Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Funker det bra til både morgen, kveld, før trening og etter trening? Har ikke lyst at jeg må ha flere forskjellige typer proteiner, en boks om gangen holder :p

6611105[/snapback]

 

Drikker du 4 shaker til dagen?

 

Brukte Optimum Nutrition før, den eier PF sin. Kommer til å gå over til 90+ nå, though.

6608768[/snapback]

Hvordan eier den pf sin? På smak, kvalitet, pris, eller noe annet?

6611495[/snapback]

 

All the above. Den er billigere, smaker ufattelig mye bedre og er veldig lett å blande ut i vann. Dessuten har den høyere antall prosent proteiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Nei, men på dager som jeg ikke trener drikker jeg to shaker, en om morgenen og en om kvelden. Når jeg trener, drikker jeg en om morningen, en før trening, og en etter trening.

6612193[/snapback]

 

Hvorfor drikker du shaker når du ikke trener?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kroppen trenger da proteiner på hviledager også? Eller er det forskjellige meninger rundt dette emnet? Alle jeg har snakket med tar proteiner på hviledager også. Men er dog som oftest bare en shake på hviledager, innimellom 2, spørs hva jeg får i meg av mat.

6612552[/snapback]

 

Det er veldig forskjellige meninger rundt dette emnet. Den største uenigheten ligger vel blant den jevne amatørkroppsbygger og Olympiatoppen.

Lenke til kommentar
Men med tanke på at musklene trenger proteiner til restutisjon, og det er grunnet restitusjon jeg har hviledager føler jeg det er en naturlig link der. Men vet du om noen artikler rundt emnet? Har selv ikke funnet noe om akkurat det.

6612849[/snapback]

Det er faktisk så enkelt som dette. Viktig med høyt protein inntak på hviledager også.

Lenke til kommentar

Proteiner kan ikke "lagres" opp i kroppen, og det er derfor det er viktig at man får i seg kasein som varer over lengre tid, og samtidig er det viktig å spise proteinrik mat / proteinpulver også på hviledager. De fleste muskler bruker vel 24t ++ på restitusjon etter en treningsøkt, og det er i dette tidsrommet man må huske å ha et høyt proteininntak.

 

Om jeg ikke tar feil, er det ikke så viktig å holde seg over 2g/kg når man er på en ukes ferie osv, bare man får i seg litt (?)

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar feil, er det ikke så viktig å holde seg over 2g/kg når man er på en ukes ferie osv, bare man får i seg litt (?)

6614066[/snapback]

 

Dette avhenger i stor grad av hvordan man genetisk er bygd. Nasser El Sonbaty klarte å vedlikeholde muskler i flere uker med bare 100 g daglig (med en kroppsvekt på 129 kg), men trengte vanligvis 600 g daglig for å bygge og restituere

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar feil, er det ikke så viktig å holde seg over 2g/kg når man er på en ukes ferie osv, bare man får i seg litt (?)

6614066[/snapback]

 

Dette avhenger i stor grad av hvordan man genetisk er bygd. Nasser El Sonbaty klarte å vedlikeholde muskler i flere uker med bare 100 g daglig (med en kroppsvekt på 129 kg), men trengte vanligvis 600 g daglig for å bygge og restituere

6614301[/snapback]

 

600g?? :wow: Da er det over 4,5g/kg, hørtes veldig mye ut...

Lenke til kommentar
Anbefalt for en som skal bygge muskler eller holde på musklene under deff er rundt 2-3g proteiner/kg.

Og ja, man skal ha like mye proteiner på hviledager som treningsdager, men det er mer gunstig med shakes før/etter trening pga raskt opptak!

6614356[/snapback]

 

Skal man vedlikeholde musklene under deff, må man ha mer protein enn når man bygger.

Lenke til kommentar
Nei, men på dager som jeg ikke trener drikker jeg to shaker, en om morgenen og en om kvelden. Når jeg trener, drikker jeg en om morningen, en før trening, og en etter trening.

6612193[/snapback]

blir du ikke feit da, eller trener du veldig mye?

:p

6637649[/snapback]

Du blir ikke feit av protein, med mindre du klarer å spise så mye at det blir gjort om til fett og lagres.

Hvis du klarer å spise deg veldig feit på proteiner skal du får premie av meg. :)

 

Jeg bruker for tiden TNs Basic 80 Sjokolade. Det smaker høgg, rett og slett. Var ikke noe særlig å gå fra EJ-shop's 90+ så til TN's Basic 80.

Trur ikke jeg klarer å gjør meg ferdig med denne bøtten. Blir nok Dahlblads eller 90+ på meg, nå. Mulig jeg prøver det mye pulveret til Børge Fagerli også (http://myorevolution.com).

Lenke til kommentar
1 litermål , 4 egg , 4 spiseskeider Oboy , ca 7 dl melk , og gaffel å røre med

6636801[/snapback]

 

Uhm, hvordan smaker egg og melk blanda sammen? Kunne jo vært kult å prøvd det ut i blender, egg, proteinpulver og melk! :p

6640385[/snapback]

 

"shaken" min smaker oboy , bare litt annen konsistens .. å er mye billigere en alt tullet dere kjøper , jeg har svært lite fett på kroppen så den er helt grei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...