Gå til innhold

Hvordan få til efekten at man skriver på skjermen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lyst til å få til at jeg liksom "skriver" mens filmen går, vi du kjønner hva jeg mener. Sån at det kommer fram en håndskrift som om noen skulle skrevet det på kjermen.

Noen som forstod hva jeg mente, og vet hvordan man gjør det. Jeg bruker premiere pro 1.5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håndskrift er litt vanskeleg å få til, "skrivemaskineffekt" er enklare. Du kan få det til i samarbeid med Photoshop, slik som i denne tutorialen, men merk det som står der: This exact technique does not work in PPRO. PPRO requires a white/black gradient rather than a black/transparent gradient.

Med andre ord, det er ikkje noko problem å bruke den teknikken, berre du bruker ein annan gradient i Photoshop.

Lenke til kommentar

Hvis du har tilgang på after effects kan du lage en effekt som ser ut som du skriver handsrift på skjermen, mulig d går an i premiere pro også. stikkord er uansett å bruke en animert maske som følger handsriften. Du må være ekstra pirkete der linjene krysser hverandre, men det burde gå greit.

Lenke til kommentar
Du kan animere det i 3d også. Veldig enkelt.

Enkelt? Når vart 3D enkelt sånn heilt utan vidare? Er vel litt forskjell frå program til program, men animering av 3D er vel ikkje generelt sett enkelt...

Er vel også en del Free-Opensource 3d programmer ute å går også.
Det er ein del gratis 3D-programvare ute å går ja, noko av det opensource. Blender er kanskje eit av dei mest kjende, ei rekkje fleire finn ein lista her.

Redigert:

Må leggje til at eg ikkje har drive noko med 3D sjølv, so det kan vere at noko slikt ikkje vil vere so vanskeleg som eg skal ha det til... Er vel berre det inntrykket eg har fått.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...