danilovic Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hvordan vil det funke å brenne en MP3-CD (Ikke mer enn 7,9 CM ut på CDen - fysisk størrelse, I og med at Mini-CDer er 8 cm i diameter), for så å klippe den til, og spille den av i Mini-CD-MP3-spillern min? Kan den ta skade av det? Må jeg være utrolig nøyaktig i klippinga? Vil CDen være defekt hvis jeg passer på å ikke klippe det brente området? :??: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Vil anta at det *kanskje* kan gå, men tenker mer på hvor mer eller mindre perfekt du må kutte/klippe/skjære. Hvis ikke kan du få kast på cd-en når den oppnår høy hastighet --> knust cd --> ødelagt cd-spiller. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 CD'n vil bli defekt det øyeblikket du begynner å klippe i den uansett uansett om det er data på den fra før eller ikke. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Mener du det helt alvorlig, Hva er det du tenker på. Så eg må nok si nei du får det ikke til å funke, Men foralldel prøv. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 12:29, skrev Afseth:CD'n vil bli defekt det øyeblikket du begynner å klippe i den uansett uansett om det er data på den fra før eller ikke. Ikke sant. Så lenge du ikke klipper på det brente området så funker plata fint... en annen sak er om det blir balanse i plata etterpå... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Et tilleggsspørsmål: Kan jeg velge å for eksempel lage den 7 cm i diameter, istedenfor 8, så lenge jeg passer på å ikke klippe i det brente området? Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Får du til å klippe i cd'en i det hele tatt da uten at den sprekker og brekker ukontrollert.. Det der hadde jeg ikke gidda prøvd på en gang... The Edge Lenke til kommentar
glabba Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Rent praktisk så er det ikke lett. Har du prøvd å klippe i en cd noen gang? De går i tusen knas og delene flyr overalt. Hvis ikke du har en lightsaber, så tror jeg ikke det går. Lenke til kommentar
moft Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 du putter en CD i en kon (cone) holder i dreiebenk ,(perfekt sentrert) og lar den rotere med et par 400 RPM , istedet for dreiestål så fester du dremel med slipeskive på 30.000 rpm. cd'en blir jevnt slipt/smeltet og i balanse. Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 13:02, skrev moft:du putter en CD i en kon (cone) holder i dreiebenk ,(perfekt sentrert) og lar den rotere med et par 400 RPM , istedet for dreiestål så fester du dremel med slipeskive på 30.000 rpm.cd'en blir jevnt slipt/smeltet og i balanse. Men vil ikke det reflekterende materialet på labelsida på cd'en flake av ukontrollert da.. Og uansett så kommer det vel luft til på steder der det ikke bør gjøre, og da korroderer reflektor belegget bort, og da funker uansett ikke cd'en så veldig lenge... Dersom man på død og liv skal ha 8cm, er det ikke greiere å kjøpe seg en da?? The Edge Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Tanken var jo at siden Komplett ikke hadde mini-CDer i den vanlige butikken, gadd jeg ikke å bestille mini-CDer for å betale dobbelt så mye frakt som produktet koster. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Har ikke komplett hovedlager i Sandefjord? Du kjenner vel alltids en eller annen som bor i Sandefjord, og kan svippe innom der for deg? Mye enklere enn dreibenk :smile: Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Jeg har klipt opptil flere singler i stjerneformer osv funker helt bra det. Det eneste jeg måtte passe på var et par referansepunkter sånn at den ikke lå skjevt. Klipp i vei! Lagde en hjerteformet CD til dama en gang faktisk. He he. Ble glad hun, spilte gjorde den også. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 nei nei nei for no tull da!!! Kjøp ferdige mini cd'er da dust...80mm 22-23 MB plater har de på komplett.no blandt annet Janis-15 - PØH [ Denne Melding var redigert av: IceXCool på 2002-10-22 17:59 ] Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 16:02, skrev IceXCool:nei nei nei for no tull da!!! Kjøp ferdige mini cd'er da dust...80mm 22-23 MB plater har de på komplett.no blandt annet ta en titt på rettningslinjene en gang til du! "1: Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone..." over til saken, ja det vil fungere å klippe den, men cd'en har veldig lett for å sprekke, så jeg anbefaler på det sterkeste at du bruker en kniv (gjerne en tapetkniv om du har).. Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Hvis MP3 cd spilleren har sånn dings i midten som du fester CD'en i, så kan du klippe CD'en akkurat slik du vil. Men hvis du skal bruke cd'en i en spiller som du bare legger platen nedi et spor (CD-Rom f.eks), er det en fordel at platen er litt bein. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 cden fungerer i de områdene som ikke er klippet tror jeg. cder funker allefall uten den foilen oppå, så lenge det ikke er brent der. men cden må være 100% rund Lenke til kommentar
oceana Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 seriøst, kan det fungere? har vondt for å tro dette, siden (så vidt jeg vet) så har jo cd'ne såkalt inn og ut point på plata før det er noe data der, og blir de ødelagte fungerer den ikke....(Teori som jeg mener jeg leste i en gammel manual et sted) Eller holder det med at in-point'et fungerer? noen som har gjort dette, sleng ut et bilde a :smile: Lenke til kommentar
glabba Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 17:13, skrev RaZoR_:men cden må være 100% rund Det finnes jo disse cd-ene som er formet som visittkort, de er ikke runde. [ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-10-20 22:07 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Så lenge CD'en sitter fast i spilleren funker det, uansett form! Selv om du klipper der det er brent, tror jeg den klarer å lese det som er før der det ble klippet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå