Lorith Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei, har et problem her, utrolig irriterende problem som først skjedde tidligere idag Plutselig stopper / fryser hele skjermen seg i mange sekunder, det er ikke mulig og flytte på musa - alt står rett og slett helt i ro. Det er akkurat som at skjermkortet slutter og gi signal til skjermen i noen sekunder, før den får kontakt igjen. jeg har hatt litt problemer med skjærmkortet i det siste - vifta på den er løs og durer kraftig, men dette har aldrig skjedd før. Jeg trodde først det var noe dårlig programvare som hadde kommet. jeg kjørte ad-aware en gang, diskopprydning mens skjermen frøys, ikke noe uvanlig effekt. Jeg kjørte også en system restore, uten at det hjalp, så da måtte det være hardware'n, tenker jeg. Det som er rart, er det dette ikke ser ut til og være vanlig hakking eller 'lag'. Masking jobber som regel for og løse hakking, man hører og ser at maskinen har problemer med og kjøre som vanlig, og jobber da for harde livet - her skjer det ingen verdens ting, den jobber som vanlig og jobber ikke når skjermen fryser. Jeg har absolut ingen anelse av hva jeg kan gjøre med dette, skjermen fryser til og med når jeg skrur på maskinen. Om noen har hatt, sett eller vet om dette problemet hadde jeg satt stor pris på hjelp håper dere forstod noe av det jeg skrev, for jeg forstod ingenting :S Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Heisann Mitt tips er å prøve med et annet grafikkort..Ut i fra det du forteller er det god sannsynlighet for at det er det som fusker me systemet ditt.. En annen ting du kan sjekke er i task manager ( crtl-alt-del) , da vil du se hvor mye systemresurser som brukes som kanskje kan gi deg en pekepinn.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 ... Det er akkurat som at skjermkortet slutter og gi signal til skjermen ... 6593039[/snapback] Det kan det jo ikke være, for skjermen blir svart hvis den ikke får signaler. Det kan være mange grunner til at alt 'fryser'. Som eksempel, hvis en harddisk mister strømmen så vil skjermen 'fryse', alt stopper opp. Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Okey, så da må jeg nok mest sansynlig kjøpe nytt grafikkort? eller prøve et annet kort og se om det faktisk er grafikkortet som fusker. Om det ikke er grafikkortet, kan det jo være, som du sier hårek, at hardisken mister strømmen... takk for svarene. Godt mulig jeg kjøper et nytt grafikkort sammen med en ram brikke jeg trenger så sårt Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Jeg hadde akkuratt samme progblem med i mitt tilfelle var det Java som skapte problemet. Når jeg gikk inn på en side med Java skjedde det. Skjekk om du ikke er inne på en side med Java når det skjer. Vis du er det anbefaler jeg deg og slette Java og instalere den nyeste versionen. Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Joda, kanskje, men den fryser til og med ved oppstart av maskinen, den fryser når jeg er ved skrivebordet uten noen programmer oppe. Lenke til kommentar
Givdul Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Prøvd å tatt tempen på maskinen din? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Hei, har et problem her, utrolig irriterende problem som først skjedde tidligere idag Plutselig stopper / fryser hele skjermen seg i mange sekunder, det er ikke mulig og flytte på musa - alt står rett og slett helt i ro. Det er akkurat som at skjermkortet slutter og gi signal til skjermen i noen sekunder, før den får kontakt igjen. jeg har hatt litt problemer med skjærmkortet i det siste - vifta på den er løs og durer kraftig, men dette har aldrig skjedd før. Jeg trodde først det var noe dårlig programvare som hadde kommet. jeg kjørte ad-aware en gang, diskopprydning mens skjermen frøys, ikke noe uvanlig effekt. Jeg kjørte også en system restore, uten at det hjalp, så da måtte det være hardware'n, tenker jeg. Det som er rart, er det dette ikke ser ut til og være vanlig hakking eller 'lag'. Masking jobber som regel for og løse hakking, man hører og ser at maskinen har problemer med og kjøre som vanlig, og jobber da for harde livet - her skjer det ingen verdens ting, den jobber som vanlig og jobber ikke når skjermen fryser. Jeg har absolut ingen anelse av hva jeg kan gjøre med dette, skjermen fryser til og med når jeg skrur på maskinen. Om noen har hatt, sett eller vet om dette problemet hadde jeg satt stor pris på hjelp håper dere forstod noe av det jeg skrev, for jeg forstod ingenting :S 6593039[/snapback] sjekk at vifta de fungerer 100% som den skal, fordi hvis temp fyker for høyt opp, så kan systemet låse seg inntil temp synker igjen. eventuelt hvis defekt vifte, kjøp ny Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Åja, det kan være grunnen! Ja, grafikkort vifta er i et temmelig dårlig humør og den etter en stund snurrer den sakte, og litt over tid blir jo vifta glodvarm og kortet det samme! Men rører du så vidt på vifta skjerper den seg litt, og snurrer normalt i "random" tid før den slækker igjen. Det er en Power Color Radeon 9600pro, tviler på det bare går ann og bytte ut vifta med en ny, så kliner til med et helt nytt kort. /ty lorith Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 jeg har samme kort ^^ kjøp en zalman vf700/900 de passer så og si alle kort kjøpte den jeg og den er jeg storfornøyd med. vær obs på at på 9600 kortet må du kappe det ene festet til kjøleren littegran fordi det butter i en kondis Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 2. august 2006 Forfatter Del Skrevet 2. august 2006 Åh, derfor ja, tenkte meg det var derfor den durte så fælt. Du kun'ke gikk meg en litt mer detaljet beskrivelse av 'kappinga'? Er ikke noe jeg gjør hver deg for og si det sånn Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 altså.. de festene som er på kjøleren som du skrur skruene nedi .. den ene kanten er litt lang, jeg kan legge ut bild ewnår jeg kommer hjem.. sitter og skrur sata hore disk hos ei jeg kjenner. møkk-- Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 Okei. Vel, Det eneste som er sånn passe varmt i maskinen når den fryser er Hardisken - den er ikke så veldig varm men varmere enn de andre tinga som er i PCn. Prøver og bytte litt på no ledninger ved Hardisken, funker ikke det veit jeg faen hva jeg skal Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 Nei nå gir jeg meg ass.. det var faktisk ikke varmen som gjør at ting fryser, det kan det ikke være. Alt er i helt fin temperatur, ikke kald og ikke varm - alt ser perfekt ut men allikevel fryser alt hver sekund .. sykt irriterende. graikkortet er ikke i nærheten varmt når det skjer, det eneste som kan være problemet er hardisken som gir fra seg noen merkelige lyder i ny og ne, uvanelige lyder ... og den er den varmeste delen i maskineriet når den fryser, men ikke noe særlig varm, det er den altså ikke. Kan det være at hardisken mister kontakten med resten et lite sekund eller noe, derfor alt fryser? Need further assistance >< Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Det kan være mange grunner til at alt 'fryser'. Som eksempel, hvis en harddisk mister strømmen så vil skjermen 'fryse', alt stopper opp. 6594082[/snapback] Det kan være strømmen altså? Det skulle jaggu ikke forundre meg nå, hardisken oppfører seg merkelig - men det ser ut som at alle strømkontakter sitter som de skal på hardisken. Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 http://img129.imageshack.us/my.php?image=w...kmanagerlb1.jpg er dette uvanelig for en datamaskin (disse nummerne i kilobyte) når datamaskina akkurat har blitt slått på? Kan ikke huske at de nummerne har vært så høye før. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Hei! Kan du liste opp alle komponenter i pcen? Du kan bruke diagnoseverktøy fra Ultimate Boot CD til å teste blant annet harddisk og minne. Sjekk alle vifter for støv. Gå over alle kabler og koblinger i pcen. Sjekk at alt er koblet riktig. Det er fullt mulig at det kan være strømforsyninga ja. Ikke uvanlige symptom det der. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Tusen takk! Skal vi nå se... Starter med de komponentene jeg kan navnet på, (Grafikkort) - Power Color Radeon 9600pro 256mb CD-Rom driten - Samsumg DVD-Master 12E MODEL SD612 (-leste fra toppen av greia ><) Hardisken - fant det ikke helt ut, er så vanskelig og se men det er en s-ata raid Western Digital 200gb. Det er det jeg husker. Strømforsyningen er en NortnQ, 400watt om jeg ikke tar helt feil.. Det er det jeg finner ut av den. Kan ligne litt på Denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308622 Hovedkort - er ikke bombesikker men tror det er denne - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302513&cks=ACC Minnebrikka - Det jeg veit er at det er en Crucial 512mb. Det var det, tror jeg. Ikke kjønte jeg helt åssen jeg skulle bruke Ultimate CD-BOOT heller :S Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 6. august 2006 Forfatter Del Skrevet 6. august 2006 Okey. Status report, Jeg har 2 synlige vifter, grafikkort vifte og en over cpu'n. Begge er fritt for støv, og går normalt og er kjølige. Alle kablene ser ut til og være koblet riktig. På hardisken er det koblet 2 ledninger, en strømledning (hvit tupp som sprer ledninger hit og dit, men mesteparten av ledningene som buler ut går til strømforsyningen), og en sata cable (tror det er det det heter, en avlang rød kabel som er koblet til hovedkortet). Hva nå? Sjekke Ultimate Cd Boot - Ja, men jeg må vite nøyaktig hva hardisken heter før jeg kan laste ned fra Ultimate Cd Boot, noe jeg ikke helt aner hvordan. Åssen finner jeg ut navnet på hardisken uten og skru den ut og lese (skruene sitter såpass hardt i at det er vanskelig og skru den ut, om jeg virkelig må få den ut må jeg gjøre det om jeg absolutt må)? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Åssen finner jeg ut navnet på hardisken uten og skru den ut og lese (skruene sitter såpass hardt i at det er vanskelig og skru den ut, om jeg virkelig må få den ut må jeg gjøre det om jeg absolutt må)? 6625702[/snapback] Høyreklikk Min Datamaskin og så til ->egenskaper->maskinvare->enhetsbehandling og klikk på + foran diskstajoner...der skal det vise modell på disk. Når du sier fryser og musen ikke fungerer, funker ikke tastatur heller? Du har ikke installert/oppdatert noen nye programmer/drivere/kodeker o.l. før dette skjedde? Forandret noen settings i f.eks. windows, drivere o.l. eller vært innom tvilsomme websider? Isåfall tror jeg også jeg ville prøvd med ett nytt grafikkort som nevnt tidligere siden det du har, utifra det du sier, virker litt tvilsomt. Men dobbelsjekk at grafikkkortet sitter skikkelig i, og at alle kabler og kontakter i maskinen sitter skikkelig festet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå