BjAn4 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hallo! Vurderer å skaffe meg en bærbar pc og har ikke tenkt å bruke så veldig mye penger på denne. Ser at de billigste maskinene enten har celeron eller sempron prosessor. Noen har også centrino. Er det noen særlig forskjell på disse prosessorene? Har nemlig hørt at jeg bør passe meg for celeronprosessorer. Og er det ellers noen andre ting jeg bør se opp for når jeg har tenkt å skaffe meg en billig bærbar pc? Grafikkkort o.l.? På forhånd takk! Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du får det du betaler for som vanlig. Spill og denslags kan du glemme på en maskin med både sempron og celeron. Maskiner med disse prosessorene har for vane og selges med dårlige skjermkort, trege disker og lite ram (som også brukes av skjermkortet). Sitter nå på en kontormaskin som har celeron og den fungerer utmerket til allt annet enn spill og var billig. Fujitsu-Siemens Amilio Pro V2030. Den koster rundt 5000 nå tror jeg, men jeg ville ikke valgt den igjen. Skal du ha billig så kjøp gjerne rimeligeste Asus eller Lenovo maskiner. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hold deg langt unna Celeron! Sempron er hakket bedre, men er fortsatt for laber Turion 64 X2 - Det er prosessoren sin det ja! grafikkkort er viktig til spill. Hvis det er integrert kan du ikke regne med å klare å drive det nyeste. skulle jeg ha en bærbar å spille på ville jeg skaffet meg en med minst et X1600 kort. Lenke til kommentar
BjAn4 Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 At jeg får det jeg betaler for er jeg ikke i tvil om. Slik er det med alle ting. Pc'en skal bare brukes til skolearbeid (internett osv.) + at det skal være fm på den! Vet at fm vil gå treigt, men at den fungerer til vanlig skolearbeid er det viktigste. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er det kun til skolearbeid vil de aller fleste duge. Da ligger de store forskjellene mer i konstruksjonskvalitet. Lenke til kommentar
BjAn4 Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Bærbar Lette litt rundt og fant denne. Synes det ser ut som et greit alternativ. Hva synes dere? Endret 1. august 2006 av BjAn4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Mye uvitenhet ute og går fra de som kun kjenner til sin favoritt blant CPU'er. Celeron M må ikke forveksles med Celeron (NW/Willamette) for desktop. Laptops med Celeron M har grei nok ytelse og er på ingen måte dårligere enn Sempron (for mobile). Celeron M drar dog betraktelig mer strøm enn Pentium M pga manglende Eist-støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå