Gå til innhold

"Kameratpris" på webside jobb

Anbefalte innlegg

Saken er sånn:

Jeg kan intet om å lage websider og alt det der : P Så derfor spurte jeg en bekjent av meg om å, jeg siterer: "Lage en relativt enkel webside for meg, mot penger selvfølgelig." Dette sa han seg villig til men nevnte ingen pris i første omgang.

Relativt enkel vil si: Skrive "Nyheter", ha et galleri og en gjestebok. Kanskje med noe i tillegg.

Hvor mye ville du tatt for et sånt oppdrag for en kamerat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå finnes det ganske mange ferdiglagde slike løsninger, har du tittet på noen av disse (AJFork, Cutenews, PHPNuke, etc)? Hva om du heller ber han sette opp dette for deg? Vil egentlig ikke kalle det du ber om "relativt enkel", skal det lages fra bunnen må det en god del koding til og vil ta litt tid å få ferdig, seff avhengig av hvor flink kompisen din er.

Skulle jeg ha laget det for en kompis hadde prisen blitt : Ei kasse pils + moms :)

Lenke til kommentar
Nå finnes det ganske mange ferdiglagde slike løsninger, har du tittet på noen av disse (AJFork, Cutenews, PHPNuke, etc)? Hva om du heller ber han sette opp dette for deg? Vil egentlig ikke kalle det du ber om "relativt enkel", skal det lages fra bunnen må det en god del koding til og vil ta litt tid å få ferdig, seff avhengig av hvor flink kompisen din er.

Skulle jeg ha laget det for en kompis hadde prisen blitt : Ei kasse pils + moms :)

6594663[/snapback]

Ok. Takk for bra innspill :) Jeg har inntrykk av at han er ganske god. Har en del andre kamerater som driver med koding, som henvender seg til han når de støter på problemer.

Men nei, jeg har ikke tittet på noen av de ferdigløsningene du nevnte. Hvor titter jeg på de?

Moms = kebab? :p

Lenke til kommentar
Jeg har i likhet med deg null peiling på programmering og slikt, men klarte relativt lett å lage meg en wordpress-side på mitt eget domene.

6594833[/snapback]

Ok, har du en link som jeg kan se eller? Av siden din altså..

Lenke til kommentar
Ok, har du en link som jeg kan se eller? Av siden din altså..

6594847[/snapback]

Den er ikke så mye å se på enda for å si det sånn, har ikke hatt tid til å teste og ordne enda. Er bare standardtemaet enn så lenge.

Hvis du ikke har eget hjemmesideområde med muligheter for mySQL er det jo en mulighet til å lage siden din hos wordpress. Da blir adressen til siden

http://dittbrukernavn.wordpress.com

Man har vel mange av de samme mulighetene her som å ha det på eget område, og man slipper installasjon. Du kan jo prøve det først og se om du er fornøyd med det.

Endret av awesnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...