olear Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Finnes fullt av klienter til Linux, tror GAIM følger med som standard i Ubuntu(?). Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Klienter? Prøvde å boote fra cden som jeg brente men den fant ut at cden ikke var en skikkelig boot device. Det er vist noen feil i linux også Trenger hjelp her. Legger til: det er versjon 6.06. Men det står discTree i parantes. Er det bare disk tre dette her? Er det 3 disker? Endret 1. august 2006 av åousky Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Svarte på denne: Og finnes det msn som støtter linux, eller må jeg bruke webmessenger? 6597215[/snapback] Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Nei, Ubuntu opererer med kun 1 disc. Anbefaler deg å laste ned Kubuntu fremfor Ubuntu, dette er fila du trenger: ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/kub...esktop-i386.iso Og det finnes mange bra MSN-klienter til Linux. Gaim, aMSN, Kopete osv osv Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hei. Du må`kke bare formatere. Du må også bytte filsystem på partisjonene. Å Bruke 150 GB på bare en Linux partisjon er umulig egentlig. Du må minst ha 2 partisjoner for Linux. En partisjon som Ubuntu skal ligge på og en home partisjon som er din hjemme partisjon. Når du bruker Ubuntu så vil installasjonen partisjonere den 150 GB Disken selv, så du trenger egentlig ikke å tenke på det. Eneste maskina jeg har Linux installert på nå for øyeblikket er laptopen. Til Linuxen som jeg bruker (Altså Slackware), har jeg 5 GB til Systemet og rundt 7 til home partisjonen min, egentlig er det litt lite, men det duger. Nå er det lenge siden jeg har holdt på med Automatisk partisjonering av Linux partisjoner, så jeg kan ikke huske hvor mye Linux installasjonen bruker på de forskjellige partisjonene, men å bruke 15-20 GB til Linux og kanskje 130 GB til home burde gå an. I tillegg til at Ubuntu ganske sikkert lager en Swap partisjon også. Filsystem velger vel Ubuntu installasjonen selv. Lykke til uannsett. Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Å Bruke 150 GB på bare en Linux partisjon er umulig egentlig. Du må minst ha 2 partisjoner for Linux. Alt man trenger er /. Men anbefalt er en for /, en for SWAP og en for /home. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Hva mener du olear? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Veldig kort fortalt: / er det samme som c: SWAP er vekselsminne på harddisken og /home er "Mine dokumenter" Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 /home er "Mine dokumenter" 6597718[/snapback] Documents and Settings, er kanskje mer dekkende. Lenke til kommentar
wiley Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Klienter? Prøvde å boote fra cden som jeg brente men den fant ut at cden ikke var en skikkelig boot device. Det er vist noen feil i linux også Trenger hjelp her. Legger til: det er versjon 6.06. Men det står discTree i parantes. Er det bare disk tre dette her? Er det 3 disker? 6597359[/snapback] Hva mener du med ikke en skikkelig boot device? Hva kommer opp på skjermen når du prøver å boote fra CD? Selv om jeg ikke vet hva du får opp på skjermen tipper jeg at det er noe feil med cden. Har du mulighet til å brenne en ny? Siden du har installert operativsystem flere ganger før bør ikke ubuntu by på problemer. Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 tja, ikke helt RattleBattle. Documents and Settings i Windows inneholder ikke bare brukerkontoen til den som eier maskina. Den inneholder også Adminkontoen og et par andre også, men "Mine Dokumenter" tja, kanskje det kan kalles det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 tja, ikke helt RattleBattle. Documents and Settings i Windows inneholder ikke bare brukerkontoen til den som eier maskina. Den inneholder også Adminkontoen og et par andre også, men "Mine Dokumenter" tja, kanskje det kan kalles det? 6599067[/snapback] Hva inneholder /home? Brukere. Hva inneholder Documents and Settings? Brukere. Og konklusjonen blir? Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Når jeg prøver å boote fra cden skjer følgende: cdspilleren jobber i 10 sek før windows starter. viss jeg disabler hardisken fra boot listen kommer det opp "restart and select a propper boot device". Når jeg åpner cden i windows virker alt normalt. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Du har brent "image på plate" e.l. i brenneprogrammet og ikke som data-cd? Endret 2. august 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Jeg brukte winrar og extraktet det til cden. Trodde nå det skulle funke jeg da. Men skal prøve med nero. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 fordi winrar mener den kan lese innholdet av en iso-fil, betyr ikke det at dette er måten å gjøre det på. velg "brenn image fra disk" el. i ditt brenneprogram, hold winrar langt unna iso-fila Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Funket nå. Nå sitter jeg i ubuntu og venter på at instaler skal bli ferdig å laste. Ser ut som det har klikket fordi den kommer ikke til neste trinn som heter: velg en disk. har brukt 20 min på å laste trinn 5/6 så nå prøver jeg igjen. Legger til: aiaiai.. Samme skjer igjen, lar den holde på en stund jeg. Endret 2. august 2006 av åousky Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 (endret) *Sukk* At Ubuntu skulle legge ut en halvgod løsning med live-cd og installasjons-CD i ett. Last heller ned alternate, så får du den gode gamle tekstbaserte installeren uten å kjøre en live-session. http://se.releases.ubuntu.com/6.06/ubuntu-...ernate-i386.iso Endret 2. august 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Det var litt fancy i forhold til windows. Kunne jo surfe på internett å greier. Gidder ikke jobber mer med linux idag. Har ikke stabil router så det er slitsomt å måtte laste ned hele tiden. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) tja, ikke helt RattleBattle. Documents and Settings i Windows inneholder ikke bare brukerkontoen til den som eier maskina. Den inneholder også Adminkontoen og et par andre også, men "Mine Dokumenter" tja, kanskje det kan kalles det? 6599067[/snapback] Hva inneholder /home? Brukere. Hva inneholder Documents and Settings? Brukere. Og konklusjonen blir? 6599238[/snapback] At en viss person har nok en gang bæsjet på leggen? :!: Endret 3. august 2006 av Scrim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå