MediaFreak Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Jeg har fått en flott laks på 6,6kg den var tatt i Vikedal, Ørnes på flue og dobbe Se den laksen! 8045403[/snapback] Veldig flott laks! Håper det blir en slik en på meg i år. Er muligens snakk om at vi skal en tur til etne elven når sesongen starter men det er litt uklart enda. Idag fikk eg det eg først trodde var min livs sjøørret på flue men det viste seg å være en regnbue. Denne er nok min rekord regnbueørret men kor mye eksakt den veier vet eg ikke for eg finner ikke vekten. Den målte dog 56cm og var SMELLfeit og rundt! Tipper den ligger på 2.5kg eller noe og mulig mer. Abbonerte nå på alt om fiske og får da en digital vekt som gave og håper den kommer snart så eg får veid fiskene som kommer nå i vår. http://static.nettby.no/users/v/o/f/vofsen...ue55cm_flue.jpg[/img] http://static.nettby.no/users/v/o/f/vofsen...55cm_zonker.jpg[/img] 8246236[/snapback] Jeg anbefaler fiske i Vikedal på det varmeste. Spesiellt liker jeg Ørnes, siden jeg har fått mine to lakser der Har ikke fisket så mye i Etne enda, og tror ikke vi skal fiske der så mye i år heller. Vi skal bevege oss sørover til mandalselva! Var der for to år siden og det var en katastrofe. Elvene var jo nesten helt uttørket pga vannreguleringen og fikk ikke så mye som et napp. Men turen i seg selv var som alltid kos Endret 28. mars 2007 av SnowDOG_ Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Hva er det så negativt med Regnbueørret?Fordi det er som å dra i skogen og jakte etter kronhjort men man skyter istedenfor en rømt feit gris som ødelegger den naturlige faunaen med sykdommer og drit. Jeg anbefaler fiske i Vikedal på det varmeste. Spesiellt liker jeg Ørnes, siden jeg har fått mine to lakser der Har ikke fisket så mye i Etne enda, og tror ikke vi skal fiske der så mye i år heller. Vi skal bevege oss sørover til mandalselva! Var der for to år siden og det var en katastrofe. Elvene var jo nesten helt uttørket pga vannreguleringen og fikk ikke så mye som et napp. Men turen i seg selv var som alltid kos Eg avhenger desverre av andre for å dra å fiske etter laks. Har jo ikke bil eller noe. Er faren til svogeren som skal prøve å få til etne. Ellers blir det laksefiske i vår lokale elv som arna elven eller os elven. Er godt forbredt i år så laks SKAL det bli på meg i år. Mistet en stor svin ifjor som ga meg en rå kamp. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Noen som har tatt noen store i påsken eller? Pilket? Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Noen som har tatt noen store i påsken eller? Pilket? 8361270[/snapback] Uvær i påsken :S Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har fått torsk på 5kg. Men er mest stolt over en gjedde jeg tok på 2kg. hvorfor?.. vel gjedder er artigere og fiske, og prøvde lenge for å få en fisk i det vannet Rur~ Lenke til kommentar
Golito Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Mest stolt av makrell på 1,6 Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Den største jeg har tatt på stang er gråsteinbit på 11 kg. Har fått torsk på 10 kg også. Ellers sei på 7.5, lyr 6.5 og laks 4 kg (I et smålaksvassdrag). Har også fått hyse på 5.5 og makrell på 2.1. Fikk en gang ei ulke. Ikkje stor, men stygg... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Her er det største saltvannfisken eg har tatt til nå. Lange på 6.5kg. Foreldrene sier at den smake veldig godt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 jeg er en av de mange som har slike fiske-historier om den som glapp... var å fisket i ett lite vann etter gjedde, hadde vel fått 2-3 halv-store, og vi fisket nært sivet... Først trodde jeg kroken hadde satt seg fast i sivet, da den ikke lot seg rikke, etter litt napping og triksing løstnet den, men hadde med seg store menger siv(trodde jeg). Jeg dro det sakte og rolig inn mot båten, men da jeg fikk den nærme nok(hadde ikke håv eller noe klart, da jeg trodde det var siv), da så jeg en diger jævel av en gjedde, broren min, som liksom skulle ta den opp prøvde håven, men under 50% av gjedda gikk oppi, og datt ut igjen da han prøvde å få få den opp i båten. da den falt ut falt også kroken ut av fisken, den var dårlig festet i munn-viken, så det er ikke så rart, hvordan jeg fikk dratt den opp er ett under... fant ut at den var godt over 1m, vekt er ukjent... etter det har jeg alltid hatt med klepp når jeg har fisket der... var litt irretert/skuffa/sur/deppa den dagen, utrolig surt å miste den... Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Største fisken jeg har fått var i lofoten i fjor hvor jeg fikk på 5 sei, men hvor 3 av dem bet over 0.90 sene glatt. Den ene målte vi 8,5 kg, og den andre var 9,2 eller 9,3 kg. Første gang jeg skulle fiske etter gjedde alene visste jeg ikke at man måtte forsterke senen ytterst, og fikk på en som var godt over 6 kg etter tidligere bedømme-erfaringer. Bet av senen 1 meter fra land ca. veldig kjipt. Lenke til kommentar
Daion Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hvor stor er den størrste fisken du har tatt ? Edit: ta med hva slangs utstyr du brukte mvh anki 6596278[/snapback] Laks på 15,3 Kilo. Tatt på gul/blank wobler. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Torsk på 9-10 kilo i oslofjorden med harpe. 3-4 år sia så kan hende jeg overdriver. Lenke til kommentar
damsgard Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Hvor stor er den størrste fisken du har tatt ? Edit: ta med hva slangs utstyr du brukte 6596278[/snapback] Det må være en laks på 13kg. Tatt på en stor spinner. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Ferskvanns ørret på 1,3kg Brukte noe som het "Elbe" fiskestang og snelle(tror det het noe slik). Sempron Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Husker jeg stakk meg på en fjesing da jeg var lite. "Pappa, pappa, jeg har fått fisk. Tror det er en torsk" Det var ikke godt. Den størte jeg har fått er vel en torsk på 6-7kg, tatt i Lofoten. Lenke til kommentar
Simmmmmern Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 en ørret på en halv kilo fisker nesten ikke i saltvann Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Var en torsk i Saltstrømmen, Bodø. Veide ikke mer enn 2.5 kg da :\ Litt tidligere, samme dagen, så hadde jeg noe tyngre på kroken, men snøret røyk Lenke til kommentar
scythe Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 tok en Lyr på 0.3 kg en gang.. ganske fornøyd med det Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 Skulle nesten ha vært krav til bildedokumentasjon i denne tråden.. Alle vet jo at fisken blir større og større jo flere ganger man forteller fiskeopplevelsen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå