Melfacion Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Planlegger å sette inn et par høyttalere i bilen for å koble til en mp3 spiller. Vanlig bilstereo er ikke et alternativ, da bilen det er snakk om er "firmabilen", mb240. De som har hatt sine dager i forsvaret vet da hva det er snakk om... Kan evt ta noen som går på 12 volt og koble rett på det ene batteriet, men siden det er to batterier i seriekobling og 24 volt ut av "sigarett-tenneren" hadde dette vært det beste... Problemet er at nettbutikker (mpx og sånn) ikke legger ut info om spenningen som driver høyttalerene da de regner med at folk bruker 230v stikkontakt Ting som kan være positivt er bra støvbeskyttelse da de vil stå relativt utsatt til, og ørkensand genererer endel støv i lufta... Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 24v til 230v transormator? :-) Du får billige sånne, siden høyttalerene du skal kjøre ikke er mange wattene Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Spenningen som driver høytalerne?Denne er da bestemt av forsterkeren, hvis det ikke er aktive det er snakk om. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ja, det er nok aktive pc høyttalere han snakker om. Var hvertfall slik jeg forsto det Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 24v til 230v transformator Går dårlig med likespenning inn. Men du kan kjøpe en vekselretter: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=91953 24v likespenning inn, 230v vekselspenning ut. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jajaja, men jeg mente en sånn som det var vekselretter i Lenke til kommentar
space17 Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Uansett hva som blir løsliningen må man ikke ta ut strøm av bare et batteri som er seriekoblet med flere andre. Dette vil fort ta knekken på det batteriene. space Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Nei, jeg er enig i at jeg ikke bør ta strøm fra kun ett batteri. Har forsøkt dette som nødløsning på 12v kjølebag, og merker at 24v sambandet begynner å klage på at det er for liten spenning. skal koble det av i morra og la verkstedet koble inn 24-12v omformeren. Når det gjelder høyttaler er det snakk om aktive pc-høyttalere ja. Har blandt annet et sett med creative hjemme som jeg vet at får likespenning inn etter strømadapteren, men er usikker på spenningen. Derfor ønsker jeg tips om hvilke aktive pc-høyttalere som opererer med 230-24v transformator så jeg bare kan kutte ut transformatoren og plugge rett i sigaretttenneren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå