Gå til innhold

Test av laptoper til skolebruk

Anbefalte innlegg

Ser at det er masse folk som spør etter laptoper til skolebruk, kanskje dere kunne kjørt i gang en test for forskjellige klasser studenter?

* Leksebrukeren: folk som for det meste skal skrive på word og snakke med andre på MSN o.l

* Grafikerstudenten: de som skal på Media og Kommunikasjon for eksempel

* Ingeniører: For oss som trenger en kraftigere maskin for å drive med programutvikling osv

Tenkte meg at de kanskje kunne teste tre maskiner i hver test, billig, middels og high-end. Det bør særlig legges vekt på at dette skal være maskiner som tåler å dras opp og ned av sekken flere ganger hver dag i 2-3 år, i tillegg til det abrj skriver under her.

Så slipper vi kanskje masse tråder på forumet om folk som spør om det samme :cool:

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, det er en test som trengs tror jeg. Føler at de anbefalingene som ligger under anbefaling ikke er så store og gode.

Ville døpt om MSN-brukeren til skolearbeid/kontorarbeid. Helt enig, det er en test som trengs tror jeg. Ville døpt om MSN-brukeren til skolearbeid/kontorarbeid. Grafikkstudentpcene er vel som oftest avhengig av kraftig grafikkort, grei prosessor og bra med lagring, mens ingeniørstudenter er avhengig av kraftig prosessor og et greit skjermkort med bra 3D (behøver nødvendigvis ikke være så high-end grafikk).

Lenke til kommentar

Veldig veldig enig. Er det en test som trengs så er det denne.

Kunne vært slik som anbefalingene på "hele maskiner", med en for "millionæren", en for "stundenten" og slik.

Starter selv på videregående nå, og kunne gjerne tenkt meg en hendig liten "notebook" av noe slag. Veldig bra forslag! :)

Lenke til kommentar

Vi tester bærbare kontinuerlig og tester de som ser mest interessante ut i fra mange kriterier. Vi kommer også til å skrive noe ekstra med tanke på skolestart. Vi klarer neppe å få testet 3 maskiner i alle de forskjellige kategoriene du nevner innen skolestart.

Til skolebruk er det en del forskjellige kategorier som passer. Blant annet "økonomi" som er den typiske lesebrukeren. Mens Ingeniør og Grafiker trenger ofte litt kraftigere løsninger, som f.eks. tynne og lette og skrivebordserstattere i anbefalingene våre. Disse anbefalingene vil bli mer omfattende iløpet av august.

Vi har i tillegg et fokus på å teste små og lette maskiner som vi føler passer svært godt til studenter. Mens jeg studerte brukte jeg en liten 12" på dataingeniørstudier og det fungerte svært godt hele tiden. På grunn av vekten ble det til at jeg tok med maskinen hver dag på skolen, mens de andre med 15" og større la den igjen hjemme stadig oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...