hans A Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Får nevne det jeg har fått på flue: laks på 18.5 kg, røa på 3.5 kg og ørret på 4.5 kg. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dette bildet er av en lange på 19,2kg jeg tok på Mausundvær for noen uker siden. Jeg fikk den på slep agnet med småsei og makrell. Fikk også en dagen før på 20,35kg, men den ble ikke tatt bilde av. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tok ein lyr på 10-11 kilo. Har dessverre ikkje bilete, sjølv om pappa filma meg med fisken. Var litt liten då Plassen heiter "Lyrenakken", og ligger i utgangen frå sognefjorden til nordsjøen. Fantastisk fiske der! Var berre å kaste uti, vente eit par minutter og så hale inn lyr eller makrell. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er en fantastiks pen lyr, veit du. Må være en ekstremt morsom fight mot lyr på den størrelsen. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det var utrulig morsomt. Fekk sjølvsagt hjelp av faren min når eg drog han opp. Litt trist var det for ein kamerat av meg som mista ein lyr på samme plass. Faren skulle kleppe lyren som låg på dekket, men så sklei lyren ut i det blå igjen. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Klepping er alltid skummelt. Jeg har opplevd mer enn en gang å miste hyser under kleppingen. Kroken sitter ofte så løst i leppa deres. Lenke til kommentar
eXtREmeGh0sT Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Dette bildet er av en lange på 19,2kg jeg tok på Mausundvær for noen uker siden. Jeg fikk den på slep agnet med småsei og makrell. Fikk også en dagen før på 20,35kg, men den ble ikke tatt bilde av. Fy faen for ei lange da Olum, korleis var plassen du fiska på og kor djupt fiska du sånn ca. ?? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Vi var på Mausundvær, en liten øygruppe utenfor Sør-Trøndelag. Dette var en konkurranse, så båtføreren spurte oss om vi ikke skulle ta turen ut til en langeplass han visste om. Selvfølgelig ville vi det. Der vi fisket var det ca. 90m. dypt, men har man lyst på stor lange må man regne med å fiske på opptil 150m. Faren min driver utleie av rorbuer på Frøya, den store øya sør for Mausundvær. Der er noen av Norges største langer tatt, opptil 40kg. Lenke til kommentar
eXtREmeGh0sT Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hehe, ja, eg tenkte det måtte ver en konkurranse idet det står Sølvkroken i bakgrunnen der. Var vel dei som arrangerte den ? Lenke til kommentar
Olum Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Nei, men jeg tipper de sponset den. Konkurransen var Mausundfestivalen. En fire dagers konkurranse som blir arrangert hvert år i et samarbeid mellom Oslo og Trondheim Havfiskeklubb. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 jeg har tatt en 1.tonns hval med harpun med noen spanjoler ifjor sommer, de betalte meg for å se etter andre båter Lenke til kommentar
Birdbox Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Tatt en torsk på nærmere 3 kg, ingenting å skryte av Derimot var jeg med når mamma fikk torsk på 6 kg. Jeg var 11 år og kjempenærvøs. Trodde båten skulle velte! Største fangsten i familien var det morfar som "tok". Han fikk en ung niise i garnet sitt. Det var ukjekt. Lenke til kommentar
eXtREmeGh0sT Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Ny fangst Storsei på 5,5 kg, lange på 3,6 kg, hyse på 2 kg, laks 4,5 kg Lenke til kommentar
MayPai Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Største er vel en sei på ca 4 kilo tatt på stang m rød og gul sluk. Største ferskvanns fisk er gjedde på 1,3 tatt på rød spinner. Ikke store greiene, men en fisk er en fisk ^^ Lenke til kommentar
hs942 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jeg fikk en fjell øret på nesten 3 kg. Synes det er stort jeg, men de små smaker best da:D Jeg fisket den faktisk på en gamel billig ferskvanns stang, jeg hade levende agn da:) Endret 7. mai 2009 av hs942 Lenke til kommentar
dragoon123 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg var med på revet med noen proffiskere som som skulle ha hai til forskning. da halte vi i land et 150kg beist med sinsykt mange tenner, jeg har en rundt halsen nå siden alle som var med fikk en tann hver... noe av det råeste jeg har vært med på hele mitt liv!! anbefales!! P.S Det var i norsk farvann, så tror ikke mark1 har noe norgesrekord! Endret 20. mai 2009 av dragoon123 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Rydding av tull er gjennomført. Reaksjon tas på pm. Lenke til kommentar
tommy1992 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 den største fiske eg har tatt er ein laks 6,5 kilo. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 25. mai 2009 Del Skrevet 25. mai 2009 Fikk laks allrede tidlig i 2009 og den kommer eg neppe til å toppe under laksesesongen. 13.7kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå