Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er det mulig at jeg kan få både linux og windows på samme maskin? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ja. Du finner sikkert nærmere 50 poster om akuratt dette her i forumet. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Har ikke funnet noen poster som svarer på mitt spørsmål ennå, Noen som kan tipse meg om en post? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Generelt så er det vel så enkelt som at du har Windows innstalert på PC'n først også innstalerer du Linux-distroen din. Vis du tenker å bruke Ubuntu, Suse, Fedore eller tilsvarende så får du vel opp et valg under innstalasjonen. Husker hvertfall at det gikk knirkefritt forrige gang jeg satte opp dual-boot med Ubuntu Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 noen få utvalgte: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...perativsystemer https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=454982&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=439070&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=365377&hl= Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Bare å instalere altså, det kunne du sagt med en gang lassie:P Lenke til kommentar
Palme Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Vel, anbefaller deg å lese noen av postene først. Du trenger egne partisjoner. Postene kan kanskje hjelpe deg med hvilke partisjonstyper du vil ha, størrelser ol. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Har to partisjoner fra før den ene på 150gb og den andre på 50gb. Har windows på 50gb partisjonen. Så kan vel instalere linux på E disken(150gb) Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det går nok bra. Uansett kan innstalasjonen fikse oppretting av partisjoner og sånt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Husk at du må slette partisjonen for å formatere den på nytt før du kan installere. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Må jeg formatere? kan jeg ikke instalere uten å formatere noen disk? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Selvsagt må du formatere. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Selvsagt må du det, men selvsagt slipper du å gjøre det selv. Innstalasjonsprogrammet fikser alt for deg Base velg at du vil innstalere på 150Gb-partisjonen så foreslår den et oppsett også trykker du bare på godta. Og vips! Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) aiaiai men det er bare 150gb partisjonen jeg trenger å formatere sant? (selvsagt vet hvordan jeg formaterer(fornermet)) Endret 1. august 2006 av åousky Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Du trenger noen GiB upartisjonert plass på den disken du vil installere på, så skal installasjonen ordne resten (med mindre du vil partisjonere selv). Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Ehh mener du at jeg skal formatere slik at det er diskplass som ikke er satt til en partisjon? Hvorfor så avansert? Har instalert xp/98 minst 10 ganger fra bios uten noe problem. Lenke til kommentar
wiley Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Ehh mener du at jeg skal formatere slik at det er diskplass som ikke er satt til en partisjon? Hvorfor så avansert? Har instalert xp/98 minst 10 ganger fra bios uten noe problem. 6596652[/snapback] Det er ikke så avansert. 150GB er overkill for en linuxpartisjon, om du har 15GB er det rikelig. I mange tilfeller går det an å endre størrelsen på eksisterende partisjoner, men om det i dette tilfellet ikke går må du slette den eksisterende partisjonen. Om du har valgt en brukervennlig distribusjon er det bare å si til installeren at den skal partisjonere for deg. Bare begynn å installere, så skal du se at det går lettere enn du tror. Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Nå er jeg ikke helt sikker på andre distroer men Ubuntu klarer hvertfall å - minske størrelsen på en eksiterende stasjon og innstalere på den frigitte plassen - slette alle partisjoner og innstalere på hele harddisken - bruke en valgfri partisjon og innstalere på den og jeg er bra sikker på at de fleste store distroer også fikser alt dette! Så hvorfor skal dere gjøre det så komplisert?? Det er jo bare å putte i install-cd'n og velge hvordan det skal gjøres og lene seg tilbake i godstolen! (Med Ubuntu sin live-cd innstalasjon kan du jo tilogmed surfe på nettet eller spille noen av spillene mens innstalajonen pågår ) Endret 1. august 2006 av PHPdude Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 lastet ned ubuntu som jeg brenner på cd nå. Så vi får se hvordan det går. Skal ta sikkerhetskopi av viktige filer først seff. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Og finnes det msn som støtter linux, eller må jeg bruke webmessenger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå