abene Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Microsoft har gått ut med veiledning for de som har Windows XP - om de bør oppgradere eller ta en ren installasjon av Windows Vista. Les mer Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg kommer nå til å formatere hver eneste gang jeg legger in noen som helst versjon av Windows, men det er greit å vite for mer uvitende folk, som ikke ønsker "så stor jobb", og kjører i gang installasjon uten noen som helst backup. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det er uansett smart å formatere og legge inn en ny Windows verson fra bunn av. Legge Vista over XP lager bare rot på disken med gamle filer spør du meg. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Veldig greit å ha muligheten. Hvis det ikke hadde gått hadde det vært vanskeligere og administert 'oppgradingspakker'. En oppgradering BØR være billigere enn fullversjon Vista. Bare synd den gamle XP'n da sansynligvis ikke lenger kan brukes på en gammel maksin.. Oppgrading uten reformattering kommer ikke til å skje på min egen mansik, men f.eks mutters. Hun har ingen kontroll over hvor hun legger filer og da er det like greit å oppgradere direkte og beholde alt rotet urørt Lenke til kommentar
wiak Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) jeg oppgradere ikke, best med clean install altid mitt system layout er: C: = Windows XP Professional x64 Edition D: = Mine Dokumenter & masse annet rart jeg bruker ikke auto repair funsjonen i xp heller, den bare ødelegger systemet sine driver oppsett Endret 1. august 2006 av wiak Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tror de fleste geekene (meg inkludert) ikke "stoler" på en upgrade. Clean install for the win Lenke til kommentar
asad Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tror de fleste geekene (meg inkludert) ikke "stoler" på en upgrade. Clean install for the win 6594492[/snapback] Det skal jeg love deg. Stoler ikke på upgrades for 50øre. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Blir nok "clean" installering her også. Ikke er det vanskelig når man har to partisjoner heller. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jepp, går for clean install. Men venter så lenge som mulig. Når BF2? kommer i DX10 utgave eller noe sånt. Å oppgradere nå som XP begynner å bli stabilt ser jeg forøvrig liten grunn til. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tviler på at Battlefield kommer i en DX10 utgave. Hvor har du hørt det? Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tviler på at Battlefield kommer i en DX10 utgave. Hvor har du hørt det? 6594731[/snapback] Har ikke hørt det. Det var et hypotetisk eksempel på hva som gjør det tvingende nødvendig å anskaffe Vista ;-) Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tviler på at Battlefield kommer i en DX10 utgave. Hvor har du hørt det? 6594731[/snapback] Har ikke hørt det. Det var et hypotetisk eksempel på hva som gjør det tvingende nødvendig å anskaffe Vista ;-) 6594741[/snapback] Jeg tror nok EA har, i samråd med MS, en hel del spilletitler. I tillegg er det SVÆRT enkelt å omprogrammere spill laget for X360 til Vista med DX10. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg tror nok EA har, i samråd med MS, en hel del spilletitler. I tillegg er det SVÆRT enkelt å omprogrammere spill laget for X360 til Vista med DX10. 6594755[/snapback] Det er klart. Men for min del må det være et spill jeg ønsker å spille. Pen gla'vold med lav brukerterskel er liksom min greie.. Begynner vi å komme OT nå? jaja, som sagt jeg går for clean install :-) Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Oppgradering har alltid vært pain in the ass. Ved problemer så må man renske maskinen. Installere gammel programvare, så den nye ... for så å møte på sære problemer... .... nei ... clean all the way. Kun småprogrammer kan få lov å bruke oppgraderingsalternativer, siden disse ofte ikke skaper for mye tull. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det er klart. Men for min del må det være et spill jeg ønsker å spille. Pen gla'vold med lav brukerterskel er liksom min greie.. Begynner vi å komme OT nå? jaja, som sagt jeg går for clean install :-) 6594788[/snapback] Litt OT, men GTA kommer nok til PC og omtrent samtidig som X360 vil jeg tro. Det er gla' vold det Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tør jeg egentlig spørre om det er noen god grunn til at man må kjøpe en av de to dyreste pakkene for å få lov til å oppgradere over sin gamle XP-installasjon? Jeg vil tro installeren som brukes er den samme i alle tilfellene. Dette er nok bare enda en Microsoft-måte å tjene enda mere penger. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tør jeg egentlig spørre om det er noen god grunn til at man må kjøpe en av de to dyreste pakkene for å få lov til å oppgradere over sin gamle XP-installasjon? Jeg vil tro installeren som brukes er den samme i alle tilfellene. Dette er nok bare enda en Microsoft-måte å tjene enda mere penger. 6595499[/snapback] Det er nok både og. Jeg tror dog vi med en gyldig lisens av XP Pro får en ganske bra subsidiert pris på blant annet Ultimate-versjonen, som forøvrig jeg skal ha. Håper jeg også jeg får noe fordi jeg er betatester. Det er iallefall lov å håpe Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Tror de fleste geekene (meg inkludert) ikke "stoler" på en upgrade. Clean install for the win 6594492[/snapback] Det skal jeg love deg. Stoler ikke på upgrades for 50øre. 6594522[/snapback] kommer helt an på os-et... Lenke til kommentar
iMono Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) kommer helt an på os-et... 6595981[/snapback] Ikke på OS-et, men på oppsettet. Endret 1. august 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Blir nok clean instal og Vista Ultimate på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå