orange Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Arctic Cooling Silentium T1 708,- Asus P5B 1295,- Gigabyte GeForce 7600 GT Silent Pipe II 1501,- Intel Core 2 Duo E6400 1906,- Logitech OEM Ultra X 180,- Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA 635,- Scythe "Ninja" SCNJ-1000 355,- TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB 649,- https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=31550. Nå har jeg prøvd å sette sammen en boks med komponenter som stort sett har fått god omtale i bruker-erfaringer. Setter pris på om noen kan komme med ytterligere kommentarer. Burde jeg f.eks legge penger i mere ram og HK? Kanskje strømforsyning? Mitt bruk: StuePC,litt spill,video,encoding,lydproduksjon (tracking) - regner ikke med at jeg får behov for SLI eller overklokking. Trenger en god stabil PC som henger med en god stund fremover. Endret 1. august 2006 av orange Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Det er nok smart å ha litt mer enn 350W. Ellers ville jeg heller godt for fks Western Digital Caviar SE16 250GB istedenfor samsung disken. 2gig ram er smart å ha, men du trenger ikke bedre ram med mindre du skal overklokke. Edit: Du trenger vel strengt talt ikke legge mer penger i et dyrere HK, det er mest for klokking og den slags. Dessuten har merket du har valgt, Asus generelt god kvalitet! Hadde jeg vært deg hadde jeg like godt gått for E6300. PS: Har du sjekket opp at det skjermkortets passive kjøling er nok til at det ikke blir overopphetet? De er av og til litt svake. "bare et forslag selvsagt!" Endret 1. august 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
orange Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Det er nok smart å ha litt mer enn 350W. Ellers ville jeg heller godt for fks Western Digital Caviar SE16 250GB istedenfor samsung disken. 2gig ram er smart å ha, men du trenger ikke bedre ram med mindre du skal overklokke. Edit: Du trenger vel strengt talt ikke legge mer penger i et dyrere HK, det er mest for klokking og den slags. Dessuten har merket du har valgt, Asus generelt god kvalitet! Hadde jeg vært deg hadde jeg like godt gått for E6300. PS: Har du sjekket opp at det skjermkortets passive kjøling er nok til at det ikke blir overopphetet? De er av og til litt svake. "bare et forslag selvsagt!" 6596611[/snapback] Takk for fine innspill - jeg er litt bekymret for om kjølingen på grafikkkortet er bra nok, jeg mener å ha lest at den gjerne vil hente luft fra CPU viften, men hvis den også er bygget ut med en svær kjøleblokk så er jeg nettopp bekymret for om det kan skape problemer. Hvis noen har erfaringer med dette, må de gjerne si fra... Når det gjelder CPU så klarer jeg ikke helt å bestemme meg om det ene eller det andre, så jeg har lagt meg midt på treet ;-) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hei! Jeg ville gått for ei strømforsyning av typen Forton/Source 400W eller noe lignende. Det er verdt å betale litt ekstra for en stabil pc. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
orange Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Jeg ville gått for ei strømforsyning av typen Forton/Source 400W eller noe lignende. Det er verdt å betale litt ekstra for en stabil pc. 6598055[/snapback] Hei! Har rotet litt frem og tilbake nå, og har funnet ut at jeg legger mindre penger i et grafikkort nå, for å oppgradere senere (Dx-10). Har lagt litt mere penger i kabinettet og strømforsyning. Spesielt Tagan poweren fikk mye skrytt, så den får bli med på laget, og holder vel også for meg i god tid fremover. I oppsettet nedenfor er de tre kabinetter (*) fordi de færreste netbutikker hadde Lian Li. Takk for innspill! Asus P5B 1295,- Intel Core 2 Duo E6400 1906,- * Lian Li PC-6070B 1395,- * Lian Li PC7BSCAND 795,- Logitech OEM Ultra X 180,- Scythe "Ninja" SCNJ-1000 355,- Tagan TG480-U01 695,- MPX 695,- * Thermaltake Soprano Sølv 631,- TwinMOS DDR2-DDR533 1024MB 649,- MPX 1298,- Western Digital Caviar SE16 250 GB 612,- Endret 1. august 2006 av orange Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du blir nok fornøyd med Tagan! Har bygd en maskin på 480-wattern deres selv. Lenke til kommentar
orange Skrevet 3. august 2006 Forfatter Del Skrevet 3. august 2006 Du blir nok fornøyd med Tagan! Har bygd en maskin på 480-wattern deres selv. 6598431[/snapback] Desverre er det ikke så mange nettbutikker som fører den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå