Gå til innhold

Hvilket proteinpulver bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet det fins noen kapitalister her på forumet med penger til å kjøpe det pulveret de vil ^^

 

Men for oss dødelige får det stå til med et pulver med et godt forhold mtp pris/kvalitet.

 

Jeg er ganske dødelig! Har du noen tips om noen typer som har et godt forhold htp pris/kvalitet? :)

Lenke til kommentar
Det kommer egentlig helt an på. Hvor står du i forhold til laktose? Tåler du det?

 

Og hva synes du om mettet fett, gjør det deg noe å innta dette med shaken?

 

Får du i deg mye melkeprodukter?

 

Hvor mye er du egentlig villig til å betale?

 

Jeg tåler alt

 

Har ikke helt noia for mettet fett, men selvfølgelig ser jeg helst at pulveret ikke er helt "vanna ut" med mettet fett etc som jeg har lest at en del kan være. Men vil helst ha i meg lite mettet fett med shaken, men det er ikke noe avgjørende.

 

Får i meg en ganske normal mengde melkeprodukter. Et glass melk eller to omtrent hver dag, ost på skiva innimellom og en youghurt i ny og ne.

 

Tror ikke jeg ville betalt mer enn 500-700 kr for bøtta, kommer litt ann på hvor mange kg det er eller kvaliteten.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker uansett å putte i meg det
Setter pris på det different ;)

 

Men joda, man får jo selvsagt det beste pulveret ved å gå for prozyme f.eks. Har man god råd har det jo egentlig ikke noe å si om det er verdt det eller ikke..

Elsker den typoen. :)

Endret av different
Lenke til kommentar

Noen som anbefaler http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=5230 ? Har tenkt til å for innkjøp av nytt pulver, og skal helst kjøpe noe som dem har på trenings studioet jeg trener (får 40% rabatt)

Noen som har smakt pulveret? Hva er best av sjoko og jordbær?

Takker for svar

 

Edit: Jeg er på deff fortiden, så einer dette pulveret seg for det? er Whey protein best? Er ganske ny innfor proteinpulver, så kunne trengt litt hjelp xD

Endret av mastertjoste
Lenke til kommentar
Damn, tenkte å gå til innkjøp av mer Prozyme, men her koster den 400 kr mer enn det jeg betalte på XXL.

Må nok ty til andre merker, så uten å ha lest gjennom hele tråden, vil dette være et godt alternativ?

 

<a href="http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=740" target="_blank" rel="nofollow">http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=740</a>

Jeg bestilte det nettop, veldig god smak, og det er veldig bra kvalitet på det. 90g protein per 100g, det er nok det pulveret med mest protein du får tak i på markedet. I tillegg er det veldig lite laktose og mettet fett. I tillegg lager det ikke en ufyselig dårlig stank i shakeren om du lar den stå en stund, i motsetning til f.eks. M-factor og myoprotein. Det eneste jeg har å utsette er at konsistensen er litt rar noen ganger, litt tykk på en måte. Skal sies at jeg nesten aldri drikker shaken med en gang etter jeg har blandet den.

 

Jeg tåler alt

 

Har ikke helt noia for mettet fett, men selvfølgelig ser jeg helst at pulveret ikke er helt "vanna ut" med mettet fett etc som jeg har lest at en del kan være. Men vil helst ha i meg lite mettet fett med shaken, men det er ikke noe avgjørende.

 

Får i meg en ganske normal mengde melkeprodukter. Et glass melk eller to omtrent hver dag, ost på skiva innimellom og en youghurt i ny og ne.

 

Tror ikke jeg ville betalt mer enn 500-700 kr for bøtta, kommer litt ann på hvor mange kg det er eller kvaliteten.

Vel, virker som du slipper å begrense deg pga intoleranse og slikt, men det var prisen da. Det pulveret som Nash over her linker til er veldig bra, det er en stiv pris men du får tross alt 4KG i bøtta. Dette er det billigste veldig-god-kvalit-pulveret du finner med et godt forhold av myse/kasein. Den mengden der med melkeprodukter er ikke spesielt stor btw, men normal? Kanskje. Grunnen til at jeg spurte var at om du fikk i deg veldig mye melkeprodukter hadde du kanskje ikke trengt å kjøpe et kaseinpulver, pga det er veldig mye kasein i melkeprodukter. Og myse er billigere enn kasein. Men du bør gå for en blanding.

 

Har du smakt erteprotein? Det er veldig billig, men det er mange som ikke takler smaken. Synes du bør bestille en smaksprøve, f.eks. av M-factor (selges på www.myrevolution.no og www.siggy1.no).

 

Det er et veldig rent pulver, prisen så ikke for jævlig ut (til tross for at TN overpriser mye annet)
Uff ja, så usannsynlig overpriset.

 

Noen som anbefaler <a href="http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=5230" target="_blank" rel="nofollow">http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produk....aspx?plid=5230</a>?

Jeg er på deff fortiden, så egner dette pulveret seg for det? er Whey protein best?

Det er et rent mysepulver, og jeg vil ikke anbefale det. Med tanke på kasein/myse forhold har det ikke noe å si om du er på deff eller ikke, kanskje bortsett fra at kasein gir deg en metthetsfølese som varer lengre. Hva myse/kasein er finner du om og om igjen om du bare blar litt tilbake i tråden, men jeg kan gi en kort oppsummering: Kroppen tar opp myse veldig raskt, men opptaket varer ikke så lenge. Med kasein går opptaket saktere, men det varer lengre, gjerne 6-7 timer. Mot myse sin 1-2 timer maks. Dermed, om du bryr deg om å få en jevn tilførsel av aminosyrer, kan det lønne seg å kjøpe et kaseinprodukt. Men du får samme effekt om du gidder å ta en myseshake annenhver time...

 

Edit: Postet alt dobbelt.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Er likevel ekstremt dyrt, 1120kr for 3KG, når du kan få 3KG myoprotein for 850kr. Ville heller kjøpt det for å være helt ærlig.

 

Forbehold om feil i min prosentregning :grin:

 

Edit: Alt proteinpulver egner seg på deff vil jeg påstå. Hva tenker du på, om det er mye fett i det? Om det har egenskaper som ødelegger for deffingen?

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar

Bruker Biotest Metabolic Drive (Vanilje og Sjokolade) , det er en blanding av micellar casein og whey isolate protein. Altså langsomt og hurtigvirkende protein på godt norsk. Smaker alldeles fortreffelig blandet med vann, man blir god og mett av det, og det er lite karbohydrater i det også (maks 4g) . (Søk på google for å finne ut mer ;) )

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt myoprotein mocca og jordbær en stund, og må si meg VELDIG fornøyd med smaken! Jeg lager ofte en knallgod iskaffe av moccaen:

 

1 ts pulverkaffe evergood

Koker opp en halv dl vann, og blander ut kaffen.

Kjøler ned kaffen, og heller oppi ferdigblandet mocca shake

tilsetter isbiter og setter i kjøleskapet til det er iskaldt:)

 

Kommer nok til å fortsette med dette pulveret :)

http://www.x-life.no/shop/product_info.php?products_id=205

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...