Gå til innhold

Netshop vil ikke gi garanti pga. støv på skjermkor


Anbefalte innlegg

Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

 

Tenk på alle som kjøper et skjermkort og knapt vet hvordan man skrur på pcen.

Skal de få en impuls og plutselig gjør rent skjermkortet? Og da ville ivertfall jeg sett i brukerveiledningen om hva som sto om hva enn skulle gjøre, ellers så kunne man vel tatt litt jif/salo på...

 

 

Og det med at pcer ble levert med en lapp om at "åpner du pcen går garantien vekk" er vel ikke lengre enn 2-3 årsiden sist jeg så den på mine foreldres pc... Tror de måtte slutte med det ettersom pcen er laget for å kunne oppgraderes.

 

Nei, dette er dårlig netshop, kom med en komentar snarest.

 

 

 

 

( har skrivevansker, så kom med tilbakemeldinger om skrivefeil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare litt OT til denne tråden. Hvis man vil gjøre en maskin rein uten for store kunnskaps-byrder. Så vil jeg anbefale at man kjøper "luft på boks" åpner kabinett døren/dekselet og bruker "luft på boks" til å blose vekk støv, det er ikke nødvendig å fjerne noen komponenter for å gjøre dette. Trykk luften er kraftig nok til å fjerne "farlig" støv.

 

Luft på boks kan kjøpes hos biltema og clas Olhson, eller andre plasser de selger ting og tang.

 

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

6598161[/snapback]

Da bør bilprodusenter skrive hvordan man kjører korrekt i bilens instruksbok? De vet at folk uten gode kjøreegenskaper ødelegger bilene.

Lenke til kommentar

er mye man kan gjøre for at en pc skal leve lenger..

*man skal ikke røyke ved pc'n

*man kan ta seg litt bry til å fjærne støv. (luft på boks)

*ha en god PSU (power suply unit)

*ikke sparke eller slå den når windows klikker(eller andre iriterende grunner).... :p

 

noe jeg glemte ? :p

 

uansett. det er vell butikk som har bevis byrden?

 

edit: "gromit" bra signatur .. =)

Endret av kjellthore
Lenke til kommentar
Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

6598161[/snapback]

Da bør bilprodusenter skrive hvordan man kjører korrekt i bilens instruksbok? De vet at folk uten gode kjøreegenskaper ødelegger bilene.

6598602[/snapback]

 

 

ot:

Har du lest instruksjonsboken til en amerikansk bil?

 

De begynner å bli flinke til å helgardere seg.

Lenke til kommentar
Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

6598161[/snapback]

Da bør bilprodusenter skrive hvordan man kjører korrekt i bilens instruksbok? De vet at folk uten gode kjøreegenskaper ødelegger bilene.

6598602[/snapback]

Enig med deg UberGoliath.Begynner aa ligne Amerikanske tilstander,hvis Olern faar det som han vil.Advasler og Bruksanvisniger paa alt som gaar ann.

Lenke til kommentar
Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

6598161[/snapback]

Da bør bilprodusenter skrive hvordan man kjører korrekt i bilens instruksbok? De vet at folk uten gode kjøreegenskaper ødelegger bilene.

6598602[/snapback]

Enig med deg UberGoliath.Begynner aa ligne Amerikanske tilstander,hvis Olern faar det som han vil.Advasler og Bruksanvisniger paa alt som gaar ann.

6598760[/snapback]

Tullpreik av begge to; for å kjøre bil trenges et serfikat.

Det trenges ikke eget sertfikat for a ha datamaskin (selv om det kanskje hadde vært en ide :green:)

 

Dette har ikke noe med amerikanske tilstander å gjøre. Dersom det er forventet at forbrukeren skal drive vedlikehold som er NØDVENDIG for at garantien skal oppfylles, så er det en SELVFØLGE at forbruker blir gjort oppmerksom på det. Dette er da innlysende?

 

Hvor mange personer kjenner dere som ikke tilbringer tid på dette forumet og har datamaskin? Finn ut hvor mange av dem som renser PC-en for støv.

 

EDIT: Dessuten STÅR det i instruksjonsbøkene hvordan man skjal kjøre; skifte gir ved div turtall mm. I tillegg til vedlikehold (!).

 

 

HAR du lest en slik instruksjonsbok noengang? Eller bare driver du med fri-tanke?

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

6598161[/snapback]

Da bør bilprodusenter skrive hvordan man kjører korrekt i bilens instruksbok? De vet at folk uten gode kjøreegenskaper ødelegger bilene.

6598602[/snapback]

Enig med deg UberGoliath.Begynner aa ligne Amerikanske tilstander,hvis Olern faar det som han vil.Advasler og Bruksanvisniger paa alt som gaar ann.

6598760[/snapback]

Tullpreik av begge to; for å kjøre bil trenges et serfikat.

Det trenges ikke eget sertfikat for a ha datamaskin (selv om det kanskje hadde vært en ide :green:)

 

Dette har ikke noe med amerikanske tilstander å gjøre. Dersom det er forventet at forbrukeren skal drive vedlikehold som er NØDVENDIG for at garantien skal oppfylles, så er det en SELVFØLGE at forbruker blir gjort oppmerksom på det. Dette er da innlysende?

 

Hvor mange personer kjenner dere som ikke tilbringer tid på dette forumet og har datamaskin? Finn ut hvor mange av dem som renser PC-en for støv.

 

EDIT: Dessuten STÅR det i instruksjonsbøkene hvordan man skjal kjøre; skifte gir ved div turtall mm. I tillegg til vedlikehold (!).

 

 

HAR du lest en slik instruksjonsbok noengang? Eller bare driver du med fri-tanke?

6598797[/snapback]

 

Du maa jo for all del ha din mening og jeg min.Bare ett spm:Hvis det ikke staar i manual att du skal holde rent skjermkort pga. garanti,saa hadde du ikke gjort det?Jeg skjonner argumentet ditt.Men la oss si att 1 som har hatt flere pcer,han burde vite slikt

Lenke til kommentar

skal sitere 1 linje fra manualen til mit HK under operation safety delen.

*avoid dust, humidity, and temprature extremes. do not place the product in any place where it may become wet.

 

hvis du har veldig dorlig ventilering i kabinettet kan dette vere en årsak også.

Lenke til kommentar
Du maa jo for all del ha din mening og jeg min.Bare ett spm:Hvis det ikke staar i manual att du skal holde rent skjermkort pga. garanti,saa hadde du ikke gjort det?Jeg skjonner argumentet ditt.Men la oss si att 1 som har hatt flere pcer,han burde vite slikt

6598875[/snapback]

 

Det er ikke poenget. Poenget mitt er enkelt: Dersom kunden må utføre vedlikehold for at garantien skal være gyldig, da må kunden bli gjort oppmerksom på hva han skal gjøre. Man kan ikke anta at kunden har hatt utallige tilsvarende produkter før, og dermed vet hvordan man skal opprettholde garantivilkårene.

 

Dette er ikke snakk om en mening, men en rett man soim forbruker må ha.

 

Hva om du mister garantien på hovedkortet ditt dersom du ikke oppdaterer BIOS senest 30 dager etter ny BIOS er ute? Dette er et urimelig krav i seg selv, men dersom det er et krav for at garantien skal opprettholdes, ja da vil du vel vite om det?

 

Ikke alle som er like nerd som oss her, og de skal ikke lide for at du og jeg ser på dette som en selvfølge.

Lenke til kommentar

Solar : Om du renset skjermkortet så godt som du kunne ved å eventuelt bruke trykkluft så burde du ha ditt på det rene, derimot har du unlatt å vedlikeholde det i 2 år så er du nok synderen i dette tilfellet.

 

Uansett så bruker Netshop å ta bilder av produktene de sjekker, dermed så kan vi jo kanskje forvente oss å se hvordan det ser ut snart?

 

Edit : Selvsagt så bør jo dette påpekes, men det står faktisk som regel i manualen til skjermkortet og en vanlig bruksanvisning må jo de fleste greie å lese.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Trykkluft hadde jeg ikke tilgjengelig, og jeg tror ikke det hadde hjulpet mye heller, men viften hadde jeg rengjort slik at det ikke var noe støv i den og den gikk rundt. Merket også at det ble blåst masse varm luft ut bak på kortet. (Har et IceQ kort med spesiell kjøler).

Lenke til kommentar
Du maa jo for all del ha din mening og jeg min.Bare ett spm:Hvis det ikke staar i manual att du skal holde rent skjermkort pga. garanti,saa hadde du ikke gjort det?Jeg skjonner argumentet ditt.Men la oss si att 1 som har hatt flere pcer,han burde vite slikt

6598875[/snapback]

 

Det er ikke poenget. Poenget mitt er enkelt: Dersom kunden må utføre vedlikehold for at garantien skal være gyldig, da må kunden bli gjort oppmerksom på hva han skal gjøre. Man kan ikke anta at kunden har hatt utallige tilsvarende produkter før, og dermed vet hvordan man skal opprettholde garantivilkårene.

 

Dette er ikke snakk om en mening, men en rett man soim forbruker må ha.

 

Hva om du mister garantien på hovedkortet ditt dersom du ikke oppdaterer BIOS senest 30 dager etter ny BIOS er ute? Dette er et urimelig krav i seg selv, men dersom det er et krav for at garantien skal opprettholdes, ja da vil du vel vite om det?

 

Ikke alle som er like nerd som oss her, og de skal ikke lide for at du og jeg ser på dette som en selvfølge.

6598948[/snapback]

 

Er tildels enig med deg,men alle vet att elektrisitet tiltrekker seg stov.(tv,forsterkere,skjermkort osv)Da er det for meg en selvfolge aa holde dette rent?Det derre med Bios er vel aa dra det litt langt,selvfolgelig vil jeg vite slikt.

Lenke til kommentar
Ja, er helt ening.

Hvis Netshop vet at støv kan ødelegge skjermkortet må det stå i brukerveiledningen at man skal gjøre det rent, samt stå hvordan man skal gjøre det osv.

 

Tenk på alle som kjøper et skjermkort og knapt vet hvordan man skrur på pcen.

Skal de få en impuls og plutselig gjør rent skjermkortet? Og da ville ivertfall jeg sett i brukerveiledningen om hva som sto om hva enn skulle gjøre, ellers så kunne man vel tatt litt jif/salo på...

 

 

Og det med at pcer ble levert med en lapp om at "åpner du pcen går garantien vekk"  er vel ikke lengre enn 2-3 årsiden sist jeg så den på mine foreldres pc... Tror de måtte slutte med det ettersom pcen er laget for å kunne oppgraderes.

 

Nei, dette er dårlig netshop, kom med en komentar snarest.

 

 

 

 

( har skrivevansker, så kom med tilbakemeldinger om skrivefeil :)

6598161[/snapback]

 

 

Netshop har kanskje blitt så store at de synes det er greit å oppføre seg slik (?).

Jeg aner ikke hva slags ATI kort dette er (anntar at det er ATI, pga. IceQ), men de fleste skjermkort har en "threshold" funksjon som trer i kraft når skjermkort blir for varmt. Og med mindre dette skjermkortet så ut som en godt brukt ullsokk uten denne funksjonen er dette bare tull fra netshops representant.

 

Og som vanlig er det en mengde folk som synes det er greit at butikker pålegger nybegynnere på data en mengde krav som ikke blir poengtert ved salg. Tror dere at en ola normann på 50 som kjøper en PC for nettbank og litt spilling for barnebarna, skrur opp PC'en og blåser skjermkortet/CPU rent med trykkluft, ikke faen om han gjør. Og ingen forteller han at han skal gjøre det heller....... ikke i et eneste papir som kommer med PC'en står det noe slikt. Å forvente at alle som kjøper PC eller HW har denne kunnskapen er tull, og det å kreve dette ved en garantisak er enda mer tullete.

 

Håpløst.........................................

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
(...)Og som vanlig er det en mengde folk som synes det er greit at butikker pålegger nybegynnere på data en mengde krav som ikke blir poengtert ved salg. Tror dere at en ola normann på 50 som kjøper en PC for nettbank og litt spilling for barnebarna, skrur opp PC'en og blåser skjermkortet/CPU rent med trykkluft, ikke faen om han gjør. Og ingen forteller han at han skal gjøre det heller....... ikke i et eneste papir som kommer med PC'en står det noe slikt. Å forvente at alle som kjøper PC eller HW har denne kunnskapen er tull, og det å kreve dette ved en garantisak er enda mer tullete.

 

Håpløst.........................................

6599270[/snapback]

 

ENDELIG!

Lenke til kommentar

Nevnte du ikke at viften blåste ut varm luft bak?

Hvis viften faktisk går, så har ikke netshop noe de skulle ha sagt, den eneste måten kortet ditt kan knele pga støv, er hvis viften stopper. Og selv da vil det strengt talt antakeligvis bare skru seg av(den tidligere nevnte tresholden), uansett så har de ikke mye de skulle sagt hvis viften går....Da skal det (sensurert) mye til for at det kortet ditt skal kunne bli ødelagt av støv...

Lenke til kommentar

Når var sist dere spratt opp tv'en for å rense den inni med trykkluft? Og når gut'et dere stereoanlegget sist for å kverke hybelkaniner? Man kan helt sikkert klare å grave frem en hi-fi geek som kan informere om støv er farlig for stereoanlegg og at lydkvaliteten blir dramatisk dårligere fra støv på komponentene. Og han vil ganske så sikkert mene at folk er komplett dust som ikke forstår det (og renser det hver lørdag mens man vasker leiligheten/rommet sitt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...