mbst Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 PCen min fungerer fint den, men her om dagen da jeg skulle inn i BIOS for å endre en innstilling, så jeg til min store forskrekkelse at den ikke ville inn i BIOSen. Når jeg trykker DEL under oppstart der man vanligvis gjør det for å få opp BIOS, får jeg i stedet en blinkende markør oppe i venstre hjørne, sort skjerm, med unntak av én heltrekt blå linje ca fire linjer over skjermens bunn. Hva kan være galt? [*]Overklokker ikke [*]Bruker overhodet ingen tvilsomme innstillinger i BIOS [*]Kan ikke se for meg at jeg har virus, bruker Norton AntiVirus 2003 (passer dessuten alltid på hva jeg får i mailen) [*]Har aldri flashet BIOS, har versjon 9K (nest nyeste) [*]Lav temperatur på CPU / kabinett Vet ikke om jeg tør flashe BIOS for å se hva som skjer, kan jo gjøre PCen ubrukelig hvis det skjærer seg under disse forholdene.. Abit KX7-333R, Phoenix-BIOS AMD XP 2000+ (luftkjølt) Apacer PC2700 768MB [ Denne Melding var redigert av: mbst på 2002-10-20 12:11 ] Lenke til kommentar
555 Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 har du prøvd å resette biosen (gjøres med jumper se manualen)? har hørt om folk som måtte bytte batteri på hovedkortet når di har fått slik feil. Lenke til kommentar
lavoll Skrevet 20. oktober 2002 Del Skrevet 20. oktober 2002 Har du satt på ny vifte i det siste? Eg får den feilen (markør og blå stripe) viss eg sett vifta mi (enermax 80mm) under 2500 +- rpm. Skal eg inn i bios må eg altså sette cpuvifta på eit høgt turtal, sjølv om cpuprotect er av. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-20 12:41, skrev lavoll:Har du satt på ny vifte i det siste? Eg får den feilen (markør og blå stripe) viss eg sett vifta mi (enermax 80mm) under 2500 +- rpm. Skal eg inn i bios må eg altså sette cpuvifta på eit høgt turtal, sjølv om cpuprotect er av. Takker! Der lå feilen. Har Enermax 80mm på laveste spenning. Måtte skru den opp. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå