Gå til innhold

30000 rpm vifte

Gammal-D

Anbefalte innlegg

Kjeda meg grenseløst i dag, så jeg demonterte enermax vifta bare for gøy. Da oppdaga jeg at i midten av selve vifta er det en liten metall"stang", som så ut til å være nøyaktig rett størrelse for Dremmer'n biggrin.gif (er en Black & Decker, og ikke en EKTE dremel, men, men...)

Vel, jeg testa, hehe. Skrudde vifta fast på RTX'en, og gjett hva. Den passa perfekt biggrin.gif

rtxvifte.jpg

Plugga RTX'en i stikkontakten, og stillte hastigheten på minimum. Når jeg starta RTX'en opp, ble jeg overrasket over hvor bra den blåste :smile:
Som sagt kjeda jeg meg grenseløst denne dagen, så jeg skrudde opp hastigheten litt. Wow, den blåser jo skikkelig bra nå! Skrudde videre og videre opp mot fullt helt til, BAM! Vifta fløy av RTX'en, rett i kommoden (pent merke som bevis), og videre rett i vinduet, for så å lande på gulvet rett fremfor meg!

Konklusjon/lærdom: Dremel/RTX + vifter = NEI!, men viss du har bestemt deg for å prøve: BRUK HJELM :smile:

Endret av dvingen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilig :lol:

Hadde det samme resultatet da en cd fløy ut av cd-rommen som på dette tidspunkt ikke hadde noe lokk:) Den fløy gjennom hele rommet, og var sikkert boti alt som den kan komme borti på sin ferd i friheten..

Mitt råd er, hvis du skal fikse på noe til å gå fortere rundt, MYE fortere, så bruk hjelm!!

Eller ta sjansen!

Opp til deg, men stilig er det i alle fall...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-20 19:18, skrev C. Alshus:

Dere er altfor pinglete.
:D

Selv har jeg tatt ut motoren på en gammel støvsuger(1300watt = 2hk) og laget en propell av en bjelke. Diameteren er 40 cm og motoren går på 230Volt. Srudd fast i skrustikka, blåser den noe helt sinnsvakt.
:D

Har du bilde av dette ? =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...