Zaimmer Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Har et lite/stort problem med harddiskene mine . Jeg satt inn den gamle IDE hdden min inn i pcn sammen med den jeg bruker nå og skrudde på pcn. I oppstarten kom jeg ikke lenger en det aller første bildet der ASUS har litt logoer og sånne ting . (kommer inn i BIOS, men der er det kun registrert en HDD enda begge Harddiskene sviver) enda en parantes: (har MANGE viktige filer på den gamle som jeg trenger + MYE musikk) Hva kan være galt? Min PC: Pentium D 805 2.66 ASUS P5ND2-SLI XFX 7600GT Corsair 1024mb ram PC4200 60gb harddisk (+) 40 gb Western Digital (den jeg gjerene skule har fått til å funke med resten av systemet.. Chieftec 300W PSU -> Vet det er litt lite, men men... Edit: det OS på begge Harddiskene hvis det er til hjelp... Endret 1. august 2006 av Zaimmer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Først må du være sikker på at jumperene er riktig for master - slave. For det andre må du velge hvilken HDD som skal boote. Når du kobler til og fra så vil BIOS antagelig forandre rekkefølgen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Er nok jumper-instilling, ja (evt bruk av IDE kabel) Chieftec 300W PSU -> Vet det er litt lite, men men... Litt lite, ja ... CPU tekker 95W, tror jeg. Endret 1. august 2006 av Okay Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Først må du være sikker på at jumperene er riktig for master - slave. For det andre må du velge hvilken HDD som skal boote. Når du kobler til og fra så vil BIOS antagelig forandre rekkefølgen. 6595520[/snapback] Jumpere...Det er jo de... litt nobb når det kommer til navn Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Dette er helt håpløst! Har prøvd alt som er å prøve, men Pcn registrerer kun 1 hdd istendenfor 2 ! NÅR jeg Først kommer inn i Bios med 2 Harddisker blir kun en av de registert!! NOen FLere TIps?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå