int20h Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Dell rapporteres å klargjøre en rekke bærbare maskiner med Athlon 64, Sempron og Turion 64 for lansering ved årets slutt. Les mer Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kom til å tenke på en ting: Kanskje dette var noe av grunnen til at AMD kjøpte opp ATI? Da kan de levere en slags totalpakke til særlig bærbare produsenter noe á la det Intel gjør... Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kom til å tenke på en ting: Kanskje dette var noe av grunnen til at AMD kjøpte opp ATI? Da kan de levere en slags totalpakke til særlig bærbare produsenter noe á la det Intel gjør... 6594672[/snapback] Maybe, maybe. Men deilig at AMD leverer til Dell, veldig lei av Intel. Dette gjelder XPS også ikkesant? De har jo (hvis ikke jeg tipper veldig feil) 17" skjerm de. Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kom til å tenke på en ting: Kanskje dette var noe av grunnen til at AMD kjøpte opp ATI? Da kan de levere en slags totalpakke til særlig bærbare produsenter noe á la det Intel gjør... 6594672[/snapback] Jepp det var ein av hovedgrunene til oppkjøpet av Ati Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Litt underlig timing på en måte, for første gang på lenge er Intel fullt på høyden (ihvertfall på stasjonære), og først da lanserer de arbeidstasjoner med AMD-cpuer (om spekulasjonen om at de kommer i september er riktige), men det er uansett bra at de tilbyr begge typer synes jeg. AtW Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Intel gir mest for pengene når det gjelder toppytelse ja, men her er det vel mest snakk om laptoper i middelklassen med prosessorer til rundt 1000-lappen. Der vil nok AMD absolutt være konkurransedyktige. Lenke til kommentar
Matmoms Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Intel har jo mye bedre prossesorer til laptop. Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Grunner til at Dell går for Amd 1:Ekstremt lavt tilgang på Conroe. Lav tilgang Dette betyr at Dell bare får noen få % conroe i markedsegmentet sitt. Resten blir då Pentium prosessorer som utvikler altfor mye varme, og som taper meir og meir i terreng mot Amd. Dette vil Dell tape stort på! 2:Amd søsksmål mot Intel har også ein heil del og seie. Siden Intel ikkje lenger kan "straffe" dem som selger Amd so er markedet plutselig mye meir åpent. 3:Lik pris Ideologien : Etter det eg har forstått hadde Dell store avslag på prossesorer på Intel før; men nå operere Intel med lik pris systemet ; noe som fører til at Dell ikkje får de samme gode fordelene lenger. 4:Amd ramper produksjonen sin :Dette betyr at Amd kan lettare gi Dell dei volumene dei Trenger.Dette har vore ein av det største problemet til Amd 5:Oppkjøpet av Ati: Med dette kan Amd klevere ein Platform til Dell. Dette vil gjøre det lettere logistisk for dell og vil også bli rimeligere for dei;) Endelig Blir spennede å se kor gode Deals Dell kan levere Med Amd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Svært bra. Dette vil forhåpentligvis føre til mer konkurranse. Jeg håper at de vil bruke cpuene i alt fra lette til tunge pcer osv. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Den viktigste grunnen er vel at Dell sliter og taper markedsandeler i viktige segmenter. At Conroe og Merom ikke kan leveres i volum på lang tid ennå gjør ikke saken bedre for Dell. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! Endret 1. august 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! 6595950[/snapback] Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! 6595950[/snapback] Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows? 6597849[/snapback] Ja i de fleste tilfeller. Men det hadde vært supert om kundene kunne velge mellom Windows, Linux og eventuellt Mac OS X. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! 6595950[/snapback] Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows? 6597849[/snapback] Ja i de fleste tilfeller. Men det hadde vært supert om kundene kunne velge mellom Windows, Linux og eventuellt Mac OS X. 6597968[/snapback] Jepp, absolutt. Friheten til å velge er viktig. Det hadde vært fint å kjøpe en Dell pc med Linux til noen hundre kroner mindre enn den med Windows. I tillegg ville jo Linuxen være ferdig konfigurert når du får pc-en, så da slipper man å lete som en idiot etter drivere som fungerer til alt. Jeg er forsåvidt delvis på utkikk etter en billig laptop, så jeg er spendt på hvor prisene på Dell med AMD cpu lander. Hvis de kommer i det heletatt da. Endret 1. august 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Nå mangler bare muligheten til at Dell også kan installeres med Windows eller Mac OS! 6595950[/snapback] Skyt meg hvis jeg tar feil. Men kommer ikke Dell med Windows? 6597849[/snapback] Ja i de fleste tilfeller. Men det hadde vært supert om kundene kunne velge mellom Windows, Linux og eventuellt Mac OS X. 6597968[/snapback] Jepp, absolutt. Friheten til å velge er viktig. Det hadde vært fint å kjøpe en Dell pc med Linux til noen hundre kroner mindre enn den med Windows. I tillegg ville jo Linuxen være ferdig konfigurert når du får pc-en, så da slipper man å lete som en idiot etter drivere som fungerer til alt. Jeg er forsåvidt delvis på utkikk etter en billig laptop, så jeg er spendt på hvor prisene på Dell med AMD cpu lander. Hvis de kommer i det heletatt da. 6598004[/snapback] Jeg tror også det vil fjerne hinder for mange når det gjelder Linux. Det vil også være lurt å velge bort alle operativsystem for de som allerede har kjøpt, eller for eksempel ønsker 64bits Windows i stedet. Uansett er valgfriheten viktig. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 håper ikke dette betyr dyrere intel-laptoper Lenke til kommentar
Osse Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Skeptisk, men ok, skal jo ha med en AMD basert bærbar, så mot alle mine fordommer så får jeg kanskje se på AMD - Dell maskiner også. Dersom de kommer raskt, men tror det ikke før jeg ser det.... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Intel har jo mye bedre prossesorer til laptop. 6594878[/snapback] Hmh det har gått meg hus forbi ihvertfall.. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 God nyhet. Da venter jeg med å oppgradere min I6000. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 The Inquirer: Dell sticks AMD chips in laptops ZD Net: Dell to sell AMD-based notebooks Dell Computer confirmed this week that it will launch AMD-based laptops as early as October. Det kan godt tenkes at Dell vil følge etter i Lenovos fotspor og gjøre det mulig å velge preinnstallert OS på maskinene nå som de har tatt i bruk mottoet "variety is the spice of life". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå