nassie Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) hei, håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg har laga ett program som teller ned fra 12 min og gir fra seg en lyd når den er ferdig. Dette er altså da ei "PizzaKlokke". Release mappa til en kompis av meg, men programmet ville ikke åpne seg hos han. (se vedlegg for feilmelding) Det funker helt fint hos meg. Det har sikkert noe med ei fil han mangler eller noe slikt (han har ikke visual basic). Noen som kan hjelpe? bruker Visual Basic 2005 express edition om det har noe med saken å gjøre. Endret 1. august 2006 av nassie Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Han må ha .NET Framework 2.0 installert for at det skal funke. Lenke til kommentar
nassie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) hvordan får han fiksa det da? edit: det var ett dumt spørsmål. Fant det ut med en gang. Men fins det ingen måte jeg kan gjøre slik at alle som skal bruke programmet slipper å laste ned .NET framework 2.0? Endret 1. august 2006 av nassie Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kanskje, men det koster helt sikkert penger. Det er ingen enkel løsning, den beste og billigste er å laste ned .NET Framework 2.0 Lenke til kommentar
nassie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Men om jeg da legger med .NET framework innstall-fila i mappa med programmet og de kjører .NET framework fila og innstallerer det så skal det fungere? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ja, det skal det. Men du kan jo "leke" deg med installere da. Då kan DU lage en installfil som installere både ditt program og 2.0 frameworket. Lenke til kommentar
nassie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 hmm. jeg må vel prøve å lære meg det. Noen tips/linker til tutorials eller hva det måtte være for å lage en installfil? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=544220 Lenke til kommentar
nassie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=544220 6599339[/snapback] takker, men jeg fant noe før du svarte:P det var mye enklere enn jeg trodde:) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det meste innen data og programmering er enkelt. Når du først vet hvordan. Lenke til kommentar
nassie Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 sant så sant:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå