kimoajaj Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Heisann! Legger ut noen bilder som jeg tok av golfen til en kompis, vet ikke om jeg har gjort noe riktig eller om jeg bare utnytter blenderen, om dere skjønner:). Mvh. Joakim Endret 31. juli 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 synes det ble bra bilder jeg Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Fine bilder av en fin bil. Du har fått til uskarp bakgrunn veldig godt, bilen står fint ut i forhold til bakgrunnen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Helt greie bilbilder dette her. Klart bedre enn noen andre forsøk jeg har sett, i alle fall. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Det siste bildet var fullklaff, bilen inne i et helt grønt miljø, der den svarte fargen skarpheten og kontrasten var perfekt. Det er ikke nødvendig å isolere bilen i det miljøet. I de andre bildene ville det nok være nødvendig med veldig stor blenderåpning for at bildene skal bli bra, men aldri like bra, fordi bakgrunnen er langt fra ideell. Detaljer fra biler er mest illustrasjons objekt i salgsbrosjyrer. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 (endret) Synes bilde 2 og 4 var fint, men bilde 2 har også stort potensiale. Tror det hadde blitt stiligere hvis du hadde tatt det i en sånn vinkel at begge frontlyktene var med på bildet, men at det bare var VW-emblemet som var i fokus, på midten... Jeg synes godt at det grønne miljøet i bilde fire kunne vært litt dusere (mer isolert, større blenderåpning), uten at det ble helt grøt... Men enig med brainware om at det ikke er så nødvendig som på de andre bildene. Endret 1. august 2006 av k-ryeng Lenke til kommentar
kimoajaj Skrevet 1. august 2006 Forfatter Del Skrevet 1. august 2006 Heisann! Takker så mye for konstruktive samt hyggelige tilbakemeldinger!. Alle bildene foruten bildet nr. 4 ble tatt med EF50mm f/1,8 linsa. K-ryeng skjønner hva du mener med at bilde nr. 2 hadde vært stiligere om frontlyktene hadde vært med, men jeg tror ikke jeg ville oppnått like liten dybdeskarphet siden jeg nødvendigvis måtte hatt kameraet lenger i fra bilen, men det kan hende jeg tar feil og at jeg ville fått grei dybdeskarphet selv om begge frontlyktene var med. Om jeg forstår riktig så er det greit med liten dybdeskarphet på denne typen bilder, såfremst ikke bakgrunnen har noe å vise fram. Jaja:) Lenke til kommentar
brainware Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Angående dybdeskarphet så er det aldri en regel uten unntak, det spørs i første rekke på hva fotografen vil formidle med bildet. Det viktigste er å ha en bakgrunn som passer inn i dette. Selv uskarpe bakgrunner kan være veldig forstyrrende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå