Gå til innhold

Netshop vil ikke gi garanti pga. støv på skjermkor


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812398713

Jeg tar herved patent på å legge ved trykkluft-på-boks med datakomponenter.

 

Når du kjøper ditt neste hovedkort, så ser du en liten beholder teipet over skjermkort slotten. Med en fet advarsel:

"Fjernes kun for å plassere skjermkort - på eget ansvar. Husk å blåse bort støv annenhver uke."

 

Warranty void if not removed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge de tre bildene vi fikk se, kan man ikke konkludere med at det ikke er fullt av støv inni viften. Det er ikke bilde av hverken innsug eller utblåsing. Når man ser hvor støvete kortet er på utsiden etter at trådstarter har forsøkt å fjerne støv, kan man bare tenke seg hvor mye som kan være inni kjøleløsningen.

Det at han har blåst på kortet før det ble ødelagt, kan ha gjort at støv løsnet inni kjøleren, og tettet det ytterligere til.

 

Hvorvidt støv gir grunnlag til å nekte reklamasjon, er en annen sak.

 

I tillegg er det et Radeon 9800 Pro kort. Det har, så vidt jeg vet (mitt har det hvertfall ikke), ikke noen temperatursensor på kortet (var ikke det kun på Radeon 9800XT). Ergo finnes det vel heller ingen 'shut down' funksjon basert på temperatur.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...