Snoft Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg har 2 "Network Drives" mountet, de er 2 drives fra 2 forskjellige linux servere, men problemet er at når Windows booter, så prøver den å loade de før den har tatt nettverskortet \ fått ip. så hele tiden får jeg "Cannot connect to xxx", så må jeg gå inn på My Computer, dobbeltklikke på de, så er den inne igjen. så jeg lurer på om det er noen måte å få windows til å prioritere nettkortet, så vente xx sekunder før den tar Network Drives, så jeg slipper å åpne My Computer etter hver oppstart ? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Hvis du bruker XP Pro, kan du bruke Group Policy til å endre en innstilling som heter "Always wait for the network at startup and logon". Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Yes, kjører XP Pro, hvor finner jeg denne Group Policy ? høres ut som akkurat det jeg trenger! EDIT: kommet meg inn på Group Policy, men finner ikke den instillingen du snakker om :/ Endret 31. juli 2006 av Snoft Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Noen som har peil på hvor man finner "Always wait for the network at startup and logon" i Group Policies, eller om det heter noe annet, det jeg lurer på ? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Kjør gpedit.msc -> Computer configuration -> Administrative Templates -> System -> Logon -> "Always wait....." Endre til Enabled. Lenke til kommentar
Snoft Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Der var den ja:D Kan ikke skjønne at jeg ikke fant denne i går! Tusen takk, irritert meg grønn over det der det siste halve året! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå