awesnes Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hei Jeg har nettopp kjøpt et domene hos www.b-one.dk. Har lagt inn wordpress der som min personlige blogg. Men så tenkte jeg tanken på å dele litt av plassen på serveren med et kollektiv, og opprette et eget wordpress for de. Men det gikk ikke. Fikk beskjed at det var noe med SQL, at den allerede var pinget eller noe sånt. Er det noe mulighet å kjøre to wordpress under samme domene? Evt. hvordan?Jeg tror vel at jeg trenger en annen database et annet sted. Er helt nybegynner som dere sikkert skjønner på dette området. (Sorry hvis denne er feilpostet, visste ikke helt hvor jeg skulle legge den...) Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Problemet er at tabellnavnene for wordpress (naturligvis) allerede er opptatt når du prøver å innstallere andre gangen. Bør være et valg for prefix når du innstallerer. Slik kan du feks få tabellene wp_nws og wp_cmt til å hete wp2_nws og wp2_cmt. Har ikke brukt wordpress selv, så jeg kan ikke si sikkert hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Dette er vel litt mer egnet for phpstedet, men det er sikkert noen her som har peiling likevel. Hos hosten b-one, da er jo det bare en mysql per domene, er det ikke? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Takk for svar så langt. Når det gjelder mysql per domene står det dette på sidene dems; Den eneste begrensning i størrelsen av databasen er den samlede mengde diskplass (database + mail + www). Denne må ikke overstige den mengde diskplass som hører til webhotellet. Er det mulig å opprette en mySQL et annet sted da, eller må man ha en host for å gjøre dette? Prøvde å innstallere cutenews, men det skjønte jeg fint lite av. Men er vel kanskje flere lignende programmer der ute? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Er vanlig at du kun kan ha én database pr konto på en host, men det er ingen (iallefall i ditt tilfelle) begrensning på hvor mange tabeller databasen kan inneholde. Dermed bør det være en smal sak å lagre flere sett med wordpress-tabeller i samme database, gitt at du gir dem forskjellige navn. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hvis du ser i filen wp-config.php er det på linje 9 en variabel som heter $table_prefix. Hvis du endrer denne til noe annet enn det som står der som standard, vil tabellene få andre navn i databasen, og dermed kan du installere Wordpress to ganger på samme server. Det som også er viktig er jo selvfølgelig at du legger den andre installasjonen i en annen mappe enn den nåværende. Bør i hvertfall ikke være noe problem å installere wordpress to ganger. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Hvis du ser i filen wp-config.php er det på linje 9 en variabel som heter $table_prefix. Hvis du endrer denne til noe annet enn det som står der som standard, vil tabellene få andre navn i databasen, og dermed kan du installere Wordpress to ganger på samme server. Det som også er viktig er jo selvfølgelig at du legger den andre installasjonen i en annen mappe enn den nåværende. Bør i hvertfall ikke være noe problem å installere wordpress to ganger. 6596141[/snapback] Hjertlig takk, der er vi nok ikke på noe ja. Sitat fra filen // You can have multiple installations in one database if you give each a unique prefix$table_prefix = 'wp_'; // Only numbers, letters, and underscores please! Er ikke hjemme nå, så får vente et par dager før jeg prøver det. Endret 1. august 2006 av awesnes Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 // You can have multiple installations in one database if you give each a unique prefix $table_prefix = 'wp2_'; // Only numbers, letters, and underscores please![/quote] Skal altså fungere fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå