Gå til innhold

Trenger ny prosessor. Hvilken passer?

Anbefalte innlegg

Maskinen min begynner å bli litt treg nå i desse dagene, så jeg tenkte jeg skulle se etter en ny cpu. Men den ekle sanheten er at jeg ikke vet hvilke cpu`er som passer hos meg..

Jeg har et MSI hovedkort. k7t266 pro2.

Cpu`en jeg har er bare 1.3 Ghz på, så nå trenger jeg virkelig en ny en. Leter etter en med en ytelse på 2.?+ ghz på som ikke er så dyr (Gjerne en 3ghz og om det er en veldig billig en der ute!). Jeg vil helst holde meg under 1000+500 lappen om det er muligt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke så mange oppgraderingsmuligheter med hovedkortet ditt. Du må nok bytte hk og eventuelt ram'en om du skal ha glede av en oppgradering.

Du får kjøpt 512mb DDR, Sempron 2800+ s754 og hovedkort for ca 1250.- En grei ytelseøkning fra det du har nå.

*Har pu PC3200 ram fra før, så slipper du den kostnaden.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Hei,

Det du har er litt for gammelt. Du kan vel gå over på Atlon64 for billig penge.

Jeg anbefaler:

Asrock 939DUAL-SATA2

og

AMD Athlon 64 3700+

Du kan beholde den RAM du har og AGP skjermkort. Hovedkort støtter både AGP og PCI-E (har den selv). Kjempe stabil og grei kort. CPU er god nok og klokker du den litt opp så får du MYE for pengene.

Dette er bare et par hundre kroner over 1000 og er MYE bedre kjøp enn Socket 754 Sempron.

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke husker feil så støtter det hovedkortet max pc2100

6599862[/snapback]

Noe sant, men det hindrer oss ikke i å kjøpe f.eks 2800, for det kan stillest ned :)

Hei,

Jeg anbefaler:

Asrock 939DUAL-SATA2

og

AMD Athlon 64 3700+

Du kan beholde den RAM du har og AGP skjermkort. Hovedkort støtter både AGP og PCI-E (har den selv). Kjempe stabil og grei kort. CPU er god nok og klokker du den litt opp så får du MYE for pengene.

Dette er bare et par hundre kroner over 1000 og er MYE bedre kjøp enn Socket 754 Sempron.

Hilsen

Staljin

6600592[/snapback]

Her har vi et inlegg jeg likte! Dette tror jeg jeg kjøper! Men vil jeg kunne beholde skjermkortet mitt og rammen da?

og hva mener du med socket 754 sempron?

Lenke til kommentar

Hei,

Ja du skal kunne beholde både RAM og skjermkort. Du får selvsagt litt redusert ytelse på systemet pga. RAM (PC2100 vs PC3200), men det kan du vel leve litt med før du får råd til noe bedre.

Her har du en lang tråd med tips og problem løsning.

Er det noe du lurer på så bare PM meg. :thumbup:

Her kan du se hva jeg fikk ut fra dette HK + Opteron 146.

hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Hvor mye RAM har du? Hvis du har mindre enn 512MB så vil jeg anbefale at du kjøper i minste fall 512MB, men helst 1GB. Jeg har 2GB RAM og det går kjapt unna. Problemet med lite RAm er at når Windows går "tom" for RAm så bruker den harddisken for å simulere RAM, og harddisk er jo den TREGESTE komponenten i PC, derfor er det lurt å ha i hvertfall 1GB med RAM.

Den 3700+ CPU med litt overklokking holder PLENTI, har vært monster CPU hvis klokket til 2.8 eller mer, helt intil nylig da Intel kom med sine Conroe CPU.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg anbefaler:

Asrock 939DUAL-SATA2

og

AMD Athlon 64 3700+

6600592[/snapback]

PC2100 ram til 3700+ sinker systemet hans en god del.. Så det blir 1800.- tilsammen med 512mb pc3200 ram. Klart har han råd til de ekstra 500.- så er 3700+ et mye bedre alternativ! Men han kan jo bruke sitt gamle minnet til det billige alternativet også, da koster det bare 850.-

Jeg mener at det billigste alternativet er en grei oppgradering fra det han har nå om han ikke har så mye penger til rådighet. Han vil uansett merke stor forskjell fra det han har nå. Som sagt, har han 500.- ekstra så er valget ganske enkelt ;)

*3800+ koster bare 45.- mer enn 3700+, og vil være et bedre alternativ om han ikke skal klokke så mye.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...