Lifeform Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 (endret) Heisann, Hva trenger jeg for å sette opp VPN i Windows XP Pro? Må jeg ha noe annen VPN-server programvare enn den som allerede finnes i Windows? Information Services osv... Er det noe spes jeg må gjøre for å få PCen på jobb til å kommunisere med den her hjemme? Windows XP Pro m/ NextGenTel-bedriftsinternett på jobb. Windows Firewall. Windows XP Home Edition her hjemme... Jeg har bedt NGT ta kontakt med meg ang. VPN-greiene som de tilbyr, men kjedelig å bruke drøssevis av penger om jeg egentlig ikke trenger det. Endret 31. juli 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 ta ned Hamachi - www.hamachi.cc gratis VPN client - installerer "fake" nettverkskort på maskinen din, og oppretter VPN mellom maskiner i samme gruppe (som du oppretter, med passord) Maskinene tror de er i LAN uansett hvor du er. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 XP Home har ikke innebygget VPN server funksjonalitet, kun XP Pro. En mulighet er å bruke denne http://www.wingate.com/product-vpn.php Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 WinGate ~$50, Hamachi = Gratis Trust me, Hamachi gjør alt du trenger og behøver minimalt med konfigurering. Den krypterer all overføring slik som WinGate. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Har prøvd meg på dette selv en stund. Mitt tips er å sjekk opp om nettverket på jobb slipper gjennom den slags traffikk i firewall/proxy før du investerer alt for mye tid eller penger i prosjektet. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 4. august 2006 Forfatter Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Har prøvd meg på dette selv en stund. Mitt tips er å sjekk opp om nettverket på jobb slipper gjennom den slags traffikk i firewall/proxy før du investerer alt for mye tid eller penger i prosjektet. 6593252[/snapback] Tror kanskje jeg må sjekke dette først ja. Mistanke om at NGT ikke tillater dette i sine nett.... Venter på svar fra bedriftskundeservice... Mente seff Eksternt skrivebord ovenfor...... VPN er vel mer filuthenting, tilgang på skriver, osv isn't it...? Endret 4. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Hamachi klarer å gå gjennom de fleste nettverk. Om alt annet feiler, kan du bruke "magic option" og sette porten den skal bruke til en som garantert er åpen (80, 8080 osv.) Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Hamachi klarer å gå gjennom de fleste nettverk. Om alt annet feiler, kan du bruke "magic option" og sette porten den skal bruke til en som garantert er åpen (80, 8080 osv.) 6613222[/snapback] Hvor finner jeg evt. Windows XP sin server programvare, om det finnes noe slik?? Vil ha tilgang på både VPN og Eksternt skrivebord. Kan man forresten koble opp eksternt skrivebord via Hatachi...? Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Det er ikke eksternt skrivebord i Hamachi nei. Mulig du kan kjøre VNC over hamachi. Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Jeg kjører Remote Desktop Connection gjennom Hamachi uten problem. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Jeg kjører Remote Desktop Connection gjennom Hamachi uten problem. 6650587[/snapback] Hrmfl... Nå er jeg dypt nedi Hamachi-greiene her.. Har sett lyset Fått opp tilgang til filene mine, printa ut greier via laptoppen osv. Gleder meg veldig til å teste å route hele røpla av mp3-filer osv med direkte disktilgang gjennom iTunes. Takker for tipset! Dog: sliter ennå fremdeles litt med det Remote Desktop-greien... men styrer på videre her. Det skal ikke være nødvendig å åpne porter i NGT-routeren osv for å få tilgang til dette? Endret 10. august 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 And I'm IN :D:D Takker en million. LENGE etterlengta dette... Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 Godt det fungerte for deg! Spread the word on Hamachi Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2006 (endret) Hei igjen! Jeg har et followup-question her: Jeg har nå anskaffet meg en 500 GB NAS som jeg gjerne skulle aksessert direkte over Internett. Hamachi er installert, konfigurert og funker PERFEKT til Eksternt skrivebord, åpning av delte mapper direkte på hovedPCen inne i byen, men jeg skulle gjerne også hatt tilgang til DELTE mapper direkte på NAS'en. Noen som har snøring på hvordan jeg kan få dette til? NAS'en ligger på 10.0.3 eller noe sånt på det eksterne LAN'et. Utfordring: Koble til nettverkstasjon direkte over Internett via Hamachi og vertsPCen som er tilkoblet NAS. Har alle mp3-filene mine på denne disken, og det funker perfekt å route disse opp som M:\ på PCen der, men altså ikke helt funnet ut hvordan jeg kan lage en nettverkstasjon over nett. Noen som heve snøring??! Endret 5. oktober 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Her kan vpn hjelpe deg. Men hvis ikke jeg skal ta helt feil så skal det også være mulig for å dele den vi hamachi som du allerde bruker Er bare ikke sikker på hvordan man gjør det Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 21. november 2006 Forfatter Del Skrevet 21. november 2006 Her kan vpn hjelpe deg.Men hvis ikke jeg skal ta helt feil så skal det også være mulig for å dele den vi hamachi som du allerde bruker Er bare ikke sikker på hvordan man gjør det 7012735[/snapback] Hmm. OK. fremdeles en problemstilling dette... Har i lengre tid brukt dette genious, geniale progget til VPN og spille av musikk via itunes. Nå ønsker jeg også å route opp nettverksdisken slik at jeg får tilgang til den på laptoppen her hjemme. Altså: Nettverksdisken, NAS'et, er tilknyttet LAN'et på jobb, men får altså ikke opp de delte mappene som er på den disken. Peil på hvordan jeg gjør dette? Alternativet blir å koble NAS'et direkte til USB eller Firewire på jobb, men får se. Dog: Kanskje dette også er RASKERE? Nettverksdisker jobber vel LITT saktere enn USB FW-tilkoblede disker? Kaotisk melding dette, men satser på dere fikk med dere substansen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå