Erik B. Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Riktig nok et veldig enkelt pubSystem, men et pubsystem Det jeg vil nå, er følgende: Når jeg skriver inn nyheter vil jeg at jeg kan benytte meg av slikt som her på forumet, nemlig bbkode. De viktigste funksjonene jeg vil ha med: - Det skal tas hensyn til linjebrytinger. - Endre fonten i tekst feltet. - Lage overskrifter (h1,h2 ...) og lage fet skrift(strong) - Om man kunne lagt til noen smileyer også hadde ikke det hvert dumt! - Legge inn linker Alt dette vil jeg skulle kunne gjøres uten å legge inn HTML koder! Dersom dere ellers har noen kommentarer på scriptet, kjør på. Dette er mitt første "nyttige" script, så oser ikke over av kvalitet ennå. Takker for svar! HER ER DEMO SIDEN AV SCRIPTET! Endret 31. juli 2006 av erixz Lenke til kommentar
nree Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Du vil ha bbkode altså? Vist du har f.eks "echo $tekst;" som skriver ut endelig tekst fra databasen er det bare å legge inn slike lingjer som dette: $tekst = str_replace("[h1]","<h1>",$tekst); $tekst = str_replace("[/h1]","</h1>",$tekst); Før echoen din.. Når du bruker bbkode system er det praktisk å ha disse og: $tekst = str_replace("<","<",$tekst); $tekst = str_replace(">",">",$tekst); Da kan du skrive tekst mellom <> tagger uten å måtte tenke på at det blir gjort om til en HTML tag Håper du finner dette innlegget nyttig EDIT: Er det mulig å få kildekoden til scriptet ditt? Endret 31. juli 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 HER ER SCRIPTET Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Fikk ikke det der til å virke Goggen90, kan du forklare litt nærmere og slikt? Evt. andre metoder? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 for å ta hensyn til linjeskift bruker du kommandoen nl2br(). Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Prøvde scriptet ditt på min egen hjemmeside og var ikke særlig imponert.. For det første så legger scriptet en skråstrek forran alle hermetegn (f.eks: <a href\"hei.php\">hei<a> ) Det gjør at ingenting koding hermetegn i funker.. Muligens jeg kommer til å lage et script som baserer seg på mySQL.. Da kommer jeg til å gjøre slik at alt av bbkoder blir generert rett før de blir vist på siden, så man får opp bbkoden når man redigerer sidene.. I tillegg kommer det til å være fult mulig å legge inn html, javascript og annet "ikkeserverside" koding uten problemer.. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Åja sånn ja, nei kanskje du kan hjelpe meg til å finne ut hvordan man skal kunne skrive hermetegn? Tror du må skirve hermetegnene slik: \" Endret 1. august 2006 av erixz Lenke til kommentar
nree Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Desverre så setter scriptet \ foran alle hermetegn uansett ser det ut for. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Men det der kan nok fikses opp i, men nå som du kanskje har sett litt på scriptet, hvor skal jeg ligge inn det du skrev i første svaret ditt? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 prøvd dette: http://no.php.net/stripslashes ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå