Gå til innhold

Mafia lagger på god pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei! du har forlite ram! dagens moderen spill krever MINST 384 mb,sjøl om det står minimum 128 mb bakpå!

 

_________________

AMD Xp 1600

Asus A7V 333

Geforce 2 MX 400 :sad:

512Mb DDR TwinMOS

80Gb Western Digital

9Gb Seagate Medalist Pro

 

Ikke noe av det er Tweaka

 

[ Denne Melding var redigert av: Aleks_r på 2002-10-21 17:47 ]

Lenke til kommentar

Takk folkens!

GooFY ehh du har GF3 ikke skryt du!!!!!

 

Ja folkens jeg bruker WinXP men er det værdt og kjøpe en til brikke for 100 KRONER?

 

Men hvis HD tenker betyr det at jeg har mangel på ram?

 

 

_________________

Asus P4S 533 LAN :grin:

Pentium 4 2000@2720 MHZ :grin:

Corsair 256 PC 2700 :grin:

IBM 80 GB 120GXP, IBM 30 GB

75 GXP :grin:

Chieftec Midi BLD :grin:

Asus GF4 TI 4400 305@655

 

[ Denne Melding var redigert av: complex4517 på 2002-10-21 18:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-21 18:40, skrev complex4517:

Takk folkens!

GooFY ehh du har GF3 ikke skryt du!!!!!


Ja folkens jeg bruker WinXP men er det værdt og kjøpe en til brikke for 100 KRONER?


Men hvis HD tenker betyr det at jeg har mangel på ram?


 

det som skjer er det at nor du overskreder den fysiske rammen du har (256MB i dette tilfellet) begynner maskinen å bruke HD'en til midlertidig lagring i stedenfor rammen, og da sier det jo seg selv hva som jobber raskest.. RAM eller HD..?

 

kjøp en 512Mb brikke til så blir du kvitt laggingen. :smile:

 

ps: om du kjøper en 512MB brikke til vil du få 768MB, og dette kan være veldig nyttig å ha når det kommer mer krevende spill, men en 256MB brikke til hålder pr i dag om du har lite penger... :wink:

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 18:14, skrev CAT-scan:

Heh...da har du ganske opplagt for lite RAM, eller du bruker for mye av det du har.


Bruker du WinXP?


Egentlig er det likegyldig, du bør ha 512Mb RAM uansett. I dagens spill bør man faktisk ha såpass...


Hvorfor bør man ha 512MB uansett? Sjekk ram-forbruket med taskamnager sier nå jeg. Da ser han om om han virkelig trenger mer eller ikke.

 

Det er alt for mye grunnløse påstander her om hvor mye man "må" ha. Hvis det viser seg at forbruket hele tiden ligger under den mengden ram han har, så er det direkte bortkastede penger å kjøpe mer. Da vil det mye mer lønne seg å spare pengene til det neste skjermkortet sitt.

Lenke til kommentar

Quote:

Hvorfor bør man ha 512MB uansett? Sjekk ram-forbruket med taskamnager sier nå jeg. Da ser han om om han virkelig trenger mer eller ikke.


Det er alt for mye grunnløse påstander her om hvor mye man "må" ha. Hvis det viser seg at forbruket hele tiden ligger under den mengden ram han har, så er det direkte bortkastede penger å kjøpe mer. Da vil det mye mer lønne seg å spare pengene til det neste skjermkortet sitt.


 

Hvis du hadde tenkt litt lengre enn morgendagen hadde du vel kanskje forstått? Hvis du ser på ramforbruket på nyere spill og ikke minst det bloatwarebefengte WinXP så vil du fort skjønne at man faktisk har bruk for en god del ram. Og hvis du mener at man skal se på ramforbruket ditt idag og kjøpe i henhold til det, så blir jo det litt kortsiktig, ikke sant? Man vil helst slippe å oppgradere hver gang et nytt spill kommer ut....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...