktfritt :) Hvilken smak er best synes dere, mocca eller jordbær?

Har smakt begge, riktignok bare én shake med sjokolade, men dog. Jordbær er mer søtt på smak, min treningspartner greier knapt å få det ned. Jeg synes mocca er best, men begge to er gode valg.

 

Jeg synes begge er gode, holder muligens en knapp på moccasjoko'n... :hmm:

Tror det kommer an på om du liker kunstig jordbærsmak eller mocca best...

 

Btw, du nevnte noe (som jeg klippet vekk litt for tidlig..) om at dette bare var gjeldene for helgen?

 

Var vel at x-life har en helgekampanje akkurat nå; hvis du bestiller for over 800,- så er alt fraktfritt/gebyrfritt.

 

 

Og hva mener du med at "gjelder egentlig bare for meg og de som har 25% ordningen" ? De som får 25% av næringen fra fett? Isåfall gjelder det meg, jeg tenker 25% fra fett, 2g protein per kg, og resten karbo. Kanskje er denne gaineren "the SHIT" for meg? :innocent:

 

Øh, han snakker vel om rabattordningen hos PF... ;)

 

 

 

Tenkte og prøve noe nytt jeg forøvrig. Siden en kamerat bestiller mye fra gymgrossisten, så slengte jeg med noe ekstra på en bestilling han tok.

Så jeg tok med en 3kg Star Nutrition Slow Pro-80 m/sjokosmak - 80% kasein/20% myse (prøve som frokost/kveldsshake). Og en 1kg med Optimum Nutrition Gold Standard 100% Whey m/Rocky Road smak (etter treningsshake blandet m/maltodextrin).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...