Gå til innhold

student pc spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er større skjerm på de på komplett. På den til 11.495,- får du en 17", mens den fra MPX får du kun 14,1", noe jeg synes er veldig lite. Prosessoren på den til MPX er dual core, og du får dobbelt så mye ram. Til skolearbeid og sims (2) vil prosessoren og rammen du får hos Komplett holde. Vil også tro at skjermkortet du får hos komplett er bedre. Spørsmålet du bør stille deg er; hvor stor skjerm vil du ha? Forskjellen på 14 og 17 er ganske stor.

 

 

PS. Ram går an å oppgradere siden, noe du ikke kan gjøre med skjermen.

Lenke til kommentar
hvor lurt er det med en 17" på en student-pc da?

 

den skal jo være enkel å ta med seg...

6593551[/snapback]

 

 

Så vanskelig er det vel ikke å ta med seg en bærbar med 17" skjerm?

6596536[/snapback]

Vanskelig? Vel den er ikke noe problem å flytte på nei, men det blir nok veldig travelt i lengden. Jeg vil ikke anbefale over 15,4" til skolepc/studentpc. Jeg ville nok valgt den fra MPX.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
hvor lurt er det med en 17" på en student-pc da?

 

den skal jo være enkel å ta med seg...

6593551[/snapback]

 

 

Så vanskelig er det vel ikke å ta med seg en bærbar med 17" skjerm?

6596536[/snapback]

Vanskelig? Vel den er ikke noe problem å flytte på nei, men det blir nok veldig travelt i lengden. Jeg vil ikke anbefale over 15,4" til skolepc/studentpc. Jeg ville nok valgt den fra MPX.

 

Hilsen,

efikkan.

6598081[/snapback]

 

takk for gode svar! har faktisk bestemt meg, tar nok en acer istedet, denne:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=44452

 

får 20 prosent på den av en venn, så den får gå! klem cathrine

Lenke til kommentar
ikke akkurat spille ytelsen, den kommer til å bruk RAM'n som del minne opplegg... anbefales ikke og prosessoren er OLD STuFF... Finn en med "Core DOU" eller du kan vent til høsten, har hørt at det kommer til å bli en pris rass blandt bærbare pc'er... :green:

6602712[/snapback]

 

okayz... men er det noen pc-er du anbefaler meg å kjøpe til høsten/skolestart da? f.eks fujitsu siemens? til rundt 10000 kr? :hmm:

Lenke til kommentar
ikke akkurat spille ytelsen, den kommer til å bruk RAM'n som del minne opplegg... anbefales ikke og prosessoren er OLD STuFF... Finn en med "Core DOU" eller du kan vent til høsten, har hørt at det kommer til å bli en pris rass blandt bærbare pc'er... :green:

6602712[/snapback]

 

okayz... men er det noen pc-er du anbefaler meg å kjøpe til høsten/skolestart da? f.eks fujitsu siemens? til rundt 10000 kr? :hmm:

6604383[/snapback]

 

 

macbook!

 

:love:

Lenke til kommentar

Koste mer enn det du får av den, seff ville jeg oxo anbefale Macbook, men hun skal spill, og du får bedre laptop for samme prisen. Snakk vil Dell slippe løs de nye Core 2 brikkene til bærbar også, jeg vil anbefale deg "Cat" til de nye er sluppet ut, slik at du kan få sjangsen til å utnytt 64 bit systemet, og vista i fremtiden.

Det er mulig å bytt fra den gamle prossen som centrino og core solo/ duo til Core2 dou... Men de koste litt mer og, jeg trur ikke du vil bytt brikken til en bærbar på egen hånd...

 

"Edit: Vet det er mange skrive feil! Sorry"

Lenke til kommentar
http://www.dinside.no/php/art.php?id=309627

 

Batterilevetid:    5 av 10

Mobilitet:    7 av 10

Konstruksjon:    6 av 10

Støynivå:    7 av 10

Verdi for pengene:    8 av 10

Grafikk/3D-ytelse:    8 av 10

Utstyrsnivå:    9 av 10

Skjermkvalitet:    6 av 10

Programvare:    5 av 10

 

Terningkast 5.

 

Fåes kjøpt hos netshop:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=35940

6605438[/snapback]

 

 

hmm.. nå ble jeg veldig usikker. kan få en Acer Aspire 1642 til 7299kr, (4 t batteri og Intel Centrino M735 A CPU)og blir anbefalt den av mange... men så tenker jeg at jeg kanskje burde ha den her:

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=47059

 

med bedre prosessor? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...