H.M.Kongen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Heisann,jeg må bare få det ut jeg for jeg syns det blei litt for firkanta.jeg var på komplett og hentet en asus bærbar pc igår og kommer hjem og den er doa (dead on arrival) og siden kl er over 16.30 så er det jo ingen vits og ringe og si fra da så jeg ventet til idag før jeg ringte og prata med de og da fikk jeg ett nr til asus og blei bedt om og høre hva de ville gjøre,jeg blei da bedt om og ta kontakt med komplett igjen og få ny pc,jeg søker om retur på komplett og håper at det går fort så jeg kan hente den idag og jeg skriver det i søknaden at det haster litt.han jeg ringte og prata med sa at det kunne gå ann at jeg fikk idag siden den var doa men tydeligvis så må jeg vente i godt over en uke pga den må sendes inn til serviceavdelingen.. jeg skal altså lide for at jeg var så uheldig og få en defekt pc. jeg skjønner det at de må skjekke den men jeg kunne kjørt ned med den og kommet tilbake 1 time senere,da hadde de hatt god tid til og finne ut at den ikke starter. Noen med samme erfaring? Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tror nok du kan benytte deg av forbrukerkjøpsloven på den saken der. Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret Den har jeg benyttet meg av flere ganger når kamerater har blitt nektet ny vare eller må vente lenge på å få reparet den de sendte inn Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 jeg valgte angrefrist så da får jeg tilbake pengene også kjøper jeg den en annen plass.. jeg skjønte ikke helt komplett i den saken her men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå