carzzten Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) HJELP! Begynner å bli meget frustrert. Lynet brant opp halve maskina mi for to uker sida, kun harddisk å spillere som overlevde angrepet! Kjøpte derfor nytt oppsett: *Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI *AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 *Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3 *Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB *Corsair Value S. PC5300 DDR2 512MB *Zalman CNPS9500 AM2 Ultra Quiet CPU Fra før har jeg en Serial ATA og en ATA disk og plextor CD-brenner (til opplysning har jeg bygget åtte andre maskiner, der nesten alt har fungert fra første boot...) Problemet er så rart, for jeg har satt sammen, sjekka hver eneste komponent, og sjekka over igjen. Når jeg booter fryser intro-screen'n til ATI. Noen gang klarer den å fortsette, da klarer jeg å komme inn i BIOS. Den har telt opp RAM kun en gang, men BOIS bekrefter 512Mb RAM(som er riktig). Når jeg skal da skal prøve å fjerne C: med WIN install, vil ikke WIN CDn fungere lengre enn bluescreen, og fryser seg. Noen gang får jeg en feilmelding på svart sjerm, med "XT1900XT BIOS". Og noen gang begynner maskina å pipe kontinuerlig... Hadde det bare vært en type feil har det kanskje vært lette å finne feilien, men det er så ustabilt at ingen skjønner noen ting... Hadde vært fint med noen innspill På forhånd, takk Endret 1. august 2006 av carzzten Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Plukk ut alt 'unødvendig', og se hvordan den oppfører seg med kun HK, CPU, RAM og skjermkort. Så går du videre med en ting av gangen. Lenke til kommentar
carzzten Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Plukk ut alt 'unødvendig', og se hvordan den oppfører seg med kun HK, CPU, RAM og skjermkort. Så går du videre med en ting av gangen. 6594814[/snapback] Jepp, d har je prøvd skjønner u, men d er når jeg ska bynne å komme inn på diverse, BIOS, WINcd osv, at ting berre blir utrolig ustabilt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå